Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3RYwwc

Rart at folk som har så mange unger vil bo så trangt.

Handler vel om at det er det de har råd til fordi kvinner fra visse deler av verden ikke får lov til å jobbe av kulturen sin.
Ja, men det går an å bo steder der det ikke er så trangt, som f.eks ikke i Oslo.

Nettverk og arbeidsplass spiller også inn på bosted. Det er ikke bare å flytte et billigere sted å bo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handler vel om at det er det de har råd til fordi kvinner fra visse deler av verden ikke får lov til å jobbe av kulturen sin.
Ja, men det går an å bo steder der det ikke er så trangt, som f.eks ikke i Oslo.
Nettverk og arbeidsplass spiller også inn på bosted. Det er ikke bare å flytte et billigere sted å bo.
Det er ikke sånn at 6 unger popper ut veldig kjapt. Det tar tid å få så mange unger, og da er det tid til å skifte jobb. Det er ikke langt ut av Oslo man må før man ikke bor oppe på hverandre.

Men folk er forskjellige. Ofte så er de vel vant til å bo veldig tett der de kommer fra, så det er vel sikkert ikke en prioritet.

Lenke til kommentar

Jeg sier det igjen, send inn bekymringsmelding...

Tror faktisk jeg skal ta å gjøre det. Venter liksom litt på at noen av de andre naboene også skal begynne å si ifra men enn så lenge er det bare jeg som prøver å få de til å dempe seg.

Tror ikke ungenes behov for mer plass tas hensyn til akkurat. Fant ut at de har fått leiligheten svinbillig fordi den holder standarden fra da den ble bygd rundt 1950.

Ja, hun er satt til å være forsørger. Og der gjør hun en fabelaktig jobb. Eller ikke.

Lenke til kommentar

Når mora til dama er sur og kjefter fordi jeg henter henne hit om kvelden så vi kan sove sammen og whatever! Så kjører jeg henne til jobben sin...

Hun får jo ikke låne bilen av mora si mer plutselig. Men hvem sin er det hun låner i det siste? MIN ffs. Hun låner min og jeg kjører henne overalt. Så får hun ikke låne mora si sin bil nå som hun ikke behøver den? Niceee.

"Du skal ikke klare deg uten meg!!!"

Svigermor fra helvete? Det er nært forestående.

Hvis dette ikke funker nå så blir det Østmarka next

Er du sammen en tenåring...?

Nei, men man skulle nesten tro det. Helt sykt.

Lenke til kommentar

Foreldrene og familien til exen var så lett å ha med å gjøre, inkluderende og hyggelig. Exen hadde og to søstre som var bare to år yngre. De spurte meg om ting og var hyggelige. Kunne liksom henge med de sammen med exen.

Foreldrene til dama nå er litt slaur. Det er rotete der konstant. Ikke så inkluderende eller spør om ting for å vite mer om meg. De har og kids på 8 og 12 år ... så mer enn plage.

Det er litt kjipt

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Jeg sier det igjen, send inn bekymringsmelding...

Nei, fy faen, aldri i livet! Det er å gå langt over streken! Sånt gjør man bare i ekstreme tilfeller, noe dette på ingen måte er.
Det er ikke ekstremt at 6 barn stues sammen på en 20 kvm terrasse uten tilsyn dagen lang?

Barnevernstjenesten tar ikke unga dine fordi noen sender en bekymringsmelding på deg. De ønsker at barna skal ha det best mulig i sitt eget hjem, og dette høres ikke akkurat bra ut for barnas utvikling. Mange foreldre trenger også en oppdatering på hva det vil si å være forelder, det er ingen menneskerett å ha barn.

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar

Presset om å feire 17 og at hele dagen har en jævla dress code.

Gidder ikke waste penger på dette.

Eier ikke en dress eller bunad engang.

Hvem er det som presser deg til dette? Det er vel helt frivillig hva du vil gjøre, i hvert fall hvis du er "ungkar og spellemann"?

Lenke til kommentar

Skurupu: Eller bare være hjemme og se på serier.

"Feirer du ikke 17 wtf gjør dere ingenting". Er så lei sånne uttalelser. 17.mai er for kidsa.

Storesøsteren min har kjøpt en leilighet 10min unna.

Hun er aldri i den. Sovet der kanskje 5 ganger etter hun kjøpte den for sånn 1-2mnd siden.

Er her hjemme. Gjør ikke en dritt. Vasker ikke klærne sine engang bare fyller opp kurven. Kjøper inn matvarer hun bare fyller kjølelskapet med. Fyller frysen med dritt.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Skurupu: Eller bare være hjemme og se på serier.

"Feirer du ikke 17 wtf gjør dere ingenting". Er så lei sånne uttalelser. 17.mai er for kidsa.

Storesøsteren min har kjøpt en leilighet 10min unna.

Hun er aldri i den. Sovet der kanskje 5 ganger etter hun kjøpte den for sånn 1-2mnd siden.

Er her hjemme. Gjør ikke en dritt. Vasker ikke klærne sine engang bare fyller opp kurven. Kjøper inn matvarer hun bare fyller kjølelskapet med. Fyller frysen med dritt.

Hvem er det som tillater at hun holder på sånn? Hvem vasker klærne hennes? Betaler hun for seg? Hva er denne "dritten" hun fyller fryseren med? 

Bor du forresten selv hjemme hos dine foreldre?

Endret av Hermosa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Snakker om 17.mai.

Folk som tar dagen så høytidlig. Champagnefrokost, dra til byn, gå i bunad og dress, ditt og datt.

Og alle som ikke gjør det blir stemplet som rare.

Har da ingenting med høytidelighet å gjøre. Sorry for at jeg sier det Edgelord og Lami, men dere er noen gretne gamle gubber...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

17 mai er vel en av de dagene der man virkelig kan kjenne på utenforskap om man ikke er invitert noe sted. Tipper det er det det går på.

Jeg mener at man høster som man sår. Har man ikke vært opptatt av venner og familie så er de heller ikke opptatt av deg. Det finnes selvfølgelig noen uheldige sjeler, men de fleste som er alene i slike tider har skyld i det selv. Gamlemor som klager over at hun alltid er alene når man faktisk er på besøk hos henne innbyr ikke akkurat til nytt besøk for eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...