Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fravær får konsekvenser for vitnemålet.

Ved en eventuell jobbsøknad vil sjefen tenke det verste når han ser at du har fravær.

Derfor er jeg imot å registrere ufrivillig fravær.

Det er det samme som å straffe eleven for at busselskapet er udugelig og læreren er en firekanta regelrytter.

Når du går glipp av drømmejobben, kan du trøste deg med at det var en bussjåfør for to år siden sin feil.

Lenke til kommentar

Det er i hvert fall ikke positivt.

Husk også at et veldig ustabilt transportselskap, kombinert med korresponderende tog eller ferge kan resultere i mye større forsinkelser enn om du var avhengig av kun en buss.

En perfekt elev vil da få MASSE fravær, og dermed se ut som en slabbedask for sjefen.

Sålenge eleven er uskyldig, og personlige, kommersielle JetPaks ikke er tilgjengelige, er det galskap å straffe eleven for transportselskapets udugelighet.

Late bussjåfører skal ikke ha skriverettigheter til karakterboka.

Hvis man i det hele tatt skal registrere ufrivillig fravær, bør man diffrensiere det fra forsoving og skulk.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Husk også at et veldig ustabilt transportselskap, kombinert med korresponderende tog eller ferge kan resultere i mye større forsinkelser enn om du var avhengig av kun en buss.

En perfekt elev vil da få MASSE fravær, og dermed se ut som en slabbedask for sjefen.

Sålenge eleven er uskyldig, og personlige, kommersielle JetPaks ikke er tilgjengelige, er det galskap å straffe eleven for transportselskapets udugelighet.

Hvis man i det hele tatt skal registrere ufrivillig fravær, bør man diffrensiere det fra forsoving og skulk.

Kommesielt tilgjengelig? Ja, bare se her. Dyrt? Ja, veldig dyrt desverre :(

btw, enig med fravær, alt som ikke er selvpåskylt (aka forsinket buss og slikt) burde ikke blitt registrert.

Endret av Borbra
Lenke til kommentar

Jeg anser ikke JetPak som tilgjengelig for fjortenåringer, før de er minst like utbredt som mobiltelefoner.

Når man i år 2059 forventer at alle elever har en JetPak som reserve for når bussen ikke kommer, har vi en diskusjon igjen.

I mellomtiden må man anta at elever ikke har JetPak, og drite i å gi dem fravær når bussjåføren forsover seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

En gang prøvde jeg og lese litt på et svenskt forum, skulle vurdere å lage meg en bruker. Etter 15 min holdt jeg på å bli gal av å lese bare svensk, og på toppen av det hele fant jeg en tråd som omhandlet dyresex og tips angående det. Da tenkte jeg bare svensker altså. :roll: Vendte ikke tilbake nei.

Lenke til kommentar

"Ja, men elevene skal ta høyde for at bussene kan være forsinket og skal ta en buss som går tidlig nok til at de faktisk kommer tidsnok på skolen."

Men det er jo det jeg GJØR; mener bare at jeg må kunne regne med at bussen faktisk kommer :( Og ja, jeg KAN slepe meg en mil bortover til sentralfolka og kreve en dokumentasjon på den dagen. Men da må jeg liksom skulke skolen for å nå bort dit i åpningstiden......

Er ellers faktisk enig i at om en buss kan komme fram sånn akkurat tidsnok, bør man ta en tidligere buss eller i hvert fall ikke skylde på bussen når man kommer for sent annenhver dag. Men syns jeg kunne sluppet fravær i dag :cry: Hele Trondheim er dekket av isholke, det er jo helt unntakstilstand her. Bussene bare DROPPET å kjøre over toppen av Tyholt (hvor jeg da bor), uten å gi beskjed eller svare på telefon eller noe. Hva skal en stakkar gjøre liksom. Irriterer noe grenseløst!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...