Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo men å være i NRK blir spesielt, for de framstår som veldig sånn mot grådighet, rikfolk, blå politikere osv. Da må de ikke være sånn selv, men motsatt sånn de mener andre skal være. For å hjelpe fattige, innvandrere, fordeling, solidaritet og alt det de framstår å være så flotte representanter for. Det er da det skurrer at de nå blir egoistiske og streiker. De har det jo godt og burde være mer enn fornøyd etter de målestokkene de ellers forfekter.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Jeg har ikke det inntrykket av NRK, så hvor du får det fra vet jeg ikke. Jeg vil ikke si de er spesielt rødere i fargen enn den gjengse nordmann. Nå kjenner ikke jeg detaljene rundt akkurat hvorfor de streiker og hva de krever, så det skal jeg ikke uttale meg om. Men å si at det at de streiker er uhørt gir ikke mening. Som arbeidstaker er det en rett man har.

Vil du dra logikken videre og si at dersom man stemmer sosialistisk, eller har en sosialistisk tankegang, så burde man miste streikeretten?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke det inntrykket av NRK, så hvor du får det fra vet jeg ikke. Jeg vil ikke si de er spesielt rødere i fargen enn den gjengse nordmann. Nå kjenner ikke jeg detaljene rundt akkurat hvorfor de streiker og hva de krever, så det skal jeg ikke uttale meg om. Men å si at det at de streiker er uhørt gir ikke mening. Som arbeidstaker er det en rett man har.

Vil du dra logikken videre og si at dersom man stemmer sosialistisk, eller har en sosialistisk tankegang, så burde man miste streikeretten?

NRK er klart politisk tonet, ikke noe galt idet med unntak av de går på skattepenger.

Alle medier er politisk tonet, Tv2 er vel motsatsen.

VG er tonet, Dagbladet er veldig tonet. Aftenposten er også tonet, men ganske saklige i forhold til de to første.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mest saklige er faktisk Aftenposten og Klassekampen...

Man skulle nesten ikke tro det, men de er høyt over nivået til populistiske VG og Dagbladets venstring og femsing.

Reagerer på særlig VG og Dagbladet. Lederne er så til de grader på trynet.

Og de drar så ille til, og ofte så er det helt feil eller på trynet.. noe som historien viser oss i ettertid.

Det irriterer meg litt, særlig når noen har veldig sterke meninger.... Men som er feil.. lol

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo men å være i NRK blir spesielt, for de framstår som veldig sånn mot grådighet, rikfolk, blå politikere osv. Da må de ikke være sånn selv, men motsatt sånn de mener andre skal være. For å hjelpe fattige, innvandrere, fordeling, solidaritet og alt det de framstår å være så flotte representanter for. Det er da det skurrer at de nå blir egoistiske og streiker. De har det jo godt og burde være mer enn fornøyd etter de målestokkene de ellers forfekter.

Det de kjemper for er kompetanseheving, lik lønn for innleid personell og en tilnærming til lønnen til journalister i andre mediabedrifter.

NRK har allerede nedbemannet kraftig.

Lenke til kommentar

NRK har 3500 ansatte, Norge har 5,2 mill innbyggere
BBC har 20916 ansatte, Storbritannia har 64 millioner innbyggere

Det vil si at NRK har over dobbelt så mange ansatte pr innbygger, som BBC. Noe som er litt imponerende med tanke på hvor viktig BBC er utenfor UK, noe ikke akkurat NRK kan skryte på seg utenfor Norge.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Det vil si at NRK har over dobbelt så mange ansatte pr innbygger, som BBC. Noe som er litt imponerende med tanke på hvor viktig BBC er utenfor UK, noe ikke akkurat NRK kan skryte på seg utenfor Norge.

Skam? ;-)

Lenke til kommentar

Skam? ;-)

Mulig jeg tar feil, men tror ikke NRK er bygget opp siden 50 tallet kun for Skam.

Jeg vil også påstå at BBC har laget noen bra tv-serier gjennom årene.

Doctor Who, Sherlock, Luther, Faulty Towers, Blackadder, Monty Python's flying Circus, Broadchurch, Agatha Christies Poirot, Shaun the Sheep, Endeavour, Red Dwarf, Top Gear, Inspector Morse, Torchwood, Prime Suspect, Midsomer Murders, The Office, Miss Marple, 'Allo, 'Allo!, Hustle og ikke minst The Benny Hill Show.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Skam? ;-)

Mulig jeg tar feil, men tror ikke NRK er bygget opp siden 50 tallet kun for Skam.

Jeg vil også påstå at BBC har laget noen bra tv-serier gjennom årene.

Doctor Who, Sherlock, Luther, Faulty Towers, Blackadder, Monty Python's flying Circus, Broadchurch, Agatha Christies Poirot, Shaun the Sheep, Endeavour, Red Dwarf, Top Gear, Inspector Morse, Torchwood, Prime Suspect, Midsomer Murders, The Office, Miss Marple, 'Allo, 'Allo!, Hustle og ikke minst The Benny Hill Show.

Broadchurch, Red Dwarf, Agatha Christie's Poirot, Endeavour, Inspector Morse, Prime Suspect, og Midsomer Murders er ikke BBC produksjoner.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...