Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når ordet ''Må'' brukes.

 

Nei, jeg må ingenting, lar meg ikke tvinges.

Alt er eget valg.

 

Var en reklame på lokal radion som var at om du ikke hadde vert med på et lokalt maraton i fjor, så måtte du bli med i år.

Javell, tvinges til dette da?

 

Men i ettertid ble det faktisk endret til ''Bør''

Endret av Skogslik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

https://www.reuters.com/article/us-france-politics-sexcrimes/france-outlaws-lewd-cat-calls-to-women-in-public-amid-attack-uproar-idUSKBN1KN18T?utm_source=reddit.com

Ja for en dum lov hjelper kvinner der og da når de befinner seg i situasjoner med menn som er villige til å skade dem.......... 

Det eneste dette vil medføre er at kvinner tror de er tryggere enn det de faktisk er. Totalt uansvarlig!

Lenke til kommentar

Folk som går til sosiale medier / debatt-forum for å stille spørsmål som for eksempel "hvem var Nikola Tesla??"

 

Eller ""er Finland ett monarki eller en republikk, og hva heter statslederen deres?"" eller de lurer på hvilken dato ett eller annet land feirer nasjonaldagen sin. En del sånne spørsmål burde det være ganske enkelt å finne ut selv, bare ved å bruke en søkemotor.

 

Men noen foretrekker tydeligvis å spørre på Facebook eller noe, og så vente på at noen andre skal finne alle svarene for dem...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg var ikke det. Kan selvsagt ikke garantere noe, men i de aller fleste tilfeller hvor noen påstår de har blitt dopet ned så er det bare bullshit.

 

Det de beskriver er alkoholrus. Ingenting som tyder på noe annet. Å skylde på dop er ansvarsfraskrivelse. Jeg trur på dem i det de tar en prøve som påviser at det er eller har vært noe i blodet dems. Folk skjønner ikke hvor farlig, og ikke minst hvor kraftig, alkoholrus kan være.

 

 

Politiet i Oslo får hvert år inn dusinvis av anmeldelser av dette slaget, men det skjer så og si aldri at noen faktisk tester positivt på noe de ikke selv har inntatt.

 

Et annet eksempel er hva sjefen for Rusakutten i Bergen sa, etter at mange russ kom til akutten og påstod at de hadde blitt dopet ned:

Ingen bevis for at russ er blitt dopet ned. Effekten av sprit blir undervurdert.

 

Jeg likte spesielt godt denne uttalelsen fra artikkelen jeg linket til:

– Jeg sa at jeg ville blande den selv, med spriten og blandevannet som stod på bordet, men de hadde allerede puttet dop i spriten.

 

Jenta sier at hun deretter ikke husker noen ting fra kvelden, før hun våknet opp på sykehuset klokken 5 dagen etter.

 

– Da jeg våknet opp skjønte jeg ingenting. Jeg skrek fordi jeg trodde jeg var voldtatt.

Ja, selvsagt var det dop i spriten. Et veldig kraftig dop. Det kalles alkohol, for svingende!

Endret av Skurupu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er fordi dopen de bruker er fortvirkende og er oftest ute av blodet før de får testet det. 

Min søster opplevde det samme her i norge og ble fortalt at det var ingen vits å ta prøve engang fordi det mest sannsynlig er borte allerede. Så vi må nesten anta at alle er ett faktisk tilfelle, det er som med voldtekt og barnemishandling, vi må tro på ofrene til de gir oss en grunn til å ikke gjøre det. 

Så en gang en jente som gikk ut av en klubb og som kun hadde på seg en liten kjole forsvinne ut i natta, barbent og alt, hun virket ikke helt vel (jeg var enda mindre og yngre enn henne, null sjangs at jeg er dum nok til å følge). Den norske drikke og dopkulturen er jævla stygg sammenlignet med resten av verden, bare så det er sagt, så jeg mener selvsagt ikke at de aldri lyver om det. 

 

edit:

https://www.elitedaily.com/news/drugs-for-sexual-assault-toxicology-reports/1708624

 

"Some drugs, like gamma-Hydroxybutyrate (GHB), go through a person's body so quickly, by the time he or she gets to medical services for testing, it's already gone."

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...