Lami Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 (endret) Veganere som skal presse på andre til å bli veganere. "hvis folk ble veganere kan vi stoppe sulten verden over." Jyz. Hvis alle skal spise fra planterike, da blir det sikkert mye planter igjen. Endret 31. juli 2018 av Lami Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Kjøttetere forbruker mer planter enn planteetere, fordi maten til kjøttetere spiser planter. 5 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Kjøttetere forbruker mer planter enn planteetere, fordi maten til kjøttetere spiser planter. Fordi folk spiser gress... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Kjøttetere forbruker mer planter enn planteetere, fordi maten til kjøttetere spiser planter.I norge er det mye kjøttproduksjon på mark som ellers ikke hadde vært dyrkbar. F.eks. sauer som går i utmark. Til og med kuer har jeg sett i udyrkbar utmark. For øvrig mener jeg å ha lest at vi allerede har nok mat, problemet er at den er ujevnt fordelt. Når folk sulter, er ikke problemet mangel på mat i verden, men dårlig infrastruktur, krig og konflikter, o.l.. 3 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Omskjærte folk, spesielt amerikanere på nett som sier det er mye bedre å være omskjært. Vel jeg har jo selv muligheten, det må jo være en langt bedre situasjon å være i. Det er en ikke-debatt. Litt som med folk med tatovering som bare sier at det er det beste i livet, ja jeg kan også punge ut med masse penger for det, men jeg har hvertfall et blankt ark inntil videre. 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Jyz. Hvis alle skal spise fra planterike, da blir det sikkert mye planter igjen. Hah! Skjønner godt det kan være slitsomt med masete veganere, men det er som skurupu sier, kjøttspising går faktisk mye hardere ut over planteriket, fôrproduksjon alene, beslaglegger nær 6 millioner dekar jord, hvorav halvparten i utlandet. Halverer vi kjøttforbruket, frigjør vi mer enn 3 millioner dekar matjord. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 (endret) "Er det fortsatt medlemstilbud på farris ut juli?" "Ja." "Jeg spør fordi dere har tatt ned plakaten. " "Åja, fordi tilbudet endte den 28. Juli." "Du sa jo nettopp at det gjaldt ut måneden." "Ja, ut måneden. Juli endte på søndag. Og vi har ikke åpent på søndager, så da tok vi ned plakaten på lørdag." "Men det er 31. Juli i dag..." "Ja." Endret 31. juli 2018 av Dragen 6 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Hah! Skjønner godt det kan være slitsomt med masete veganere, men det er som skurupu sier, kjøttspising går faktisk mye hardere ut over planteriket, fôrproduksjon alene, beslaglegger nær 6 millioner dekar jord, hvorav halvparten i utlandet. Halverer vi kjøttforbruket, frigjør vi mer enn 3 millioner dekar matjord. Hva skal vi bruke den matjorden til? Poteter? Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Hva skal vi bruke den matjorden til? Poteter? Tja.. Ja? Ville det vært dumt, tenker du? 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 "Er det fortsatt medlemstilbud på farris ut juli?" "Ja." "Jeg spør fordi dere har tatt ned plakaten. " "Åja, fordi tilbudet endte den 28. Juli." "Du sa jo nettopp at det gjaldt ut måneden." "Ja, ut måneden. Juli endte på søndag. Og vi har ikke åpent på søndager, så da tok vi ned plakaten på lørdag." "Men det er 31. Juli i dag..." "Ja." Var det det siste som ble sagt, eller hva skjedde etter det? 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Tja.. Ja? Ville det vært dumt, tenker du? Poteter er langt fra mangelvare Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 I norge er det mye kjøttproduksjon på mark som ellers ikke hadde vært dyrkbar. F.eks. sauer som går i utmark. Til og med kuer har jeg sett i udyrkbar utmark. For øvrig mener jeg å ha lest at vi allerede har nok mat, problemet er at den er ujevnt fordelt. Når folk sulter, er ikke problemet mangel på mat i verden, men dårlig infrastruktur, krig og konflikter, o.l.. Ja, nok mat til alle er ikke noe problem. Ei heller noen andre ressurser. Ikke vil det bli noe problem i overskuelig fremtid heller, med tanke på befolkningsvekst. Problemet er at en liten gruppe mennesker forbruker helt ekstreme mengder. Nordmenn er blandt dem. 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Poteter er langt fra mangelvare Ok, så da mener du altså at det ikke er en god idé. Hvorfor foreslår du det da? Om man ikke bruker jorda til produksjon av dyre-fôr, er det ingenting å bruke den til? 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Ja, nok mat til alle er ikke noe problem. Ei heller noen andre ressurser. Ikke vil det bli noe problem i overskuelig fremtid heller, med tanke på befolkningsvekst. Problemet er at en liten gruppe mennesker forbruker helt ekstreme mengder. Nordmenn er blandt dem. Problemet er at alle er like potensielle forbrukere, gitt at de får muligheten. Denne teorien din avhenger av at alle holdes nede på et forbrukermessig lavnivå. Hvilket er veldig fint i teorien, men umulig i praksis. Spesielt når man ønsker mer liberale tilstander over alt. Alle vil ha alt mulig, sånn er menneskene. Befolkningsveksten må ned. Den må stoppe og reverseres. 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 (endret) Forbanna idioter som maser om hvor ille klimaendringene er fra ferieturen sin i langtvekkistan. De har sannsynligvis sluppet ut mer CO2 på den ferieturen sin enn jeg gjør i løpet av ett år... Fei for egen dør først! Endret 31. juli 2018 av KalleKanin 2 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 (endret) "Er det fortsatt medlemstilbud på farris ut juli?" "Ja." "Jeg spør fordi dere har tatt ned plakaten. " "Åja, fordi tilbudet endte den 28. Juli." "Du sa jo nettopp at det gjaldt ut måneden." "Ja, ut måneden. Juli endte på søndag. Og vi har ikke åpent på søndager, så da tok vi ned plakaten på lørdag." "Men det er 31. Juli i dag..." "Ja." Så hvis du sier at tilbudet varer ut juli og juli ikke er over, hva er det kunden gjør feil her egentlig? EDIT: Eller var du kunden? Endret 31. juli 2018 av TMB Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Selvfølgelig var jeg kunden. 1 Lenke til kommentar
Kovalevskaja Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 (endret) .. Endret 4. september 2018 av Kovalevskaja Lenke til kommentar
afterall Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Så sykt glad jeg bare har 19 timer igjen på jobben. Det irriterende er at jeg hadde byttet vakt (slik at jeg jobber 6-14 i stedet for kveld) med en på jobb slik at vi (jeg og faren min) kan kjøre til Trondheim på lørdag i stedet for søndag (slik at han slipper å kjøre opp og ned på en dag (eller slipper å ta fri på mandag). Og så i dag sender han melding og sier at han glemte at han kan ikke jobbe kveld allikavel???????? gud så irritert jeg er...... pluss ingen andre jeg kan spørre om å bytte med siden vi er så få på arbeidsplassen hahaha (vi har jo allerede byttet i appen, så sånn sett er det jo egentlig hans problem?????) Det er definitivt hans problem. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Problemet er at alle er like potensielle forbrukere, gitt at de får muligheten. Denne teorien din avhenger av at alle holdes nede på et forbrukermessig lavnivå. Hvilket er veldig fint i teorien, men umulig i praksis. Spesielt når man ønsker mer liberale tilstander over alt. Alle vil ha alt mulig, sånn er menneskene. Befolkningsveksten må ned. Den må stoppe og reverseres. Du har rett i første halvdel. Befolkningsveksten er på vei ned, og alt tyder på at den snart flater ut. Overbefolkning kommer ikke til å bli noe problem. Og uansett er det veldig vanskelig å gjøre noe med, uten å innføre ekstremt umoralske tiltak. Overforbruk der i mot, er noe vi kan realistisk endre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå