Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Folk (les:jenter) som tar seg skikkelig nær av èn uheldig setning/handling og driver med silent treatment over flere dager. Riktignok bare en måned siden vi "møttes", og praten har egentlig gått bra hittil, men jeg hater slike sosiale "spill" og frister å be henne ryke og reise (på en pen måte selvsagt). Hvis noen vil ha innsyn i saken og evt. hjelpe meg ut av situasjonen, er jeg mottakelig for PM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Møtte på en bil med hund i bagasjen. Bilen var plassert midt på parkeringsplassen, med null skygge. Stikker inn på butikken mens jeg tenker at bilen er borte når jeg kommer ut. 5 min senere, og den står der fortsatt. Sjekker temperaturen i bilen (vinduene har et par cm glippe, ikke nok), og det er ubehagelig varmt for hånda mi nær vinduene. Gir eieren en sjanse på 10 min. Ingen kommer. Ringer politiet, som sier at jeg skal gå inn og spørre etter eieren av bilen, mens de prøver å ringe før de sender en patrulje.

Ingen reagerer når jeg spør høyt etter eieren av en passat med takboks. På vei ut bestemmer jeg meg for å ringe tilbake til politiet og opplyse om at hunden nå har vært i solsteika i minst 20 min, og at jeg tar ruta omgående. I det jeg står og skal ringe, kommer det en fyr sakte men sikte mot passaten. Han låser opp bilen.

Jeg går bort og sier at nå har jeg sett på hunden hans i nesten 20 min, og at den har blitt svakere og svakere. Jeg sier videre at jeg har ringt politiet og jeg var et minutt unna å ta ruta hans.

 

"Ja, de ringte meg. Hadde du tatt ruta så hadde du ikke levd etterpå."

"Du har brutt Dyrevelferdsloven §3. Jeg har plikt og rett til å ta ruta di etter Dyrevelferdsloven §4. Tror du at kommer langt med å drapstrue meg?"

"Du ser jo at bikkja har det bra! Den sitter jo oppreist med tunga ute!"

"Den sitter såvidt oppreist fordi du står utenfor, og tunga er ute fordi det er for varmt. DU kan jo se at den puster som den skulle ha løpt ei mil."

"mumblemumble"

Da dro jeg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...