Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Hva de faktisk fikk i seg vet jeg ikke. Om de drakk alt for mye eller faktisk fikk i seg noe annet tar jeg ikke stilling til. Kanskje de fikk et par trekk av en joint av noen? Cannabis pluss alkohol er en dårlig kombo om man har planer om å huske noe som helst fra kvelden..

 

Fellesparaplyen dop eller narkotika er bare intetsigende og missvisende. Det finnes mange forskjellige rusmidler, og alle gir forskjellig effekt. Samme rusmiddel kan til og med gi helt forskjellig effekt ettersom hvor store dosene er! Å putte alt i en kategori som man kaller "dop" for så å skrive artikler hvor noen fikk i seg "dop" hjelper ingen på noen måte. Måten forskjellige rusmidler blir fremstilt og snakket om av folk flest er helt feil og har ingen rot i virkeligheten. Media feiler gang på gang i å informere, de velger heller å fyre opp under folks fordommer og dumme stigmatisering.

 

Det samme gjør de med f.eks trening og kosthold. De er ofte helt på bærtur.

 

Som en bekjent sa engang: leser man i mainstream media om noe man kan noe om så ser man hvor lite de som skriver artiklene faktisk kan.

 

Edit: jeg forsvarer IKKE idioter som doper ned andre, jeg sier heller ikke at det ikke skjer.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fordi dopen de bruker er fortvirkende og er oftest ute av blodet før de får testet det. (...)

Det er feil.

 

Når det gjelder det "voldtektdopet" (for å bruke et mediaord) som går raskest ut av systemet, GHB, så kan det lett testes for 12 timer senere. Andre typer dop sitter i mange dager. Det mest populære "voldtektdopet", Rohypnol, kan spores 3 dager etter inntak.

 

Våkner man på Rusakutten så har man fått disse testene utført lenge før det vinduet lukkes. Hvorfor er det da så uhyre vanskelig å finne tilfeller hvor folk faktisk har blitt dopet ned?

 

Denne her artikkelen sier ganske mye:

https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-har-blitt-dopet-og-voldtatt/65822004

 

- Omtrent halvparten tror de har fått dop i drinken, sier overlege Egil Tynæs ved Legevakten i Bergen.

 

- Jeg kan ikke huske at vi noensinne har påvist at dette har skjedd.

 

Eksperter og leger sier gang på gang at det er alkohol som er synderen. Folk drikker mye mer enn de trur, og de overvurderer sin tolleranse. I følge en doktorgradstudie som så på alle som kom til voldtektmottaket på St. Olavs Hospital, så var gjennomsnittspromillen på alle voldtatte kvinner på 1,9. De var sørpe dritings, og absolutt ikke i stand til å ta vare på seg selv.

 

Jeg mener at det er umoralsk og la slike dop-historier slippe frem i media. Det media burde skrive, er at så og si alle voldtekter skjer på kvinner som har drukket seg fra sans og samling. Det er alkoholen som er farlig. Mange har altså et så forskrudd forhold til alkohol, at med en gang de får en blackout og oppfører seg anderledes enn slik man pleier, så har man liksom fått dop i drinken. Dette er galskap. Uten å vite at det faktisk er alkoholen som er den egentlig synderen, så kommer disse menneskene bare til å fortsette å drikke seg til blackouts og utsette seg for risiko.

Endret av Skurupu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så vi må nesten anta at alle er ett faktisk tilfelle, det er som med voldtekt og barnemishandling, vi må tro på ofrene til de gir oss en grunn til å ikke gjøre det. 

 

Vil ikke det være å snu hele det rettslige prinsipp på hodet? Jeg vil si at når det kommer til kriminaliserende påstander må det foreligge mer enn kun vitneutsagn fra enkeltpersoner før man drar noen konklusjoner.

Lenke til kommentar

Vil ikke det være å snu hele det rettslige prinsipp på hodet? Jeg vil si at når det kommer til kriminaliserende påstander må det foreligge mer enn kun vitneutsagn fra enkeltpersoner før man drar noen konklusjoner.

Så lenge man ikke beskylder noen for å ha gjort det, eller tar det til politiet, kan jeg ikke se at dette er så viktig. I rettssalen, derimot, er det helt relevant.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Hvor?

Er det vondt mye, lenge?

 

Har ikke blitt stukket av veps enda, men det er mange. Et under at jeg har sluppet unna.

I nakken. Satt på hompedissa helt rolig og vepsen kom bare å stakk meg. Svir litt enda.

 

Var mitt første stikk, hadde håpt å slippe unna for alltid.

Lenke til kommentar

"Vi ble dopet ned", ja. Mest troverdige bortforklaringen siden Nora Mørks telefon ble "hacket".

Haha, ja hva skjedde egentlig med telefonen hennes?

 

Problemet med "vi ble dopet ned"-argumentet er at det må tas seriøst. Og da er det sjukt trist at noen velger å si det istedenfor å innrømme at de ikke er i stand til å drikke alkohol uten å bli sveiseblind.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...