Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Postnord. En pakke har nå vært i transport siden 16. mai. Postnord kundeservice vet ikke hvorfor de er forsinket eller hvor lang tid de forventer at det vil ta, de bare konstaterer som meg at det er forsinkelser. Ubrukelige folk!

Gi meg styrke... Denne pakken ble tydeligvis borte, så jeg avbestilte, fikk refusjon og bestilte samme vare fra en annen butikk.

 

Tror du faen ikke postnord har klart å rote til denne leveringen også?! Etter å ha snakket mer kundeservice i dag viser det seg at pakken ligger på en egen container pga noe kluss med sporingen, og de pakkene blir prioritert sist. Det kunne ta en dag, en uke, who knows.

 

Hvordan klarer dette firmaet å eksistere egentlig?! De ansvarlige her må jo ha problemer med å knyte skolissene sine!

 

Arggggg!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det irriterer meg noe grenseløst når jeg leser meningene til folk som har mistet omsorgen for barna sine. At de er så blottet for virkelighetssans at de tror barnevernet er en pedofiliring som kidnapper og selger barn.

 

Enig. Og mange av de som mister barna sine til barnevernet mener at de ikke har gjort noe galt selv, og at barnevernet tar fra dem barnet kun for å være jævlig. Mange som ikke eier selvinnsikt. Jeg er så glad for at vi har et barnevern!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette irriterer mer:

 

 

 

- I forrige uke pågrep vi en mann ved Vaterland på Grønland. Han kom trillende med barnevogn og kjøpte hasj. Resultatet var at barnevernet overtok omsorgen for barnet på 3 år, sier Stølen til VG Nett. Ifølge Stølen er mannen som ble tatt på Grønland ikke siktet for narkotikakjøp tidligere.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ykl7J/truer-foreldre-som-kjoeper-narkotika-med-barnevernet
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Satt å tenkte på denne hendelsen i går (det er vel en stund siden?)  og hvis dette kjøpet ene og alene er grunnen til omsorgsovertakelsen er det umenneskelig.

Da må man også ta barna fra mennesker som ligger i 90 km/t i 80-sonen med barna sine i bilen. Man bryter loven og bremselengden mellom 80km/t og 90km/t kan bety liv eller død. Et langt verre lovbrudd da konsekvense kan ta opptil flere liv.

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, det hasjkjøpet var ene og alene grunnen til omsorgsovertakelsen.

 

Barnvernet vurderer alle hendelser separate. Uansett hva han har eventuelt blitt vurdert for tidligere, så er de sakene avsluttet og skal ikke tas hensysn til.

 

Helt enig i din trafikkanalogi. For at barnevernet ikke skal være hyklersk, må alle som får fartsbot med barn i bilen bli fratatt omsorgen. Helt klart.

Endret av Skurupu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Irriterende med idiotisk nulltoleranse narkotikapolitikk. Mennesker ruser seg på alt mulig, hasj er nok av det mest ufarlige du kan komme ut for. Også irriterende at de samme folkene ikke ser noe galt i folk som propper i seg rusmidler fra fastlegen. Fastlegen er den beste dealeren altså! Billig (blir ikke billigere enn blå resept) og sterk dop. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Politikerne vil heller ha voldelige kriminelle gjenger, enn lovlig cannabis.

 

 

https://www.vg.no/sp...8/gjengen/kap1/

Avisa forteller historien om hvordan lederskikkelsene i nettverket, Young Bloods, allerede i 2007 kom på politiets radar. I dag leder de en organisasjon med kontakter på Balkan, med ambisjoner om å kontrollere det lukrative cannabis-markedet i Oslo. Stridigheter og interne konflikter i dette miljøet skal være bakgrunnen for flere alvorlige skyteepisoder og drapsforsøk i boligstrøk i bydelen sør i Oslo. Kort oppsummert: myndighetene har ikke kontroll.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Også irriterende at de samme folkene ikke ser noe galt i folk som propper i seg rusmidler fra fastlegen. Fastlegen er den beste dealeren altså! Billig (blir ikke billigere enn blå resept) og sterk dop.

De gir praktisk talt ikke rusmidler på blå resept, unntatt til behandling i livets sluttfase. Sjekk på felleskatalogen.no. Slå opp på preparatet, og trykk på "blå resept" helt nederst. Eksempel: https://www.felleskatalogen.no/medisin/blaarev-register/n02aa01-1

 

Det er heller ingenting galt i å trenge medisiner.

 

Edit: Ungen puster heller ikke inn røyk av tabletter.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

De gir praktisk talt ikke rusmidler på blå resept, unntatt til behandling i livets sluttfase. Sjekk på felleskatalogen.no. Slå opp på preparatet, og trykk på "blå resept" helt nederst. Eksempel: https://www.felleskatalogen.no/medisin/blaarev-register/n02aa01-1

 

Det er heller ingenting galt i å trenge medisiner.

 

Edit: Ungen puster heller ikke inn røyk av tabletter.

Helt og holdent feil. Har fått masse benzo på resept selv og jeg er ikke 30 engang. 

Lenke til kommentar

De gir praktisk talt ikke rusmidler på blå resept, unntatt til behandling i livets sluttfase. Sjekk på felleskatalogen.no. Slå opp på preparatet, og trykk på "blå resept" helt nederst. Eksempel: https://www.felleskatalogen.no/medisin/blaarev-register/n02aa01-1

 

Det er heller ingenting galt i å trenge medisiner.

 

Edit: Ungen puster heller ikke inn røyk av tabletter.

 

Hva regner du som rusmidler?

Lenke til kommentar

Helt og holdent feil. Har fått masse benzo på resept selv og jeg er ikke 30 engang.

I stad sa du blå resept, nå sa du resept. Snakk om å flytte målstengene.

 

 

 

Irriterende med idiotisk nulltoleranse narkotikapolitikk. Mennesker ruser seg på alt mulig, hasj er nok av det mest ufarlige du kan komme ut for. Også irriterende at de samme folkene ikke ser noe galt i folk som propper i seg rusmidler fra fastlegen. Fastlegen er den beste dealeren altså! Billig (blir ikke billigere enn blå resept) og sterk dop.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I stad sa du blå resept, nå sa du resept. Snakk om å flytte målstengene.

Hva slags resept jeg snakket om står selvsagt åpen for tolkning, men det er logisk å konkludere med at jeg faktisk snakket om blå resept når vi snakket om rusmidler. De hiver piller etter deg ganske fort, selv om du ikke har noen ekstraordinær diagnose (personlighetsforstyrrelse, schizo, etc). Det er ett problem når en av de beste løsningene i deres hode er å bare dope ned befolkningen, for så å virkelig rævkjøre de som bare tar seg en rev. 

 

 

Lenke til kommentar

Ja, det hasjkjøpet var ene og alene grunnen til omsorgsovertakelsen.Barnvernet vurderer alle hendelser separate. Uansett hva han har eventuelt blitt vurdert for tidligere, så er de sakene avsluttet og skal ikke tas hensysn til.Helt enig i din trafikkanalogi. For at barnevernet ikke skal være hyklersk, må alle som får fartsbot med barn i bilen bli fratatt omsorgen. Helt klart.

Blir man fratatt omsorgen, ligger det nok noe mer bak.

Fra artikkelen:

"Han har vært involvert i en barnevernssak tidligere"

 

At barnevernet blir koblet inn, betyr ikke automatisk at man mister foreldreretten. Selv om den tidligere saken kanskje ikke var tatt med, er det nok stor sannsynlighet for at det ligger mer bak.

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...