Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Koblet mobilen på WIFI og nå laster den ned et eller annet..

Når jeg klikker på det den laster ned, så kommer det ikke opp noe

Lurer på om den oppdaterer alle språk, og første gang denne mobilen er koblet på WIFI, da planen var å oppdatere mobilen som er på 1400MB, før så brukte jeg 4G, men har nedgradert 

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Pleier gå på handikapdassen om det er kø.

Det er faktisk det som er poenget med dem også, ikke at de skal være tomme til alle tider til noen med ett handikap kommer for å ta det i bruk. Den eneste uskrevne reglen om det er at hvis det er noen med ett handikap som er der som trenger doen så har de førsterett siden de ikke kan bruke noen av de andre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

En som står meg nært fikk beskjed om at hun hadde kreft for under et år siden. Fikk beskjeden i dag at behandling ikke virker og det ikke er noe de kan gjøre lenger. Jenta er 26 år..

Jeg klarer ikke helt å forstå det. Det er så urettferdig. Ta ikke livet for gitt!

Lenke til kommentar

Det er faktisk det som er poenget med dem også, ikke at de skal være tomme til alle tider til noen med ett handikap kommer for å ta det i bruk. Den eneste uskrevne reglen om det er at hvis det er noen med ett handikap som er der som trenger doen så har de førsterett siden de ikke kan bruke noen av de andre. 

Ja, det er veldig viktig poeng. 

Ei venninne av har et handicap og sitter i rullestol . Om hun ikke rekker frem HC toalettet i tide fordi noen som ikke har et handicap okkuperer det eneste HC toalettet, kan hun tisse på seg, da hun har mye mindre kontroll på blæren sin. 

Blir like oppgitt når folk bruker HC WC som oppbevaringsrom..... 

Lenke til kommentar

Ei venninne av har et handicap og sitter i rullestol . Om hun ikke rekker frem HC toalettet i tide fordi noen som ikke har et handicap okkuperer det eneste HC toalettet, kan hun tisse på seg, da hun har mye mindre kontroll på blæren sin. 

Mindre enn hvem? Folk som ikke sitter i rullestol? Noen ganger får jeg det inntrykket at folk i rullestol tror de er de eneste som er handicappet. Tips: De fleste syke sitter ikke i rullestol. Og folk kan bli brått syke (f.eks. magetrøbbel).

Men generelt tar man selvsagt det andre dersom det er ledig. Argumentet med at "rullestolbrukere bare kan bruke det toalettet" blir så tynt i konteksten at de andre faktisk er opptatt. Som om folk med bein kan bruke opptatte toaletter?!?

http://www.bbc.co.uk/newsbeat/article/39339946/why-these-new-signs-are-appearing-on-disabled-toilets

_95258359_disabledtoiletsign.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hun har førsterett på doen når hun kommer dit, men folk har fremdeles all rett til å ta den i bruk før hun kommer, om hun så kommer trillende 30 sekunder senere. Det suger for henne like mye som det suger for de som kan gå, er ikke gitt at du har normale kroppslige funksjoner bare fordi du får plass i en mindre stall heller, er veldig vanlig med inkontinens blant feks den eldre befolkningen. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

En som står meg nært fikk beskjed om at hun hadde kreft for under et år siden. Fikk beskjeden i dag at behandling ikke virker og det ikke er noe de kan gjøre lenger. Jenta er 26 år..

Jeg klarer ikke helt å forstå det. Det er så urettferdig. Ta ikke livet for gitt!

Kjipe greier :( jeg er 26 år selv så tanken på at et 26 årig liv skal ta slutt er trist. Jeg synes det er mye bedre når folk dør gamle og "mett av dage", som f.eks. oldemor. Selv mistet jeg pappa da han var 52 år, selv om han var aktiv, sprek og sunn, før han falt om i gata med hjertestans.  Ikke noe langt liv det heller, han var jo midt i livet. det er bare urettferdig, uforståelig og jeg er helt enig - ta ikke livet for gitt! onkelen min på pappas side døde også nå i år,  58 år gammel.. og kjæresten min sin far døde da han var i 40 årene. så har jeg jo fra tid til annen unge, døende pasienter. jeg klarer å stå i det, men om jeg møter noen som f.eks. også har mistet sin pappa merker jeg at det går inn på meg, da jeg har opplevd det samme og vet at det sorgarbeidet de har for seg er j** heavy. 

