Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøttetere forbruker mer planter enn planteetere, fordi maten til kjøttetere spiser planter.

I norge er det mye kjøttproduksjon på mark som ellers ikke hadde vært dyrkbar. F.eks. sauer som går i utmark. Til og med kuer har jeg sett i udyrkbar utmark.

 

For øvrig mener jeg å ha lest at vi allerede har nok mat, problemet er at den er ujevnt fordelt. Når folk sulter, er ikke problemet mangel på mat i verden, men dårlig infrastruktur, krig og konflikter, o.l..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Omskjærte folk, spesielt amerikanere på nett som sier det er mye bedre å være omskjært.

Vel jeg har jo selv muligheten, det må jo være en langt bedre situasjon å være i.

 

Det er en ikke-debatt. Litt som med folk med tatovering som bare sier at det er det beste i livet, ja jeg kan også punge ut med masse penger for det, men jeg har hvertfall et blankt ark inntil videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jyz. Hvis alle skal spise fra planterike, da blir det sikkert mye planter igjen.

Hah! Skjønner godt det kan være slitsomt med masete veganere, men det er som skurupu sier, kjøttspising går faktisk mye hardere ut over planteriket, fôrproduksjon alene, beslaglegger nær 6 millioner dekar jord, hvorav halvparten i utlandet.

Halverer vi kjøttforbruket, frigjør vi mer enn 3 millioner dekar matjord.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Er det fortsatt medlemstilbud på farris ut juli?"

"Ja."

"Jeg spør fordi dere har tatt ned plakaten. "

"Åja, fordi tilbudet endte den 28. Juli."

"Du sa jo nettopp at det gjaldt ut måneden."

"Ja, ut måneden. Juli endte på søndag. Og vi har ikke åpent på søndager, så da tok vi ned plakaten på lørdag."

"Men det er 31. Juli i dag..."

"Ja."

Endret av Dragen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hah! Skjønner godt det kan være slitsomt med masete veganere, men det er som skurupu sier, kjøttspising går faktisk mye hardere ut over planteriket, fôrproduksjon alene, beslaglegger nær 6 millioner dekar jord, hvorav halvparten i utlandet.

Halverer vi kjøttforbruket, frigjør vi mer enn 3 millioner dekar matjord.

 

Hva skal vi bruke den matjorden til? Poteter?

Lenke til kommentar

"Er det fortsatt medlemstilbud på farris ut juli?"

"Ja."

"Jeg spør fordi dere har tatt ned plakaten. "

"Åja, fordi tilbudet endte den 28. Juli."

"Du sa jo nettopp at det gjaldt ut måneden."

"Ja, ut måneden. Juli endte på søndag. Og vi har ikke åpent på søndager, så da tok vi ned plakaten på lørdag."

"Men det er 31. Juli i dag..."

"Ja."

 

Var det det siste som ble sagt, eller hva skjedde etter det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I norge er det mye kjøttproduksjon på mark som ellers ikke hadde vært dyrkbar. F.eks. sauer som går i utmark. Til og med kuer har jeg sett i udyrkbar utmark.

 

For øvrig mener jeg å ha lest at vi allerede har nok mat, problemet er at den er ujevnt fordelt. Når folk sulter, er ikke problemet mangel på mat i verden, men dårlig infrastruktur, krig og konflikter, o.l..

Ja, nok mat til alle er ikke noe problem. Ei heller noen andre ressurser. Ikke vil det bli noe problem i overskuelig fremtid heller, med tanke på befolkningsvekst.

 

Problemet er at en liten gruppe mennesker forbruker helt ekstreme mengder. Nordmenn er blandt dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, nok mat til alle er ikke noe problem. Ei heller noen andre ressurser. Ikke vil det bli noe problem i overskuelig fremtid heller, med tanke på befolkningsvekst.

 

Problemet er at en liten gruppe mennesker forbruker helt ekstreme mengder. Nordmenn er blandt dem.

 

Problemet er at alle er like potensielle forbrukere, gitt at de får muligheten. Denne teorien din avhenger av at alle holdes nede på et forbrukermessig lavnivå. Hvilket er veldig fint i teorien, men umulig i praksis. Spesielt når man ønsker mer liberale tilstander over alt.  Alle vil ha alt mulig, sånn er menneskene.

Befolkningsveksten må ned. Den må stoppe og reverseres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Er det fortsatt medlemstilbud på farris ut juli?"

"Ja."

"Jeg spør fordi dere har tatt ned plakaten. "

"Åja, fordi tilbudet endte den 28. Juli."

"Du sa jo nettopp at det gjaldt ut måneden."

"Ja, ut måneden. Juli endte på søndag. Og vi har ikke åpent på søndager, så da tok vi ned plakaten på lørdag."

"Men det er 31. Juli i dag..."

"Ja."

Så hvis du sier at tilbudet varer ut juli og juli ikke er over, hva er det kunden gjør feil her egentlig?

 

EDIT: Eller var du kunden?

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Så sykt glad jeg bare har 19 timer igjen på jobben. Det irriterende er at jeg hadde byttet vakt (slik at jeg jobber 6-14 i stedet for kveld) med en på jobb slik at vi (jeg og faren min) kan kjøre til Trondheim på lørdag i stedet for søndag (slik at han slipper å kjøre opp og ned på en dag (eller slipper å ta fri på mandag). Og så i dag sender han melding og sier at han glemte at han kan ikke jobbe kveld allikavel???????? gud så irritert jeg er...... pluss ingen andre jeg kan spørre om å bytte med siden vi er så få på arbeidsplassen hahaha

 

(vi har jo allerede byttet i appen, så sånn sett er det jo egentlig hans problem?????)

Det er definitivt hans problem.

Lenke til kommentar

Problemet er at alle er like potensielle forbrukere, gitt at de får muligheten. Denne teorien din avhenger av at alle holdes nede på et forbrukermessig lavnivå. Hvilket er veldig fint i teorien, men umulig i praksis. Spesielt når man ønsker mer liberale tilstander over alt. Alle vil ha alt mulig, sånn er menneskene.

Befolkningsveksten må ned. Den må stoppe og reverseres.

Du har rett i første halvdel.

 

Befolkningsveksten er på vei ned, og alt tyder på at den snart flater ut. Overbefolkning kommer ikke til å bli noe problem. Og uansett er det veldig vanskelig å gjøre noe med, uten å innføre ekstremt umoralske tiltak. Overforbruk der i mot, er noe vi kan realistisk endre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...