Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det handler ikke om hvem som er enig eller uenig. Det handler om å være blottet for selvinnsikt og fanastisk følge en politiker som er tatt i en løgn, for å deretter nekte for at det er en løgn og heller fremme en påstånd om at den røde og kommunistiske pressen har en vendetta mot Listhaug.

Løgnen er temmelig tydelig: "Ap og byrådet i Oslo kastet ut de eldre på St. Halvardshjemmet. Beboere og pårørende gråt. Nå bruker de sykehjemmet til overnatting til romfolk. Eier dere ingen skam?!»

Man kan selvsagt si at neida, Listhaug påpeker bare det som er sant. Det er jo det som har skjedd. Men Listhaug er smart og vet nøyaktig hvordan hun skal ordlegge seg for å trigge følelsene mot de eldre samt bygge opp mer forakt mot romfolk

At noen kan støttee en politiker som aktivt setter to svake grupper opp mot hverandre for å sanke politiske poeng er for meg helt uforståelig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Listhaug virker ustabil.

Hun er svært stabil. Derfor er hun så farlig. Hun driver med en kalkulert "splitt-og-hersk"-politikk.

Et motbydelig menneske.

Hun har også tidligere jobbet som lobbyist, noe jeg mener burde blitt straffet med fengsel, men Norges Lover er dessverre uenig med meg.

Endret av Skurupu
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Glad vi har Listhaug. Politiker som tør å si noe andre ikke tør.

Hennes tilhengere sier det hun mener i alle mulige fora. Spesielt det må å dra alle under en kam.

Skulle jeg ha resonnert på samme måte måtte jeg ha sagt at alle FRPere og tilhengere av FRP er:

Arbeidsledige/uføre Petterøes rødmix røykende campinvognfantaster som hører på country, drikker hjemmebrent og tilber Israel. Nå de får litt fritid til overs passer de på å benke seg rundt Visjon Norge sine sendinger og bruke siste rest av trygden (som ikke er sløst bort på røyk og bingo) på evig frelse.  

Alt dette mens de sitter og kriger på internett i håp om å få sendt hjem alle svartinger til dit de kommer fra!

Om det er en 11 åring som sendes tilbake en farlig område i Afghanistan eller om det faktisk er en kriminell spiller ingen rolle så lenge huden er brun!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Folk som ikke tar et hint. Er ei jente som alltid starter samtaler med meg, jeg svarer som regel med korte og kjedelige svar. Jeg tar ALDRI kontakt først, noe jeg ofte gjør om det er ei jente jeg er interessert i. Samtalen kan gå slik:

Hun: "Hei, du gjør da? :)"

Jeg: "Hei. Lite, du da?"

Hun: "Blablabla"

Jeg: "Ok :)"

Hun: *forteller om noe morsomt som har skjedd*

Jeg: "Haha såpass"

Hun: "Så hva har du gjort i helgen da? :)"

Jeg: "Slappet av, du da?"

Hun: "Blablabla... Planer for i dag da? :)"

Kanskje jeg skal begynne å være ærlig og si at jeg ikke vil skrive med henne, men vil ikke virke frekk. Hvis jeg skriver med ei jente skjønner jeg ganske fort om hun er interessert i meg eller om hun bare skriver for å være høflig. Da gir jeg meg ganske fort, fordi jeg tar et hint.

Jeg hadde samme problem som deg, med min forrige romkamerat. Dog, det virka som det gikk litt inn etterhvert, så det ble noe bedre til slutt. 

Har du prøvd å ikke svare henne i det hele tatt? Om hun etter hvert begynner å spørre om hvorfor du ikke svarer, kan du enten si a) jeg har vært travel/opptatt, 2) gjøre som kjæresten min, han sier bare rett ut til andre jenter som maser på han og prøver å involvere han i noe: "du er ikke kjæresten min, så jeg bryr meg ikke" (den er litt frekk, men den virker). 3) eller bare ikke svare i det hele tatt. eller 4) Svare så kort som mulig, og unngå å spørre tilbake, du trenger ikke å skrive "du da". 