Nå vet jeg ikke hva slags type kreft det er snakk om, men VIKTIG viktig til andre unge  jenter som skulle se dette:

- ta celleprøven hvert 3. år fra og med når du fyller 25! Det går fort over og er bare en liten børste som skal inn i dåsa. Slapper du av gjør det IKKE vondt og du blir IKKE kløpet av noe tang nedentil. (det er kun ved biopsi)   Evt. sjekk deg om noe plutselig blir unormalt der nede og ta HPV-vaksinen!! (dette kan fås gratis!) Celleforandringer i underlivet har man god overlevesprognose dersom man tar det tidlig og siden celleforandringer i underlivet skjer mye sakte og HPV vaksinen er bra å ta.  Krev å bli tatt på alvor om noe er unormalt. 

-Sjekk også brystene i hver syklus.

- Generelt for begge kjønn: Drit i at det er flaut, sjekk deg om du har noen symptomer som er uvanlige. Kjæresten min f.eks. som er lege sier at han tenker veldig lite av hvordan folk er nedentil, han får et profesjonelt blikk og er opptatt av å finne ut om vedkommende er frisk eller syk. er du jente, ta på deg et langt skjørt, så føler du deg mindre naken når du ligger der og spriker med beina ;) 

Så slipper man å bli en del av den kjipe statistikken om jenter som dør altfor tidlig, av ting som har bedre overlevesprognose dersom det tas TIDLIG NOK. 

jeg har forøvrig vært med i forskningsprosjekt for kreftregisteret i fjor på hvordan man skal få flere kvinner til å ta celleprøven og hpv vaksina, så etterhvert nå vil det bli publisert en studie på dette.  det blir spennende lesning, og håper det blir nyttig med det vi i fokusgruppa kom med med erfaringer for å gjøre terskelen lavere og nå ut til flere.  håper virkelig vi får prosenten opp på de som tar  hpv vaksine og deltar i screeningsprogrammet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hun har førsterett på doen når hun kommer dit, men folk har fremdeles all rett til å ta den i bruk før hun kommer, om hun så kommer trillende 30 sekunder senere. Det suger for henne like mye som det suger for de som kan gå, er ikke gitt at du har normale kroppslige funksjoner bare fordi du får plass i en mindre stall heller, er veldig vanlig med inkontinens blant feks den eldre befolkningen. 

Eldre personer som har et handicap som inkontinens er, har krav på hc toalett på lik linje med de unge menneskene i rullestol . i tillegg har de også behov for de de håndtakene for å reise seg opp etter do og toa-forhøyer.  husk at flere enn de i rullestol og eldre er handicappede. mange er ofte "usynlig handicappede" per def er har jeg også et handicap med min hjertesykdom, selv om jeg ser helt vanlig og frisk ut (dog kanskje ikke akkurat når jeg svimer av). jeg kan svime av om jeg står for lenge, så jeg har f.eks. krav på å få sitte sånn at jeg slipper å besvime på public transport. 

men, ja, har folk gått på do allerede så kan man naturligvis ikke gjøre så mye enn å vente på at de åpner. jeg synes fortsatt at om man har normal blærekontroll, kan man fint vente på de andre toalettene, og dette kommer også fra meg med verdens minste blære, for de med handicap kan jo komme når som helst..  jeg går i alle fall ikke på HC toalett selv. gjelder å sette seg i situasjonen til vedkommende som har handicap. 

Dette er ikke ment mot deg, buffyannesummers, men til  de som tar seg til rette på HC uten behov. 

og de idiotene som oppbevarer dritt på HC eller bruker de som kott for vaskehjelpene... ikke bare er de frekt mot vaskepersonell, det er også frekt mot de som har behov for et slik toalett. og vaskehjelp bør jo ha et helt eget rom for utstyret og i stedet for å bli plassert på et toalett

Blir generelt sett ganske pissed off iht til UU-saker... reklameskilt som står i veien for ledelinjen. "smarte" arkitekter som plasserer en stolpe mitt i ledelinjen fordi det passer dem estetisk, mangel på bruk av kontraster for synshemmende, mangel på bruk av slynge og mikrofon  for de som har hørselstap,  de som henviser til at de med bevegelseshemming på ta seg inn via kjøkkenet og ikke via hovedinngang osv osv

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er så stor sjanse for å tisse på seg, hvorfor bruker hun ikke bleie?

