Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert å ta synstest. Merker at jeg har vansker for å lese ting på avstand når jeg kjører. Er det vanlig å gå med briller 24/7 hvis du er nærsynt?

Varierer veldig. Jeg har de stort sett på hele tiden. Kjenner folk som lar være å bruke i hele tatt og som feks bruker "kjørebriller", litt som noen bruker lesebriller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vurdert å ta synstest. Merker at jeg har vansker for å lese ting på avstand når jeg kjører. Er det vanlig å gå med briller 24/7 hvis du er nærsynt?

JA. Jeg er nærsynt (skjeve hornhinner) og burde alltid bruke briller fordi jeg anstrenger meg så når jeg ser, men jeg har en stygg uvane med å bare legge dem fra meg.. kommer til å ødelegge øynene mine inne jeg er 40, uff!

Lenke til kommentar

JA. Jeg er nærsynt (skjeve hornhinner) og burde alltid bruke briller fordi jeg anstrenger meg så når jeg ser, men jeg har en stygg uvane med å bare legge dem fra meg.. kommer til å ødelegge øynene mine inne jeg er 40, uff!

Jeg har -1.50. Før jeg fikk linser, gikk jeg og myste hele dagen. Folk trodde jeg alltid var sint. Du vet folk tror at du er sint, når tiggere tar et steg tilbake når du kommer gående.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Falsk alarm, eller alarm generelt sett..

Jeg bor nærmest arbeid, og blir dermed ringt opp når alarmen går

Det som irriterer meg også, er at jeg ikke står på alarmlisten...

 

Men, det er enda mer, tok en innsovningspille/sovepille rett før jeg ble ringt og den mistet sikkert mye av effekten når jeg fikk en dose adrenalin rett før sengetid..

Merker litt effekt nå som jeg har fått roet meg ned litt så kanskje det er håp for litt søvn ennå

Lenke til kommentar

Lurer på om brannvarslere programmeres til å pipe på de mest upassende tidene. Våknet brått eksakt 1 om natta av full piping. Ingen røyk, så bare batteriet som blir snart flat tenker jeg.  Flueinvasjonen fortsetter i det andre rommet også, så blir mer støvsuging av døde fluer snart.

Lenke til kommentar

Tror jeg lar være å ta sånn synstest. Fikk mageknip når jeg så hva en brille kostet..

For 1500 kroner får du en fin brille. På Specsavers har de veldig billige briller (200 kr). Det blir først og fremst dyrt dersom man ser veldig dårlig, for da "må" man ha tynnere (og dyrere) glass for at ikke brillene skal bli for tunge på nesen.

 

Tenk litt på prisen for en kollidert bil, ødelagte bein, rullestol, påkjørte barn, etc... Skulle ha gått til Specsavers.

 

Sørg for å kjøpe en brille med justerbare neseputer (som den jeg linket til over).

 

JA. Jeg er nærsynt (skjeve hornhinner) og burde alltid bruke briller fordi jeg anstrenger meg så når jeg ser, men jeg har en stygg uvane med å bare legge dem fra meg.. kommer til å ødelegge øynene mine inne jeg er 40, uff!

Nærsynt og skjeve hornhinner er to forskjellige ting. Om man har skjeve hornhinner, må man bruke briller hele tiden dersom man ønsker å se klart. Om man bare er svakt nærsynt, trenger man ikke det.

 

Slapp for øvrig helt av, du ødelegger ikke synet av å gå uten nærsynt-briller (selv om enkelte optikere hinter til det). Alle mister uansett fokuseringsevnen over 40, fordi linsen blir fortykket og stiv.

 

Jeg har vurdert å ta synstest. Merker at jeg har vansker for å lese ting på avstand når jeg kjører. Er det vanlig å gå med briller 24/7 hvis du er nærsynt?

Det er unødvendig å bruke brillene hele tiden om du bare er nærsynt. Faktisk vil jeg si at det kan være dårlig for synet, men det er nå min mening. Gjør det øynene er mest komfortable med.

 

Får se når det passer da :p Hvor burde jeg gå for å få best test?

Det spiller ingen rolle.

 

Prøv å leve med lyssensitivitet på uføretrygd, dere. Solbriller av kvalitet er ikke akkurat billig. Ikke får man økonomisk støtte til sånt, heller.

Av nysgjerrighet, hvordan skiller slike solbriller seg fra vanlige solbriller med styrke? Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...