Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Syns dessverre det blir tørt og da begrenser det hva jeg kan bruke det til, er grenser for hvor mye toastet brød jeg orker. Funka fint å legge det i kjøleskapet :)

Legg det i en plastpose med litt eddik, skjerm det for sollys, ha brødet helt og ikke i skiver, pass på at posten er lufttett. Trenger ikke lagre det i kjøleskap, men kanskje i et svalt rom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags brød er det dere kjøper og hvordan oppbevares de når de blir muggete på to dager? Det er virkelig godt gjort. Har aldri opplevd at et brød har blitt tørt på to dager engang og de aller fleste er spiselige i opptil tre dager. Spesielt hvis jeg skal ha smørepålegg på. Jeg lar som regel brødet ligge i den opprinnelige emballasjen som jeg bretter igjen og så putter i en vanlig bærepose som jeg bretter sammen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Brød jeg spiser hjemme kutter jeg opp på butikken og slenger i frysern.

Brød til lunsj på jobben enten Solsikkebrød eller Steinovnsbakt Nøttebrød fra Rema1000, de holder seg ferske og gode om de får ligge i orginalposen. Legger man brød i lufttett pose så blir det for mykt for min del.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"Bruce Lee kunne ikke slåss"

Men hvorfor da får han skryt fra Jim Kelly (ekte fighter) , Michael Chan Wai Man (ditto) , Inosanto osv ?

Det er jo ikke som om Lee påsto han var uslåelig , bare se canadisk intervju fra 1971 , der står det svart på hvitt (pun intended siden det ble sendt i svart/hvitt , knegg knegg)

Intervju :

Michael Chan Wai-man is one of the famous HK Kung Fu actors in the 70s-80s. He is well known for playing various triad roles, when in real life he has been involved with triads. In a media interview, he admitted to have been the No. 2 of the 14K Triad that dominated vice in Tsim Sha Tsui before the handover of Hong Kong.

Having worked as a police officer in the prison system, he came into contact with many underworld figures and joined the Triads. Chan was expelled from the police force as a result of his links. His body is tattooed with huge eagles on the chest and dragons on his back.

Chan in real life was a well-established kickboxing and boxing champion in Southeast Asia. As a martial arts fanatic, Chan studied a multitude of fighting styles, which included Muay Thai, northern and southern Chinese kung fu and boxing. Chan had a huge influence from Bruce Lee in his training methods and fighting, where they happened to be really good friends.

Like Bruce Lee, he was a genuine streetfighter who never backed down from a challenge even after he was famous. He was also a professional boxer who won fourteen bouts by knockouts. In 1983, 38 years old Chan Wai Mun K.O. 29 years old Japanese Kickboxing Champion Morisaki in just 35 seconds in Tokyo, Japan. His many awards obtained from international boxing competitions attest his success.
Here is the fight of him against Morisaki:

Below are extracts from his interviews from a documentary “Old Friend’s Stories” ( a radio program entitled “Dragon Seeks Its Path”( where he talks about BL (Note: The interviews are all conducted in Cantonese, thus, the interview’s extracts are translated into English and recreated/presented Q & A format for easy reading):

Q1: When and how do you get to know about BL?
A: I remember it was end of 1971 that I first saw Bruce and it was through Unicorn Chan’s introduction that I get to know Bruce and we strike off very well immediately.

Q2: Can you recall anything BL told you regarding his martial arts or physical ability?
A: Well, he said his physique is small but he wanted to challenge and beat those who is physically bigger and stronger than him. I think he wanted to become the "God of Martial Arts"…haha…
One day, Unicorn brought me to Bruce’s house at Kowloon and we have discussed a great deal on Martial Arts for a very long time. Bruce told me how he created JKD, its concept, philosophy and demonstrated to me how JKD works. He inspired me alot, especially got me to understand the importance of building up “qi” (stamina) before practicing martial arts. Physical conditioning is very important. With good physical conditioning and stamina, you will be able to fight well. Also, he told me don’t think too much on the strokes/styles in Kung Fu, just focus on unarmed combat freely. What he said really make a lot of sense, I really admire him very much.

Q3: Do you find BL to be proud or arrogant?
A: Bruce was very popular and was at the height of his superstardom then, thus, he was very proud and confident of what he said. In fact, he deserved to be in that way.

Q4: Can you tell us about what did he show you about his JKD?
A: He first showed me his punching and I showed him mine against the punching bag. Next, he tested my jump side kick. Then, Unicorn held on to a big kicking shield and Bruce just ran 3 steps forward and kicked the shield. Unicorn, like an arrow, flew backward completely. I only saw this kind of stuff in the movie. This was the first time in my life that I saw someone with such superb kicking ability. He was very small built with only 130 pounds but he was able to generate such an enormous power. It wasn’t an easy task.

Q5: What other stuff did BL perform?
A: I remember he wanted to test my arm power so we had an arm-wrestling. Nobody can beat him, really! You know, I am well-known for my arm wrestling but Bruce was even much better. He just beat the hell out of me easily. Not only that, later on, Bolo Yeung told me personally that he once lost to Bruce, so, a big guy like him can’t even beat Bruce, how the hell can I, who is much smaller than Bolo.

Q6: Did Bruce say which is the best way to punch?
A: He simply said, “Direct, the line has to be straight, and the speed is important in deriving heavy punch, not necessary only a big guy can land a heavy punch.”

Q7: How quick is his move?
A: You know, I was looking at his legs, then, suddenly, he strike. He was so damn fast. Boom, his punch was in front of my face before I make my move. His movement was unlike our tradition fanciful Kung Fu, he is so direct!

Q8: How do you view his martial arts?
A: I have numerous fighting experience in the rings, but I saw Bruce fought with others. His martial arts skills are much better than me. It’s true, much better than me!

Q9: Did you have a real fight with Bruce?
A: Bruce did ask me to have a try out with him but I don’t dare to utter a word and after seeing his amazing performance, I think I better not do so for fear of losing face. Just look at his speed, kicking and punching, it’s scary! He’ll just finish you off with one punch if you are to engage a fight with him. One punch from him and that’s it, you are gone! I'm not able to handle him. So, if I fight with him, I’ll lose, I can’t beat him.

Q10: Are you sure???
A: Sure! I, Chan Wai-man said that!

Q11: Have you heard about the challenge of Lau Tat-Chuen with Bruce? Did you think Bruce will win?
A: Oh yes, I heard about it and believe that Bruce will win. In fact, Bruce just hit him with one blow and Lau was finished.

Q12: How do you think Bruce’s fighting ability with the Muay Thai fighters?
A: No doubt Bruce should be the best in Southeast Asia then. If fighting in the ring with the Muay Thai fighter, it is hard to say who will win because of the rules and regulations but if it is on the street with no rules and all out, I’ll bet on Bruce, Bruce will definitely win for sure!

Q13: What do you think about the action or Kung Fu stars nowadays like Jet Li, Donnie Yen?
A: Well, I think the only person who deserves to be call "Kung Fu Super Star" is Bruce Lee!

Q14: Lastly, do you think Bruce’s death was linked with the triad society?
A: No, nobody in the triad society dare to touch Bruce. Bruce was such a big shot then and have won the respect of many HK people, including the triad society members. They have no grudge against him, and, believe me, no one dare to touch him.

(vel , det siste der er jeg ikke helt sikker på : får følelsen av at Chow dro ut tida slik at Lee ikke kom til sykehuset i tide 20.7 , Chows motiv var trussel fra hans konkurrenter på hjemmebane (Shaw Bros) og utlandet i form av Hwood og/eller Ponti , jeg tror ikke GH studios hadde råd til å betale 1 til 2 mill US per film til Lee , mao Chow drepte sin egen gullkalv. Mulig Chow følte at Lee hadde fått han til å tape ansikt , og)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Jævlig lei folk som er sure IRL. Ikke at jeg aldri er grinete eller forbanna, men jeg lar det aldri gå utover andre.

Makan til dårlig selvkontroll... Vil de ikke bli likt av noen? Vil de bli baksnakket? Faen jeg fatter ikke hvor jævli idiot det går an å bli

• Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som på død og liv må gå på deg.

Her om dagen står jeg på t-bane-perrongen. Bak meg er en vegg, slik at folk som kommer mot meg må flytte seg, hvis ikke treffer du veggen.

Men neida, det forstod ikke Herr fettberg. Jeg ser han ser meg, viker ikke en centimeter, treffer meg klask foran på skulderen. Men flytta seg beleilig for veggen selvfølgelig!

Lenke til kommentar

Reprise! Kjerringa stoppet utenfor hekken min mens jeg sto der og tok en røyk med en venn, sa "du må ikke bli så sur da!", jeg ser på henne og sier at hun har å pelle deg vekk, vennen min spør hvorfor hun ikke kan bare gjøre som alle andre og banke på døren, jeg nesten skriker at hun ikke vet hvordan man oppfører seg som ett normalt menneske og snakker veldig høyt så ingen av oss hører på noe av tullet hun kommer med. Gjorde det veldig klart at hun hadde å holde seg langt unna meg. 

Jeg er IKKE interessert i å "bli venn" med noen som ikke klarer oppføre seg som ett normalt menneske og respektere grenser, har NULL interesse av å ha noen som henne i mitt liv. 

Lenke til kommentar

Eurospar har den her jeg bor

Oh bloody hell! ES var selvsagt eneste butikken jeg ikke var innom. :p Takk for tipset! Ganske irriterende at store kjeder som Meny, Kiwi, Rema 1000++ har det aller meste, men ikke de produktene man trenger. Takk og lov for andre kjeder som lagerfører produkter som ellers er vanskelig å få tak i.

Endret av Myst
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Reprise! Kjerringa stoppet utenfor hekken min mens jeg sto der og tok en røyk med en venn, sa "du må ikke bli så sur da!", jeg ser på henne og sier at hun har å pelle deg vekk, vennen min spør hvorfor hun ikke kan bare gjøre som alle andre og banke på døren, jeg nesten skriker at hun ikke vet hvordan man oppfører seg som ett normalt menneske og snakker veldig høyt så ingen av oss hører på noe av tullet hun kommer med. Gjorde det veldig klart at hun hadde å holde seg langt unna meg. 

Jeg er IKKE interessert i å "bli venn" med noen som ikke klarer oppføre seg som ett normalt menneske og respektere grenser, har NULL interesse av å ha noen som henne i mitt liv. 

Skjønner at hun provoserte deg, men blir du ikke flau etterpå av å være så krakilsk utenfor med fremmede? Tøffere enn meg hvertfall, jeg hadde ikke fått godt til å leve med å gjøre sånn tror jeg. :blush:

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...