Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge Husbanken så kan jeg få 550 000 i startlån. Får ikke garasjeplass for 550 000.

Med kalkulatoren til Husbanken så får nok ikke jeg mer heller, men så vidt jeg husker så kunne jeg få 2 millioner når jeg kontaktet de direkte, om jeg kvittet meg med billånet og forbuksgjeld, så det blir tidligst huskjøp i 2022, med mindre jeg vinner i lotto

Lenke til kommentar

Jeg har ett familie-medlem som dessverre er en ordentlig gjerrigknark.

 

Skal det kjøpes inn noe mat, så går det konstant i det aller billigste (som smaker høgg!) isteden for ett littegann dyrere merke som smaker hakket bedre. Kjøper noen for eksempel en flaske brus eller noe ekstra for å kose seg, så får man flere kommentarer om man "driter penger" ettersom man har vissnok har "handlet over evne" ifølge henne. Det skal aldri mer til enn for eksenpel tjue kroner i smågodt, før hun begynner å slenge dritt om hva slags "sledrian" man er.

 

Hun selv har jo flere hundre tusen kroner på sparekonto, men null lån / gjeld å betale på. Likevel gidder hun sjelden å være med på noe som koster penger, med mindre noen andre betaler da selvfølgelig. At noen andre tjener mye mindre enn henne, og i tillegg sliter med studie-gjeld, hus-lån eller andre ting. Det gir vel hun blanke pokker i, så lenge hun selv kan spare noen kroner...

Lenke til kommentar

Jeg har ett familie-medlem som dessverre er en ordentlig gjerrigknark.

 

Skal det kjøpes inn noe mat, så går det konstant i det aller billigste (som smaker høgg!) isteden for ett littegann dyrere merke som smaker hakket bedre. Kjøper noen for eksempel en flaske brus eller noe ekstra for å kose seg, så får man flere kommentarer om man "driter penger" ettersom man har vissnok har "handlet over evne" ifølge henne. Det skal aldri mer til enn for eksenpel tjue kroner i smågodt, før hun begynner å slenge dritt om hva slags "sledrian" man er.

 

Hun selv har jo flere hundre tusen kroner på sparekonto, men null lån / gjeld å betale på. Likevel gidder hun sjelden å være med på noe som koster penger, med mindre noen andre betaler da selvfølgelig. At noen andre tjener mye mindre enn henne, og i tillegg sliter med studie-gjeld, hus-lån eller andre ting. Det gir vel hun blanke pokker i, så lenge hun selv kan spare noen kroner...

 

Selv om hun er kjempeflink og sikkert skal gjøre noe smart med de pengene, så skjønner jeg det ikke helt, er poenget med å spare penger at man dør med så mye penger som mulig så man "vinner"? skal man ikke leve litt mens man lever også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Selv om hun er kjempeflink og sikkert skal gjøre noe smart med de pengene, så skjønner jeg det ikke helt, er poenget med å spare penger at man dør med så mye penger som mulig så man "vinner"? skal man ikke leve litt mens man lever også?

Leste om en steinrik dame i Guinness rekordbok , sønnen måtte amputere beinet pga hun "ikke hadde råd" :p

Lenke til kommentar

Selv om hun er kjempeflink og sikkert skal gjøre noe smart med de pengene, så skjønner jeg det ikke helt, er poenget med å spare penger at man dør med så mye penger som mulig så man "vinner"? skal man ikke leve litt mens man lever også?

Kanskje hun rett og slett får ett slags "kick" av å spare mest mulig penger, ikke vet jeg.

 

Livet er uansett alt for kort til å være gjerrig på god mat, det er iallefall min mening. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vær smart med pengene, men fyll ikke kroppen med søppel kun fordi det er billig. Kutt ut brus, nikotin, godteri, potetgull, is, øl og annen faenskap. Hold det til en sjelden gang iblant. Så kan man kose seg med god mat og god helse for samme summen. Man sparer ikke penger på skikkelig mat for så å kjøpe godteri og brus, ærlig talt...

Lenke til kommentar

Folk som bruker paraply i byen, når det knapt regner

Flere ganger så sperret de hele fortauet med sine gigantiske paraplyer og har måttet vike unna flere ganger

 

Jeg gikk med t-skjorte og ble ikke våt, noe fuktig i håret og på skuldrene, men det tørket får jeg rakk å komme meg hjem (20 minutter buss)

Lenke til kommentar

Eller så kan du holde kjeft og slutte å blande deg inn i andres liv?

Så mad da.. Var et svar til de over her. Hvor et familiemedlem var gnien med pengene å kjøpte billigprodukter. Da er poenget mitt at man får MYE mer ut av å kjøpe mindre unødvendige ting man ikke trenger i livet å heller kose seg med dyr skikkelig mat.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...