Lykke til. :) (Men ja, jeg irriterer meg over det samme, heldigvis er jeg mindre rundt mennesker som ikke tar hint)

Lenke til kommentar

Folk som syns fyllekjøring ikke er så ille når de gjør det og er "forsiktige".

Det er farlig, men det er en forskjell på kjøring i fylla og grisekjøring i fylla. Uakseptabelt, dog.

PS. Er det ikke forsiktige ellers, da?

Det er godt mulig de har samme risiko når de kjører i fylla, og er forsiktige, som ved vanlig kjøring, men det sier noe om at den vanlige kjøringen ikke er bra nok.

Lenke til kommentar

Vel, når jeg sier direkte ifra kvinnfolk om at man kan dempe seg når man kommer hjem 00:30 natt til en hverddag, og får servert følgende tilbakesvar:

" Ja, men klokka var bare litt over 12". (nei, klokka var 00:30, og det var natt til mandag...) 

"Og hvis du snakker om i går, så var vi ganske drita". (Jaha. mens min mannlige romkameraten greier både å varsle på forhånd at han skal drikke og kanskje lager lyd når han kommer hjem, og han ble jo ganske drita også, men allikevel klarte han å bevege seg som en kirkemus og unngå å vekke meg). 

"Og du, jeg ser at det ikke er vasket her i helgen, og det er ditt eller ____ sitt ansvar, siden jeg var på ferie". Ok 1) Jeg har faktisk rydda og vaska, men det er ikke min feil at du og gjesten din,  skitner til. 2) Da jeg flytta inn her for et par uker siden, var det møkk-skittent. Det lukta rart i kjøleskapet og var synlig skittent, det var mugg i kjøleskapet, det var ikke vaska ut og maten var ikke tømt første dagen min der.... og JEG måtte kjøpe inn vasketabletter og vaskekost fordi ingen av dere som bodde der fra før, han kjøpt dette.. og hver gang det kvinnfolket låner mine kjøkkenting, blir det aldri vaska opp...før etter en dag eller 2... og 3) jeg har jo bodd her i noen uker og du har jo ikke selv tatt ansvar med å vaske og rydde, og du sitter faktisk ikke med eksamen hele tiden og ansvaret for å vaske ut din forrige leilighet som jeg har hatt... 

KVINNFOLK!!!!!!  :glare: Går rett i forsvarsmodus om man sier ifra, når man faktisk bare kan svare: "Sorry, jeg skal dempe meg" og heller ta litt ansvar sjæl før du pikker på andre... 

PS: Jævli kult at det kvinnfolket og venninna hennes som var besøk i helga, som kom hjem og ropte kl. 2-3 om natten, sto opp kl. 8, for så stjæle min mat. 

Gleder meg til året med masteroppgave er ferdig, sånn at jeg kan gå rett ut i full jobb og dermed kjøpe meg leilighet ALENE, evt med min kjæreste. Orker bare ikke kollektivlivet lenger.

Lenke til kommentar

Folk som mener det ikke er greit å gå i joggebukse hvor enn man vil, til enhver tid.

Man kan gjøre hva man vil, til enhver tid, fordi vi svever i et gigantisk ekspanderende tomrom

Jeg går i joggebukse akkurat nå  :D 

Lenke til kommentar

Folk som syns fyllekjøring ikke er så ille når de gjør det og er "forsiktige".

Ja, man har jo ikke alltid begrep om hva forsiktighet er, når man har litt promille. 

Satt på med noe en gang. Grunnen til at jeg satt på med de, var fordi jeg anså disse som ordentlige personer som følger lov...  Da vi skulle til å kjøre ut på motorveien, begynte sjåføren plutselig å stresse sykt, fordi de hadde blitt varslet om promillekontroll.. Jeg bare: eh, men du har vel ikke drukket". Jo, fikk jeg til svar tilbake..så der satt jo jeg da, og var ganske bekymret. kom hjem, men jeg ble provosert over at noen kunne sette meg i en sånn situasjon. Tar det for gitt at folk som setter seg bak rattet er edru. Det er ganske legitimt å forvente det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...