Skurupu Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Skulle bare fjernet alt som heter toll. Klarer du ikke å konkurrere med utlandet, så har ikke bedriften livets rett. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Burde fjernet gebyret under 1000 NOK og ikke regnet med frakt, men betalt moms fra første krone Transportselskapene får allerede pengene sine, via fraktprisen 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Toll på varer man ikke får kjøpt i Norge, må være den dummeste avgiften som finnes. 1 Lenke til kommentar
...... Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Forstår toll på visse varer, men grensa burde vært høyere. Husker den var 200 før. 1000 hadde vært greit, eksludert frakt såklart. Helst 10000 så man kunne kjøpt litt ordentlige instrumenter uten å ruinere seg til den norske stat. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 (endret) Toll er samme tankegangen som å forby norske webshops fordi det legger press på fysiske utsalg, så kan man igjen forby fysiske utsalg da det legger press på dørselgere, så kan man forby dørselgere fordi det hindrer handel med naboen, osv. "Beklager kjære nabo, jeg skal ikke ha noen egg i dag, har allerede kjøpt av en selger som rekte fra dør til dør." I praksis er det kun snakk om å tappe verdier fra folk i skattefarmen slik at de må stå på hardere (mer profitt til holderne av slaver) for å realisere sine mål. For hver krone en nordmann bruker går 7-9 kroner til holderne av slaver. Endret 30. mai 2018 av BadCat Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Toll er samme tankegangen som å forby norske webshops fordi det legger press på fysiske utsalg, så kan man igjen forby fysiske utsalg da det legger press på dørselgere, så kan man forby dørselgere fordi det hindrer handel med naboen, osv. "Beklager kjære nabo, jeg skal ikke ha noen egg i dag, har allerede kjøpt av en selger som rekte fra dør til dør." I praksis er det kun snakk om å tappe verdier fra folk i skattefarmen slik at de må stå på hardere (mer profitt til holderne av slaver) for å realisere sine mål. For hver krone en nordmann bruker går 7-9 kroner til holderne av slaver. Innlegget ditt mangler tankegang helt. Toll, eller rettere sagt merverdigavgift, som det diskuteres over her, er noe man må betale om handler i Norge, så hvorfor skal utenlandske butikker ha et ekstra fortrinn? Er det greit at vi bare sender pengenenut av landet? Andre del av innlegget som omhandler slaver er så dumt at jeg ikke gidder å kommentere det. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Kan sende varene til Sverige, som regel lavere frakt og en slipper moms og andre avgifter Kombiner med en flesk tur eller noe, men det blir ikke før lengre utpå sommeren Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Toll er samme tankegangen som å forby norske webshops fordi det legger press på fysiske utsalg, så kan man igjen forby fysiske utsalg da det legger press på dørselgere, så kan man forby dørselgere fordi det hindrer handel med naboen, osv. "Beklager kjære nabo, jeg skal ikke ha noen egg i dag, har allerede kjøpt av en selger som rekte fra dør til dør." I praksis er det kun snakk om å tappe verdier fra folk i skattefarmen slik at de må stå på hardere (mer profitt til holderne av slaver) for å realisere sine mål. For hver krone en nordmann bruker går 7-9 kroner til holderne av slaver. Innlegget ditt mangler tankegang helt. Toll, eller rettere sagt merverdigavgift, som det diskuteres over her, er noe man må betale om handler i Norge, så hvorfor skal utenlandske butikker ha et ekstra fortrinn? Er det greit at vi bare sender pengenenut av landet? Andre del av innlegget som omhandler slaver er så dumt at jeg ikke gidder å kommentere det. Når jeg sa toll, så mente jeg toll, ikke mva. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Når jeg sa toll, så mente jeg toll, ikke mva. Ja, tror du er den eneste som faktisk snakket om toll. 2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Toll er kun på mat og klær. Men hva er vitsen? Jævla molboland. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Dette forumet flyter over av hersketeknikker og folk som er frekke mot andre når det i praksis er de selv som ikke har lest/forstått hva som ble skrevet. 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 I dag er det FOR varmt. Herregud går ikke an å sitte i stuen en gang. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 17 grader i stuen min. Ute er det for varmt i dag til å gjøre noe. Skulle flytta litt stein, men orker ikke nå. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Lurer på om salget av varmepumper går opp nå? Leiligheten min er 21 grader, året rundt. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Lurer på om salget av varmepumper går opp nå? Leiligheten min er 21 grader, året rundt. Jeg er veldig glad for at jeg har varmepumpe akkurat nå. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Har tre etasjer i huset. Varmepumpen står i første etasje = null kulde kommer opp. :) Ikke tiltenkt syden. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Nettsteder som ikke respekterer sin egen "unsubscribe"-knapp nederst i nyhetsbrev/tilbudsbrev, samt de som sender deg tilbud, enda du har krysset av for at du ikke ønsker å motta noen tilbud. Særlig irriterende når det er butikker der du har handlet 1 vare 1 gang og deres sortiment er ikke noe du pleier å handle til vanlig. "Du er nå fjernet fra vår nyhetsliste". *4 dager senere* "SUPERTILBUD PÅ STEKEPANNER! KJØP STEKEPANNER E.C.!!!!!" 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 At jeg ikke får lagt planene som jeg ville, pga noen byggfolk som aldri finner ut når de kommer ( ikke her, men jeg er kontaktpunkt) Lenke til kommentar
Lami Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Når du spiser på restaurant i Norge og må snakke engelsk til servitørene. 3 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Jeg trenger heldigvis bare nikke eller riste på hodet her. Servitøren sier bare tre linjer. "de vanli?" "mele liiis?" "betalee?" 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå