Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Det er jo greit om det er saker de har prioritert ut av sendingen men som fortjener å nevnes?

De bør begrense dette til spesielle tilfeller, der det er omfattende tilleggsinformasjon, i større saker. Når man velger å se på TV er det nettopp det, et valg. Ville man ha sett på nettet, hadde man gjort det.

Husk at det tar tid å nevne dette x ganger i løpet av en sending.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3RYwwc

Da er det jo bare å la være å gå inn på nettet? Er jo aldri noe viktig. Det er også noe selvmotsigende å bruke så mye tid på et nettforum for så å klage på at en TV-kanal ber deg bruke Internett ?

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

For ikke å si at du stadig klager på folk som klager.

Når man kan løse et problem på 1 sekund så tar det mer energi å klage på det enn å løse det ;-)

Lenke til kommentar

Sett deg inn i andres situasjon i stedet for å være så klok på andres vegne.

En del mennesker har ikke impulskontroll nok til å avstå fra å oppsøke websider ved oppmuntring til aktiviteten, noe som resulterer i timesvis med meningsløs klikking. Dette har med vaner å gjøre, vaner som startet uskyldig men som utviklet seg over år og tiår. Krysslenkingen og overskriftene på websider og jakten etter klikk er langt mer aggressivt utformet i dag enn da mediet var ferskt. En dårlig vane er jevnlig å oppsøke websider uten at man ønsker å søke en bestemt informasjon, uten behov for å utføre en bestemt oppgave eller generelt sider som leverer støy i tillegg til den dataen man søker. Hvis man jevnlig besøker sosiale nettsider eller nyhetssider med en konstant feed så har en funnet oppskriften på et ikke produktivt og lite fruktbart liv.

Når man skal inn på nrk.no er det mange titalls lenker på første side til nevnte artikel og en mengde andre artikler. For hver artikkel er det titalls av lenker videre til annet innhold og slik baller det på seg. Plutselig har vedkommende hundrevis av taber oppe med artikler som var tilsynelatende interessante.

Et menneske med ønske om å være produktiv og oppnå fremgang har ikke tid til å oppsøke andres agenda da det raskt opptar det som er av tid som er i løpet av en dag. For mange mennesker lever et liv hvor de skaper svært lite selv fordi de stadig bruker tiden sin til å følge med på hva andre gjør eller mener de bør vite.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Startet dagen med å miste mobilen ned på baderomsflisene. Sykt irriterende.

Skal vi se. Skal jeg være fornuftig og velge Moto G5 plus? Eller S8? Hmm. Jeg vet hva jeg kommer til å velge, og det er ikke det fornuftige valget, som også irriterer meg noe grenseløst.

Lenke til kommentar

Det irriterer meg at kjøp og salg av nyrer er ulovlig i så og si hele verden, og at det derfor er en del av det svarte markedet. Jeg klarer ikke helt å se hva som er positivt med den loven. Men det er lett å se hvor mye elendighet den bringer.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Vi har klart å ta livet av det nordlige hvite neshorn, hvorfor tror du det blir noe annerledes hvis vi setter en pris på folks lever?

Mye bedre? For øvrig ikke en sammenligning jeg finner veldig god.

Men apropo det nordlige hvite neshornet, så kan det absolutt tenkes at neshornet fremdeles hadde eksistert om vi hadde lovliggjort salg av hornet deres, men det blir bare gjetning fra min side. Kan ikke så mye om det. Å la folk holde neshorn som husdyr og høste horn uten å drepe dyret, hadde kanskje vært verdt et forsøk. Ikke utenkelig at det hadde gjort situasjonen bedre.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Det irriterer meg at kjøp og salg av nyrer er ulovlig i så og si hele verden, og at det derfor er en del av det svarte markedet. Jeg klarer ikke helt å se hva som er positivt med den loven. Men det er lett å se hvor mye elendighet den bringer.

Du som stemmer Rødt er altså for å kapitalisere folks organer? Da ville kun de rikeste fått nye organer, og folk ville antageligvis blitt drept for dem.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du som stemmer Rødt er altså for å kapitalisere folks organer? Da ville kun de rikeste fått nye organer, og folk ville antageligvis blitt drept for dem.
Folk blir allerede drept for dem. En lovliggjøring hadde trolig løst det problemet. Og hvorfor skal bare de rikeste få kjøpe nyrer? Jeg foreslår at staten kjøper dem og bruker de på folk i donorkø.

At fattige er de som mest sansynlig kommer til å selge nyren sin er selvsagt korrekt, men det er ikke et problem man løser med en lov. Og alt er bedre en dagens situasjon. Det handler ikke om å skape et perfekt system, men å forbedre det eksisterende.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...