WeirdFace Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Nettsider som hele tiden maser om at jeg burde laste ned en app, melde meg på noen "spennende" nyhetsbrev på epost og / eller tekstmeldinger, eller "connecte" med dem på Facebook, Instagram og så videre... 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 At folk har fått for seg at å respektere sine eldre er viktigere enn å sørge for at veiene er trygge for alle andreDette jeg snakker om: Er en del som har blitt rystet over hvordan hun ble behandlet.65 år eller 15 så har du fremdeles å følge loven og ikke gjøre deg vanskelig med vilje (resisting arrest). Politiets jobb i dette scenarioet er jo å få henne ut av bilen og av bilveien, ikke å leke hjemmepleier og sykepleier/lege uten kompetanse. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Dette. Prøvde å ringe, men det var over 20min kø for kundeservice, så jeg bare la på. Hva faen liksom. Må jeg sitte hele kvelden i telefon for å få betalt noe til utlandet? Hva er poenget? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Send en melding om at du ikke har tid å sitte i kø, og be dem ringe deg opp. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 (endret) Det der kom jeg også bort når jeg bare skulle sjekke noe om utenlandsbetaling. Idiotisk. Som flere ting fra DNB. Edit: Det går raskere å opprette konto i en ny bank... (Men da må man få penger inn på den, noe som dessverre ikke skjer synkront: https://www.nordea.no/privat/kundeservice/tidsfrister-for-betaling-innland.html). Endret 14. mai 2018 av Emancipate Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Jeg har en konto i nordea også, så jeg overfører pengene dit og betaler derfra. Der var det bare å fylle ut et skjema når man er innlogget med bankid så blir det åpnet for utenlandsbetaling. Det er mye dritt med nordea, men akkurat her tok de innersvingen på dnb. Morsomt at DNB mener det er sikrere å ringe enn å bruke bankid. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 (endret) Morsomt at DNB mener det er sikrere å ringe enn å bruke bankid. Det blir i tillegg til BankID, som du uansett må logge deg inn med for å få betalt. Edit: Nei vent, det må man jo ikke. (Nå gikk det kaldt nedover ryggen på meg.) Endret 14. mai 2018 av Emancipate Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Dødsavgift. Du slipper ikke unna selv når man dør. De blåblå eier faen meg ingen skam. https://e24.no/makro-og-politikk/spenning-om-sukker-og-doed-i-regjeringens-budsjettrevisjon/24332542 Stygg avgift, men de har iallefall fjernet arveavgiften, som slo mye hardere ut, så tror du skyter deg selv i foten ved å klage på de blåblå akkurat der.Arveavgiften er den mest rettferdige skatten som finnes. Det er penger man på ingen måte har gjort seg fortjent til gjennom arbeid. Det er en dårlig utvikling i Norge, hvor penger og makt i voksende grad går i arv. Det må vi stoppe før det er for sent! Tre fjerdedeler av de aller rikeste i Norge har ikke jobbet for pengene, men arvet dem. Staten har allerede fått skatt av de pengene, så skal de ha en skatt til? Nei takk. Ja. Arveskatten må gjeninnføres og mangedobbles. Det kan gjerne også være et tak, hvor alt over taket beskattes 100%. En mer rettferdig skatt finnes rett og slett ikke, og det burde vi utnytte. Spoken like a true poor man. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 (endret) Ja. Arveskatten må gjeninnføres og mangedobbles. Det kan gjerne også være et tak, hvor alt over taket beskattes 100%. En mer rettferdig skatt finnes rett og slett ikke, og det burde vi utnytte. Spoken like a true poor man.Jepp.Men selv om jeg sitter helt greit i det selv, synes jeg man skal ha en viss arveavgift. Mottakeren har jo aldri skattet av disse pengene før, og det er litt pussig at penger man ærlig har fortjent gjennom arbeid og egne investeringer skattlegges, mens penger man får kun fordi man er født av de riktige foreldrene, ikke skal beskattes i det hele tatt. En viss skattlegging f.eks. på lik linje med kapitalskatt burde være mulig. Men 100% skatt er bare sosialistisk rør... Endret 14. mai 2018 av KalleKanin Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 At folk har fått for seg at å respektere sine eldre er viktigere enn å sørge for at veiene er trygge for alle andre Dette jeg snakker om: *video* Er en del som har blitt rystet over hvordan hun ble behandlet. 65 år eller 15 så har du fremdeles å følge loven og ikke gjøre deg vanskelig med vilje (resisting arrest). Politiets jobb i dette scenarioet er jo å få henne ut av bilen og av bilveien, ikke å leke hjemmepleier og sykepleier/lege uten kompetanse. Hun ble jo ikke engang slengt i bakken og skutt i ryggen. Sammenligner man med hvordan politiet i USA vanligvis oppfører seg, vil jeg si at hun ble behandlet med silkehansker. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 (endret) (...) Spoken like a true poor man. Vennligst forklar meg hvorfor man er "fattig" dersom man mener at hardt arbeid skal lønne seg. Edit: skrev egentlig noe mye mer politisk ladet, men modererte meg. Endret 15. mai 2018 av Skurupu Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 (endret) Fotoboks helvett faen! Bare fordi jeg beveger meg med en viss hastighet i en lokasjon i universet i en jævla metallkontruksjon som vi definerer som "bil" bare fordi vi har helt vill fantasi. Holistisk verdenssyn er roten til alt vondt. Bilen er ikke noe mer enn delene den består av. Hvis man alle tenkte slik så kunne man ikke gitt bot. Tenk en sykkel ville bare vært en helt syk sammensatt greie som ikke kan defineres heller Endret 15. mai 2018 av Edgelord Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Sånn går det når man har fart med for høy fart. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 (endret) Dama gir en så helt enormt bra BJ at jeg blir redd for å miste henne til noen andre - tror jeg må sette barn på henne. Det jeg opplever i senga skal faen ikke oppleves av noen andre as as as as Endret 15. mai 2018 av Edgelord Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Det sa sikkert han før deg også 4 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 (endret) Det sa sikkert han før deg ogsåIsåfall er jeg jo top dog akkurat nå?Det som skjedde før har jo allerede skjedd Endret 15. mai 2018 av Edgelord Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Ja. Arveskatten må gjeninnføres og mangedobbles. Det kan gjerne også være et tak, hvor alt over taket beskattes 100%. En mer rettferdig skatt finnes rett og slett ikke, og det burde vi utnytte. Spoken like a true poor man.Jepp.Men selv om jeg sitter helt greit i det selv, synes jeg man skal ha en viss arveavgift. Mottakeren har jo aldri skattet av disse pengene før, og det er litt pussig at penger man ærlig har fortjent gjennom arbeid og egne investeringer skattlegges, mens penger man får kun fordi man er født av de riktige foreldrene, ikke skal beskattes i det hele tatt. En viss skattlegging f.eks. på lik linje med kapitalskatt burde være mulig. Men 100% skatt er bare sosialistisk rør... Men pengene ble jo beskattet når de først ble tjent? Det blir litt som med maten vår, vi betaler for den flere ganger. (...) Spoken like a true poor man. Vennligst forklar meg hvorfor man er "fattig" dersom man mener at hardt arbeid skal lønne seg. Edit: skrev egentlig noe mye mer politisk ladet, men modererte meg. Hva med den avdødes harde arbeid da for å sørge for at barn og barnebarn har det bra når de er borte? Er en død manns slit mindre verdt av en eller annen grunn? 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Denne her PLT Focus er det like før jeg KASTER inni veggen. Verre headset har jeg aldri, aldri vært borti. Vært jævla minutt så er det ei kjerring som sier "PC CONNECTED, PC DISCONNECTED" Bare HOLD KJEFT. For FAEN. Jeg hører på musikk. Jeg blir seriøst helt fuckings gal. Text to speech fitter. Det er faen meg verdens mest elendige ide. Jeg trenger ikke noe input fra headsettet om hva som skjer - dritdårlig design er det. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Ja. Arveskatten må gjeninnføres og mangedobbles. Det kan gjerne også være et tak, hvor alt over taket beskattes 100%. En mer rettferdig skatt finnes rett og slett ikke, og det burde vi utnytte. Spoken like a true poor man.Jepp.Men selv om jeg sitter helt greit i det selv, synes jeg man skal ha en viss arveavgift. Mottakeren har jo aldri skattet av disse pengene før, og det er litt pussig at penger man ærlig har fortjent gjennom arbeid og egne investeringer skattlegges, mens penger man får kun fordi man er født av de riktige foreldrene, ikke skal beskattes i det hele tatt. En viss skattlegging f.eks. på lik linje med kapitalskatt burde være mulig. Men 100% skatt er bare sosialistisk rør... Men pengene ble jo beskattet når de først ble tjent? Det blir litt som med maten vår, vi betaler for den flere ganger. Joda. Men det gjelder som alt mulig rart annet. En hundrelapp blir beskattet nesten hver gang den skifter eier. Hvorfor skal dette være forskjellig bare fordi avsender er død? Hadde dette vært lønn for arbeid måtte man skattet opp mot 50%... Men jeg synes at det skal være lov å spare til fremtidige generasjoner, så en arveavgift bør ikke være særlig høy. Jeg klarer bare ikke helt å se den store forskjellen på arv og annen type inntekt. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Gucci-sosialismen i NRK for tida. Skjerp dere. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå