Dubious Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Det regnet i sted, og temperaturen falt til 19 grader, nå er den oppe i 24 igjen (ute) Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 (endret) Konspirasjonsteori faktisk. Den var ny. https://www.tv2.no/a/9437959/ https://www.nrk.no/u...llen-1.12920404 https://www.nettavis...3423368156.html Ingenting i de artiklene er i nærheten av å bevise "Svenske Tilstander". Ingen av de nevner heller uttrykket, uten å skrive "såkalte" og ved bruk av hermetegn. Det er ingen tvil om at Sverige har sine problemer, det benekter jeg ikke. Men om du noensinne har diskutert med noen som helt seriøst bruker det uttrykket, så får man inntrykk av at Sverige er på randen av borgerkrig. At det er områder man ikke kan gå uten å bli drept (selv om det er flere drap i Norge, per innbygger...). Jeg har til og med sett folk påstå at visse forsteder utenfor Stockholm er like farlig som IS-okkuperte områder i Syria. Muslimske innvandrere har okkupert Sverige, på samme måte som Nazistene okkuperte Norge under andre verdenskrig. Når virkelighetsbildet skiller seg så ekstremt fra tingenes egentlige tilstand, og blir brukt som ammunisjon for å nå et mål, så er det en konspirasjonsteori. Mine fordommer sier meg at folk som bruker uttrykket er rasister. Stemmer sikkert ikke alltid, men jeg har ikke full kontroll på mine fordommer. Uansett er det vell ingen tvil om at uttrykket brukes nesten utelukkende for å fremme en nasjonalistisk agenda. Endret 28. juli 2018 av Skurupu 5 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 (endret) Når de er så maktesløse i disse bydelene at militær makt blir vurdert så er det helt innafor å kalle det svenske tilstander. For dette er det så vidt meg bekjent kun svenskene som har klart å stelle i stand, selv om det er mange andre land som også sliter med det samme pga muslimsk innvandring. Det er så langt snakk om over 60 forsteder/bydeler. Endret 28. juli 2018 av Simkin 8 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Jeg hater denne infernalske varmen. Jeg vet ikke engang hvor mange grader det er på dagtid, jeg vet bare at varmen kan dra seg til h***ete der den hører hjemme. Jeg takler ikke sånn varme, eneste jeg gjør er å svette selv når jeg ikke gjør noe som helst. Det er helt greit for meg at andre liker varme og temperaturer oppimot 30 grader og mer, men de kan heller dra seg til syden eller noe sånn at vi som ikke tåler høy varme kan få klare oss med mer levelige temperaturer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Det der høres veldig ut som selve Netflix er nede, ofte gir de info om nedetid når du sjekker litt support..Nei. Problemet var at tv'n var Sony og nettbrette var Apple. Fixed it with mobile. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Trege harddisker Flytter 100GB og er estimert til å ta minst 1 time Lenke til kommentar
...... Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 VG. Forbanna møkkadrittavis som nå pusher en VG+ artikkel som er det siste intervjuet med Vibeke Skofterud. Det er så jævlig forkastelig at jeg finner ikke ord, tjene penger på andres død og sorg. Fy faen. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 VG. Forbanna møkkadrittavis som nå pusher en VG+ artikkel som er det siste intervjuet med Vibeke Skofterud. Det er så jævlig forkastelig at jeg finner ikke ord, tjene penger på andres død og sorg. Fy faen.Det er sikkert kunstig intelligens som har valgt den ut. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 At jeg møtte den nydeligste jenta på fest igår, men hadde ikke baller til å kline med henne, til tross for at jeg hadde sjansen.. F!"¤ Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Funky drittmusikk på sånne "kule" restauranter, spesielt alt som er asian fusion. Er så utrolig kjip og intetsigende heismusikk Lenke til kommentar
...... Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Det er sikkert kunstig intelligens som har valgt den ut. Kanskje? Menneskelig intelligens er det ihvertfall ikke! Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 (endret) Når de er så maktesløse i disse bydelene at militær makt blir vurdert så er det helt innafor å kalle det svenske tilstander. For dette er det så vidt meg bekjent kun svenskene som har klart å stelle i stand, selv om det er mange andre land som også sliter med det samme pga muslimsk innvandring. Det er så langt snakk om over 60 forsteder/bydeler. "Vurderer å sette inn militæret" er en sensasjonsoverskrift. Det er noe veldig annet enn å faktisk ha satt inn militæret. Det er en liten håndfull svenske politikere som har sagt dette til pressen, mest sannsynlig for å sanke noen politiske poeng. Tenk på hvor mye rart våre norske politikere har sagt. Det hadde vært for dumt å ta alt det for god fisk. Frem til det faktisk skjer noe, så er dette bare et stunt. Du påstår også at mange andre land også sliter med "Svenske Tilstander", og at muslimer har skylden i problemet også der? Det blir rett og slett for dumt. Jeg har dessverre vanskelig for å ta deg seriøst. Endret 30. juli 2018 av Skurupu 2 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 "Vurderer å sette inn militæret" er en sensasjonsoverskrift. Det er noe veldig annet enn å faktisk ha satt inn militæret. Det er en liten håndfull svenske politikere som har sagt dette til pressen, mest sannsynlig for å sanke noen politiske poeng. Tenk på hvor mye rart våre norske politikere har sagt. Det hadde vært for dumt å ta alt det for god fisk. Frem til det faktisk skjer noe, så er dette bare et stunt. Du påstår også at mange andre land også sliter med "Svenske Tilstander", og at muslimer har skylden i problemet også der? Det blir rett og slett for dumt. Jeg har dessverre vanskelig for å ta deg seriøst. Tyskland, England, Belgia og Frankrike har områder med noe av det samme som Sverige. Paralellsamfunn hvor arbeidsledigheten og kriminaliteten er høy. Felles For stedene er at det er Muslimer, men dette er jo selvfølgelig rasistisk å påpeke, og venstresiden fortsetter å ignorere problemene. Men for en som ønsker fri flyt av folk over alle landegrenser så blir det sikkert vanskelig å innse eller å ta dette seriøst. 4 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 (endret) Det heter ikke "å peke på", det heter "å påstå". Islam er ingen fellesnevner i det du beskriver. Det er folk fra mange forskjellige religioner og kulturbakgrunner i de områdene. Når du kommer med slike skadelige generaliseringer, så må du bare forvente å få slengt rasismekortet i ansiktet. Du bruker selv utrykket "paralellsamfunn", og det er nok nærmere sannheten. En fellesnevner som faktisk stemmer er at dette er fattige mennesker som av forskjellige grunner blir holdt utenfor samfunnet. Jeg prøver ikke å rettferdigjøre at folk blir kriminelle, men jeg prøver å komme med en realistisk forklaring. Det er også feil å påstå at "venstresiden fortsetter å ignorere problemet". I Norge er det høyresiden som stemte i mot å la politiet ta opp kampen mot voldelige gjenger på østkanten. Samtlige partier på venstresiden stemte for. Tybring-Gjedde var ute i media å sa at det bare var FrP som tok gjengproblemet på østkanten alvorlig. Like etterpå (eller var det like før?) satt han på Stortinget å stemte i mot det han akkurat hadde påstått. Høyre og FrP vil IKKE at politiet skal skjerpe kampen mot voldelige og organiserte kriminelle på Oslos østkant. Og når det gjelder lovgivning rundt innvandring; hvor mye skiller egentlig venstre- og høyresiden? Så og si ingenting. De er i bred enighet. Endret 30. juli 2018 av Skurupu 3 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 (endret) Funnet ut at jeg bare kan svømme langt uten å bli påvirket av det kalde vannet, så blir jeg matforgiftet eller noe av et eller annet. Satt meg mange mål og skikkelig gira på SVØMME TIL HELVETE LANGT i allerede i dag så må jeg bare utsette hele dritten. Endret 30. juli 2018 av Edgelord Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 Folk som ser ut til å være helt immune mot fakta, og som aldri gidder å diskutere ordentlig. Eller de ikke har noen argumenter å komme med, og derfor ikke klarer å underbygge sine egne synspunkter. De ønsker bare å komme med sine meninger, uten at noen andre skal få muligheten til å si dem imot. Så hvis noen andre forsøker å komme med sine meninger, og tar med for eksempel en avis-artikkel for å diskutere en sak. Da får man bare latterlige kommentarer av typen TULLBALL eller ""dette tror jeg ikke noe på"" til svar. Bare fordi de ikke har lyst til å innse at de selv kanskje tar feil... 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 Jeg har kuttet ut folk fra mitt liv som er sånn. Er slitsomt å alltid skulle høre på hva de har å si men de er ikke så villige til å bli sagt imot eller diskutere ordentlig. Fatter ikke hvordan de takler livet på generelt basis. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 (endret) Overhørte en samtale der ei middelaldrende dame skrøt sånn av at hun brukte usb-porten i dekoderen for å lade telefon. "Det går altså an! Jeg tenkte jeg bare skulle prøve - og vipps så ladet den opp." "Nei jøss sier du det! Det har jeg ALDRI tenkt på" Velkommen etter gamle drittkjerrringer! Dette visste jeg om alle usb-porter siden jeg hadde min første jævla USB DEVICE. Ikke snakk så høyt om hvor "smart" det er. Det bare er. /r/gatekeeping assssss Endret 30. juli 2018 av Edgelord 2 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 Begynte å skrive med caps, men ikke nødvendig å skrike. Er bare så ensom og pratesyk nå, og vil ikke prate med familien, og de jeg vil prate med har ikke gitt lyd fra seg på god stund. Suger balle å være alene og ha nesten ingen venner. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Er irrasjonelt irritert over folk som spør om å finne på noe. Altså, når man har takket nei til flere "tilbud" fordi man har dagen full med jobb, flytting, flyttevask og diverse som må gjøres. Så kommer en eller annen "HEI SKAL VI GRILLE PÅ STRANDA!!!" Nei!!!! Jeg har ikke tid! Hvordan har du tid? Hjelpes. Jeg svarer selvsagt hyggelig at jeg ikke kan. Jeg må slutte å forvente at folk vet hvor mye noen timer av dagen er verdt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå