Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At arbeidsgivere ikke svarer på alle søknader de mottar tenker jeg er greit nok, men å ikke gi tilbakemelding når en kandidat har vært på intervju synes jeg er respektløst.

Enig. Jeg var i en prosess til en ganske spesiell jobb, 20 kvalifiserte søkere, det gjensto 2 stk, meg selv og en til. Jeg skulle få beskjed når de hadde tatt en avgjørelse. Jeg kjenner tilfeldigvis vedkommende som fikk jobben, og jeg venter enda på avslag, 4mnd etter...

Men angående tråden; greier ikke å ikke bli irritert over de som ikke uttaler 'kj'-lyden riktig.

Lenke til kommentar

https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/reklame-trekkes-tilbake-etter-klagestorm/3423545824.html

Årsaken er lesestoffet til de to; mannen leser en utgave av Australian Financial Review, der det er fokus på politikk og finans, mens kvinnen leser i en bok om motehuset Chanel.

Kritikken lot altså ikke vente på seg, og dreier seg i all hovedsak om at man mener hotellet går i stereotypi-fella.

Dette må være den mest tåpelige tingen disse gærningene noensinne har blitt krenket av. Fatter ikke at det er mulig.

Endret av Kjøleskap
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig. Jeg var i en prosess til en ganske spesiell jobb, 20 kvalifiserte søkere, det gjensto 2 stk, meg selv og en til. Jeg skulle få beskjed når de hadde tatt en avgjørelse. Jeg kjenner tilfeldigvis vedkommende som fikk jobben, og jeg venter enda på avslag, 4mnd etter...

Men angående tråden; greier ikke å ikke bli irritert over de som ikke uttaler 'kj'-lyden riktig.

Enig. Jeg legger merke til det hver eneste gang.

Lenke til kommentar

Enig i at potensielle arbeidsgivere burde gi bedre tilbakemeldinger. Drev og søkte en del jobber over en periode på to år. Sendte rundt 80 søknader, men fikk ikke-automatisk svar på kanskje halvparten.

Det jeg syns var merkeligst var når jeg var på intervju som gikk bra, men ikke fikk tilbud om jobb før fem måneder senere. Det mest ekstreme eksempelet var når jeg sendte søknad i august, ble bedt på skype-intervju i september og andregangsintervju og jobbtilbud i april.

Lenke til kommentar

Håpløst. Jeg får sende en mail til de. De sa de håpet på å finne en til høstferien.

Forrige tirsdag var jeg til legen etter å ha vært syk i over fire uker. Fikk antibiotika mot bihulebetennelsen fordi jeg har operert der flere ganger. Jeg var fin ut uken. Men nå er jeg blitt syk igjen. Vondt i halsen. Tett i nesen. Vondt i hodet. Kom meg ikke til legen i dag fordi jeg ikke orker kollektiv. Vurderer legevakten. Skal jobbe i morgen og så.

Dritlei.

Lenke til kommentar

Fullfør alltid antibiotikakuren folkens.

Og unngå i det lengste å ta antibiotika.

Bakteriers utvikling av resistens er noe av det mest skremmende jeg vet om.

Det kommer til å oppstå sykdom i fremtiden som vi ikke klarer å knekke med antibiotika, og tiden før dette inntreffer kortes ned jo mer vi bruker av det.

Eksen fikk skrevet ut antibiotika av legen sin 4-5 ganger i året på grunn av halsbetennelse, og ofte sluttet hun på pillene så fort hun følte seg bedre, selv om at det var mange dager igjen av kuren. Det irriterer så grenseløst.

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

Forundrer meg stadig at selv om vi lever i moderne tid med teknologi og konstant kommunikasjonsmuligheter, så er folk irriterende trege når det kommer til gjensidig kommunikasjon over medier. Kan jo forstå folk er opptatt og glemsom, men å ikke svare på samtaler og meldinger på 2 dager og mer er bare irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...