Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

NRK har 3500 ansatte, Norge har 5,2 mill innbyggere

BBC har 20916 ansatte, Storbritannia har 64 millioner innbyggere

Det vil si at NRK har over dobbelt så mange ansatte pr innbygger, som BBC. Noe som er litt imponerende med tanke på hvor viktig BBC er utenfor UK, noe ikke akkurat NRK kan skryte på seg utenfor Norge.

Skam? ;-)

Mulig jeg tar feil, men tror ikke NRK er bygget opp siden 50 tallet kun for Skam.

Jeg vil også påstå at BBC har laget noen bra tv-serier gjennom årene.

Doctor Who, Sherlock, Luther, Faulty Towers, Blackadder, Monty Python's flying Circus, Broadchurch, Agatha Christies Poirot, Shaun the Sheep, Endeavour, Red Dwarf, Top Gear, Inspector Morse, Torchwood, Prime Suspect, Midsomer Murders, The Office, Miss Marple, 'Allo, 'Allo!, Hustle og ikke minst The Benny Hill Show.

Broadchurch, Red Dwarf, Agatha Christie's Poirot, Endeavour, Inspector Morse, Prime Suspect, og Midsomer Murders er ikke BBC produksjoner.

Nå har ikke jeg kryssjekket lista, men alle er hentet fra en liste over BBC tv-serier.

Fant dette på Red Dwarf, og utenom reboot på Dave i nyere tid, skriker det BBC på alt annet hos Wiki.

https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Dwarf 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk som snakker om mennesker (ofte seg selv), lag/foreninger/selskap eller byer/tettsteder som fortjener noe mer enn status quo. Det man har/får er det man fortjener.

Hvis man ønsker noe bedre så får man gjøre noe med saken, ikke sitte der og mene at man fortjener ditt og datt uten innsats og verdiskaping.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som ikke tar et hint. Er ei jente som alltid starter samtaler med meg, jeg svarer som regel med korte og kjedelige svar. Jeg tar ALDRI kontakt først, noe jeg ofte gjør om det er ei jente jeg er interessert i. Samtalen kan gå slik:

Hun: "Hei, du gjør da? :)"

Jeg: "Hei. Lite, du da?"

Hun: "Blablabla"
Jeg: "Ok :)"

Hun: *forteller om noe morsomt som har skjedd*

Jeg: "Haha såpass"

Hun: "Så hva har du gjort i helgen da? :)"

Jeg: "Slappet av, du da?"

Hun: "Blablabla... Planer for i dag da? :)"

Kanskje jeg skal begynne å være ærlig og si at jeg ikke vil skrive med henne, men vil ikke virke frekk. Hvis jeg skriver med ei jente skjønner jeg ganske fort om hun er interessert i meg eller om hun bare skriver for å være høflig. Da gir jeg meg ganske fort, fordi jeg tar et hint.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Noen nordmenn burde blitt sendt en tur gjennom Walmart i USA. Da tror jeg ikke de hadde klagd på klesbruken her på berget.

Klages det på klesbruken her på berget?

Lenke til kommentar

At VG (og sikkert andre) alltid lager slike "Monica og datteren døde i flystyrten"-saker etter ulykker. Hvorfor skal vi alltid få vite hvem som døde når det skjedde en ulykke i et annet land? Hvorfor skal noen trekkes frem mens de over hundre andre som døde ikke trekkes frem? Fordi hun er/var fotogen? Hvorfor skal det gjøres så sykt personlig? Jo, fordi folk er lobotomerte nok til at de ikke klarer å hindre sin egen morbide nyskjerrighet og klikker derfor på artikkelen. Samme som med dødsårsaken til Avicii. Nyskjerrigheten er sterkest, alltid, hos altfor mange.

Lenke til kommentar

Når gode serier sjelden / aldri overlever forbi 15 episoder, mens drøve serier får fortsette til 100+ episoder. Faen ta at seertallene og kanalene får bestemme hvilke serier som fortsetter og blir kansellert.

Lenke til kommentar

Noe i samme gate som jeg synes er irriterende, er når en sak såvidt blir omtalt på f.eks. NRK tv, TV2, og så fortsetter vedkommende slik: "denne saken kan du lese mer om på våre nettsider".

Endret av Hermosa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe i samme gate som jeg synes er irriterende, er når en sak såvidt blir omtalt på f.eks. NRK tv, og så fortsetter vedkommende slik: "denne saken kan du lese mer om på våre nettsider".

Heh, ja det er irriterende. Skjønner at TV2 gjør det for de trenger jo å tjene litt cash på at folk går inn på seoghørdåttenno2, ogå kalt TV2enno. Men at NRK gjør det skjønner jeg ikke. Hva er vitsen?

Lenke til kommentar

Noe i samme gate som jeg synes er irriterende, er når en sak såvidt blir omtalt på f.eks. NRK tv, og så fortsetter vedkommende slik: "denne saken kan du lese mer om på våre nettsider".

Heh, ja det er irriterende. Skjønner at TV2 gjør det for de trenger jo å tjene litt cash på at folk går inn på seoghørdåttenno2, ogå kalt TV2enno. Men at NRK gjør det skjønner jeg ikke. Hva er vitsen?

NRK gjør det ikke, jeg tenkte feil der. Det var TV2 jeg egentlig tenkte på.

Lenke til kommentar

NRK gjør det ikke, jeg tenkte feil der. Det var TV2 jeg egentlig tenkte på.

Jeg mener å ha sett at NRK gjør det av og til, men mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Det er jo greit om det er saker de har prioritert ut av sendingen men som fortjener å nevnes?

I NRK sitt tilfelle, ja. Men TV2 sine reklamer for nettsiden er alltid virale videoer og nyheter av typen "Hun skulle bare .... DU VIL ALDRI TRO HVA SOM SKJER VIDERE.."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...