Hva om det faktisk er noen som bruker toalettet, som har et handicap?

Hun bruker bleie.. Og tror du er gøy for ei på 27 å lukte piss når hun er ute blant venner? skal hun bare være isolert hjemme?? 

det er helt ok at andre med handicap bruker toalettet, men jeg reagerer STERKT på at de som fungerer helt bra fysisk bruker det. og vi vet det er mange det er mange som gjør det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mindre enn hvem? Folk som ikke sitter i rullestol? Noen ganger får jeg det inntrykket at folk i rullestol tror de er de eneste som er handicappet. Tips: De fleste syke sitter ikke i rullestol. Og folk kan bli brått syke (f.eks. magetrøbbel).

Men generelt tar man selvsagt det andre dersom det er ledig. Argumentet med at "rullestolbrukere bare kan bruke det toalettet" blir så tynt i konteksten at de andre faktisk er opptatt. Som om folk med bein kan bruke opptatte toaletter?!?

http://www.bbc.co.uk/newsbeat/article/39339946/why-these-new-signs-are-appearing-on-disabled-toilets

_95258359_disabledtoiletsign.jpg

jeg prater selvfølgelig ikke om folk i kun rullestol...........jeg tror nok jeg er litt mer aware enn de fleste her på "usynlig handicap" i og med jeg har den grunnutdanningen jeg har, med mye vekt på UU og handicap og fordi jeg har hjerteprobl  sjæl. men jeg tar meg ikke tilrette på hc toalett, noe som en del gjør..  og jeg prater om mennesker ikke trenger bruke HC toalett.. 

Lenke til kommentar

jeg prater selvfølgelig ikke om folk i kun rullestol...........jeg tror nok jeg er litt mer aware enn de fleste her på "usynlig handicap" i og med jeg har den grunnutdanningen jeg har, med mye vekt på UU og handicap og fordi jeg har hjerteprobl  sjæl. men jeg tar meg ikke tilrette på hc toalett, noe som en del gjør..  og jeg prater om mennesker ikke trenger bruke HC toalett.. 

Hvordan vet eller ser du at folk ikke trenger å bruke HC toalettet?

Kanskje de også bruker bleie og vil unngå å tisse på seg selv og ikke vil dra den ned i en åpen avlukke

Lenke til kommentar

Hvordan vet eller ser du at folk ikke trenger å bruke HC toalettet?

Kanskje de også bruker bleie og vil unngå å tisse på seg selv og ikke vil dra den ned i en åpen avlukke

Vel, de fleste i min alder bruker ikke bleie og fungerer helt fint. Det er ikke en gang et poeng å diskutere det, vi vet det skjer, at folk bruker HC unødvendig..... selvfølgelig er jeg klar over de "usynlige" jeg har jobbet med en hel rekke folk med ulike funksjonshemninger, men du skjønner jo selv hvem jeg sikter til, og at noen ting veit man bare uten å måtte følge folk innpå do!!

Lenke til kommentar

Satanistiske tegn, nazistiske slagord, barberblad på håndtak.. Syns gjetningen om guttestreker høres sært ut. Dette er psykiske syke mennesker, ikke fuckings guttestreker. 

Denne saken blir garantert slengt i henlagt bunken. Så har vi disse psykotiske serial-killer-to-be jævlene løpende rundt i samfunnet. Enkelte folk i norge har faktisk grønt kort når det gjelder å bryte loven også: https://www.dagbladet.no/nyheter/han-var-tiltalt-for-over-40-tyverier-og-bedragerier-men-kan-ikke-straffes-han-fortsetter-a-stjele-men-har-gront-kort-hos-politiet/62562388

Og med tanke på hvor lite de gjør når det gjelder dyremishandling (som er en sterk indikasjon på at man vil skade mennesker etterhvert) så kan man nesten lure på hvem loven egentlig er ment for å beskytte. 

Edit: Må rette meg selv, de fikk, etter flere år med lovbrudd, dømt mannen til behandling etter en lovendring i 2017. https://www.ifinnmark.no/finnmark/nyheter/psykisk-helse/mannen-som-ikke-kan-straffes-er-domt/s/5-81-482229

Skjønner fremdeles ikke hvordan de kunne la en psykotisk mann få gå rundt så lenge fri. Du vet aldri hva de kan finne på, og de gjør gjerne ting denne personen aldri hadde funnet på å gjøre var de ikke i psykose.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...