Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøtt er ikke usunt. Hva faen?

Hehe, det stemmer det. For mye kjøtt er jo ikke alltid bra da, men mine venner som i dag er veganere mente jo at alt kjøtt var det verste av alt liksom... De har roet seg nå, men noen veganere tar det alt for langt! De må huske at de selv var kjøttetere en gang i livet sitt:P

Fun-fact: Veganere spiser ikke noe som har med fisk, melk, kjøtt o.l. å gjøre. De er mye mer ekstreme enn vegetarianere. Men grunnen til at de unngår alt kjøtt osv er forståelig for de fleste, som er: Miljøet (klima), dyrene (slakte metoder), helsa osv.

Lenke til kommentar

Svikt i dømmekraft og store tanker om seg selv og ens evne til å "redde verden" er årsaken. Dyrenes velferd, helse, miljø osv er kun påskudd og det som gjelder er moderasjon og balanse, ikke ekstremitet verken den ene eller andre veien. I naturen har det alltid vært "å spise og bli spist" så at mennesker gjør noe galt i å spise kjøtt er tullprat og fantasier i forstyrrede individers hode. Eksempler på dårlig dyrehold forekommer, men det går an å forbedre og gir ingen grunn til å avstå fra å spise kjøtt.

Å leve med hovedvekt på kornprodukter og grønnsaker rike på stivelse er ikke bra. Rene kjøttprodukter, uten eller med minimal prosessering har folk flest godt av. Skal man overhodet ha kornprodukterbør de behandles på forhånd for å redusere syren som medfører demineralisering og grønnsaker som inntas bør være fattige på stivelse. Inntak av karbohydrater er minimalt nødvendig da leveren kan produsere glukose fra aminosyrer og fettsyrer.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mistet XTZ øreproppene i do fær jeg skulle slå lens.... kom bare så vitd nær toppen før jeg tisset. Dro de opp  og vasket memory foamene og la til tørk....

Krysser fingrene.

Sist det skjedde var det vel en murstein Nokia way back i steinalderen... Den var dyr og døde..

Ørepropper tåler som regel en "vask" så lenge du tørker de et par dager før bruk, rens de gjerne med isopropanol for å desinfisere/rense. Hvis de inneholder volumkontroll og/eller mikrofon så er denne delen sensitiv for fukt og man kan skade op-amp med mer. Det må være tørt før du tilfører spenning til kretsen.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Isopraponol? Rensegass/tryckluft på flaske?

Så ikke ut som elementene ble våte, men skumproppene ble våte.

De har ikke volumkontroll, tror de såvidt tøtchet overflaten før jeg rappet de til meg, de fløt et halvt sekund eller så.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Svikt i dømmekraft og store tanker om seg selv og ens evne til å "redde verden" er årsaken. Dyrenes velferd, helse, miljø osv er kun påskudd og det som gjelder er moderasjon og balanse, ikke ekstremitet verken den ene eller andre veien. I naturen har det alltid vært "å spise og bli spist" så at mennesker gjør noe galt i å spise kjøtt er tullprat og fantasier i forstyrrede individers hode. Eksempler på dårlig dyrehold forekommer, men det går an å forbedre og gir ingen grunn til å avstå fra å spise kjøtt.

Å leve med hovedvekt på kornprodukter og grønnsaker rike på stivelse er ikke bra. Rene kjøttprodukter, uten eller med minimal prosessering har folk flest godt av. Skal man overhodet ha kornprodukterbør de behandles på forhånd for å redusere syren som medfører demineralisering og grønnsaker som inntas bør være fattige på stivelse. Inntak av karbohydrater er minimalt nødvendig da leveren kan produsere glukose fra aminosyrer og fettsyrer.

Jeg er ikke enig med deg ass, selv om jeg elsker kjøtt.

Lenke til kommentar

Folk som sier: "Skjønner ikke at folk gidder å se på menn løper etter en ball i 90 minutter" når det er snakk om fotball-VM.

Jeg skjønner heller ikke at folk orker å sitte og se på filmer/serier flere timer om dagen, men jeg gidder ikke å si det til folk som gjør nettopp det. La folk få se på akkurat det de vil, og aksepter at folk har ulike interesser.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bård Hoksrud. Ikke på grunn av politikken hams, den er jeg veldig uenig med, men trynet hams og stemmen hams er det umulig å bli sur av å høre på. En fyr det er lett å like.

Vet ikke om jeg skjønte helt den der. Hva irriterer da? :hmm:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som kjører slalom i rushtrafikk! Bytter fil hvert 5 sekund fordi den ene filen beveger seg litt raskere.

Kun en viss type mennesker som gjør slik! Samme mennesker som forsøker å snike i butikkkø! Det eneste som står i hodet deres er MEG, MEG OG MEG.

Møkkafolk.

Lenke til kommentar

Folk som alltid har dårlig tid og alltid er stresset. Du sparer kanskje tid på å prate som en foss, men tenk på at andre skal prosessere den informasjonen. Når du står 1 meter fra en person, og det er stille rundt en, så trenger man faktisk ikke rope og skrike for at den andre skal høre deg. Det er faktisk folk som prøver å jobbe som ikke trenger å høre på. Det er også vanskelig å bli forstått når man ikke har tid til å høre på at den andre fullfører setningen, og dermed kanskje man til og med går glipp av poenget. Stress fører ikke til at man jobber mer effektivt, heller tvert i mot, man ødelegger seg selv, og man glemmer ting i farten. Hva er det som haster så fælt, hva skal man bruke den tiden man sparer til, hvordan blir livskvaliteten bedre av det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...