Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppstyret rundt ''Uværet''

Er jo helt vanlig ruskavær her på Vestlandet.

Mitt inntrykk fra kommentarfeltene de siste dagene er at vestlendinger og nordlendinger tydeligvis ikke skjønner at det er forskjell på kysten og innlandet. Noe som er helt vanlig ett sted er gjerne ganske uvanlig et annet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Ærlig talt. Det er ikke vanlig at jeg må ta inn møblene fra balkongen min her i Bergen. Det måtte jeg natt til torsdag.

Men regner det ikke hver dag i Bergen? Badum-tsj
Lenke til kommentar

Kanskje ikke grenseløst irriterende, men... Selgere som ikke vet hva de snakker om. Overhørte en som prøvde å forklare forskjellene mellom Huawei P20 og P20 Pro. Sistnevnte hadde 40 megapiksler da, jævlig bra bilder. Kunden kommenterer at Pro har tre linser på baksiden? Ja, det er 40 megapiksler da, jævlig bra bilder!

OK, det er ikke feil at Pro har 40 megapiksler kamera, men dæng. Jeg trodde selgere i elektrobransjen visste bedre enn å si at flest megapiksler = best bilder.

Han kunne jo nevnt nattmodusen på Pro, det er jo noe å trekke frem.. Men nei. Ikke noe om at den ene linsen er svart/hvitt heller.

Skjønner dog at det er prosjekt umulig å lære alle detaljene om alt de selger. Ble bare litt.. Oppgitt. Lurer på hvor mye selgere har "lurt" meg opp i gjennom.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke vanskelig å lære seg. Jobber man med salg av telefoner skal man holde seg oppdatert, og "hva er forskjellen mellom P20 og P20 Pro" er et spørsmål man vet garantert kommer.

At man ikke helt har kontroll på telefonene i mellomsjiktet er en ting, men toppmodellene bør man ha stålkontroll på, mener jeg da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Udugelige butikkarbeidere. Spesielt de som har en eller flere varelinjer fra forrige kunde liggende inne uten å starte en ny session. Heldigvis er jeg ganske stødig i hoderegning slik at de raskt kan bli ydmyket. Heldigvis blir disse udugelige folkene snart erstattet av automatiske systemer. Good riddance.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Udugelige butikkarbeidere. Spesielt de som har en eller flere varelinjer fra forrige kunde liggende inne uten å starte en ny session. Heldigvis er jeg ganske stødig i hoderegning slik at de raskt kan bli ydmyket. Heldigvis blir disse udugelige folkene snart erstattet av automatiske systemer. Good riddance.

Møtte på ei for ikke altfor lenge siden som begynte så vidt å pakke ned varene ganske kaotisk i en pose og så bare ga opp og lot meg ta meg av resten, lol (granted, jeg foretrekker faktisk det og hu så sikkert at jeg pakka mer effektivt selv).

Og ei anna ei som skulle sjekke gjennom posene på en sånn self-checkout for å være sikker på at ingenting hadde blitt stjålet men bare halveis kikka gjennom én pose og så ikke gadd mer selv om jeg sa hun også kan sjekke ryggsekken siden jeg hadde varer oppi der og. Fikk meg til å lure litt på hvor enkelt noen sikkert har slippi unna med tyveri når det ikke så ut som sjekken ble tatt på alvor i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk fra kommentarfeltene de siste dagene er at vestlendinger og nordlendinger tydeligvis ikke skjønner at det er forskjell på kysten og innlandet. Noe som er helt vanlig ett sted er gjerne ganske uvanlig et annet. 

Mulig, nå er jo ikke jeg på Østlandet så.

Men uansett, føler det litt mer ''syting'' om det er litt vind eller noe der borte :p

Ikke for og være negativ eller noe.

Lenke til kommentar

Møtte på ei for ikke altfor lenge siden som begynte så vidt å pakke ned varene ganske kaotisk i en pose og så bare ga opp og lot meg ta meg av resten, lol (granted, jeg foretrekker faktisk det og hu så sikkert at jeg pakka mer effektivt selv).

Og ei anna ei som skulle sjekke gjennom posene på en sånn self-checkout for å være sikker på at ingenting hadde blitt stjålet men bare halveis kikka gjennom én pose og så ikke gadd mer selv om jeg sa hun også kan sjekke ryggsekken siden jeg hadde varer oppi der og. Fikk meg til å lure litt på hvor enkelt noen sikkert har slippi unna med tyveri når det ikke så ut som sjekken ble tatt på alvor i det hele tatt.

De som skal passe på sånt vet selvsagt hva de skal se etter hos en person; gratulerer, du ser ikke ut og oppfører deg ikke som en som typisk hadde nasket. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Minner meg litt om sikkerhetskontrollen på Gardermoen. Jeg jobber en del der, og da må jeg gå gjennom en metaldetektor, og jeg må ta av meg sko, jakke og belte. Alt dette må jeg ta av meg, mens de sjekker bilen, en varebil fullastet av utstyr, ved å stikke hodet innenfor døra.

• Liker 2
Lenke til kommentar

gratulerer, du ser ikke ut og oppfører deg ikke som en som typisk hadde nasket. 

Huh, jeg hadde trodd det motsatte, jeg ser ut som en uteligger og er engstelig som søren.

Permanente svarte ringer under øynene som om jeg var på stoff hjelper ikke akkurat heller.

Raske, unaturlige bevegelser, skvetter av den minste lyd, vansker for å se folk i øya.. Lol.

Endret av xDominiel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...