Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3RYwwc

Fastlegen både til meg og datteren min hadde tatt seg fri uten at det står nevnt noe sted...

"Bare å stikke innom for å få satt vaksinen..Trenger ikke å ringe på forhånd"

Yeah, right :(

Er det legen som setter sprøyter osv? På mitt fastlegekontor er det to damer, sikkert sykepleiere, som fikser alt sånt!

Lenke til kommentar

Fastlegen både til meg og datteren min hadde tatt seg fri uten at det står nevnt noe sted...

Er ikke legen som setter vaksine så det er bare å møte opp.

Lenke til kommentar

Er ikke legen som setter vaksine så det er bare å møte opp.

Hele legekontoret var stengt hos min datters fastlege, og hos min fastlege var det ikke mulig siden dette ikke var hennes fastlege. Da måtte det "godkjennes" av legen først, som da var borte...

Lenke til kommentar

Det skal alltid være en vikarlege, altså en lege på et annet kontor som tar den legens pasienter i sånne tilfeller.
Har du ringt? Det pleier ofte å opplyses på tlfsvarer eller står skriv på døra.
Hvis det haster kan du vel gå til legevakt også.

Lenke til kommentar

Det skal alltid være en vikarlege, altså en lege på et annet kontor som tar den legens pasienter i sånne tilfeller.

Har du ringt? Det pleier ofte å opplyses på tlfsvarer eller står skriv på døra.

Hvis det haster kan du vel gå til legevakt også.

Haster ikke, bare sykt irriterende...

Prøvde selvsagt telefonen, men den gikk bare til andre siden av glassvinduet hvor det var tomt og mørkt. (Edit: og lot det ringe ganske lenge for å være sikker på at den ikke ble satt over til et annet sted.)

Dette går vel heller ikke under hastesak. Og som sagt var det lite hjelp å få hos min egen fastlege siden min datter ikke var pasient der. Det forbanna fastlegetullet ødelegger mer enn det hjelper oss vanlige i hvert fall. Nå er jeg helt prisgitt fastlegens ferierutiner.

Mulig fastlegeordningen er kjekk for de som er innom legen stadig vekk, og trenger en som kjenner deres sak.

men for oss andre opplever jeg det som tungvint.

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

Fastlegeordningen fungerer som regel bra den. Dette var nok maks uflaks og et resultat av røde dager. Bedre planlegging fra din side hadde heller ikke gjort noe. Er ikke det vanlig at en familie gjerne har samme fastlege? Slik at man får en relasjon til han/hun på flere måter?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fastlegeordningen fungerer som regel bra den. Dette var nok maks uflaks og et resultat av røde dager. Bedre planlegging fra din side hadde heller ikke gjort noe. Er ikke det vanlig at en familie gjerne har samme fastlege? Slik at man får en relasjon til han/hun på flere måter?

Burde sikkert ha ringt på forhånd, men fikk beskjed om at det bare var å stikke innom når som helst. Og forventer at man i 2018 i det minste kan oppdatere hjemmesiden om spesielle åpningstider.

Generelt ligger helsesektoren evig langt bak i digitalisering og tilgjengelighet.

nei, ingen automatikk i at man har samme fastlege. Det følger ofte mor. Og mine barns fastlegekontor (som da er min kones fastlegekonror) lot meg ta vaksinen der forrige gang uten spørsmål. Mitt fastlegekontor kunne tydeligvis ikke la mine barn gjøre det samme...

Lenke til kommentar

Det er ikke rart at de gjør det sånn, høres nesten mistenkelig ut at du vil ta med ungen til en annen lege enn deres egen fastlege for å få dem vaksinert, selv om det selvsagt ikke er det. 

Hva slags vaksine er det snakk om? Er det snakk om vaksiner så barnet kan bli med utenlands? For da høres det enda mer mistenkelig ut. 

Edit: Da jeg gikk på skolen hadde jeg en jente i klassen som er fra afrika (husker ikke land, hun hadde mørk og nydelig hud!) og hun og hele familien fikk reisenekt en sommer pga staten prøvde å bekjempe kjønnslemlesting. Det hadde dessverre mye med hvor familien kommer fra å gjøre, da det er mer vanlig praksis der. 

Av og til gjør staten ting som virker helt idiotisk men som er med din beste interesse tatt i betraktning. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Jævla naboer som MÅ drikke/spille musikk hele natta så fort det er en rød dag. Klarer ikke nordmenn å ha fri uten om å drikke?

MÅ du være så kjip?

Jeg ga deg upvote men for å være helt fair så er det en skikkelig dårlig drikkekultur i norge hvor det virker som om de fleste ruser seg med begge hender så fort de kan. 

Så sant, så sant. Frihet er en viktig ting, jeg mener at folk må få lov å kose seg,  men det går også an å ta hensyn, for det å drikke seg drita full, påvirker faktisk andre enn deg selv... når man blir så full at man blir voldelig, stjeler eller fratar søvn til de som jobber på røde dagene, så er det too much for min del. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nja. Weed er jo bare en søtlig lukt. Lukten av kebab (eller afrikansk mat blir vel mer riktig, å skrive kebab ble kanskje litt feil) setter seg i alt av gardiner og klær og alt mulig.

Det oser afrikansk mat fra fredag til søndag i hele nabolaget, og de er ofte opp mot 20 stykker som henger på terrasen eller utenfor inngangen og roper til hverandre.

Jeg er bare en passe gretten fyr som ønsker fred og ro.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Da bor du feil sted! Jeg bor teknisk sett på Oslo øst, men jeg bor på Grünerløkka i en meget stille gate. Og jeg sliter ikke med noe weedlukt, bare en kompis som aldri kan lufte i helga! :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Kjøpte iPhone X på release, og jeg elsker den. Beste telefonen jeg har hatt by a mile. Nå hjelper det at jeg kan skrive den av på ENKet mitt, men hadde nok kjøpt den uansett!

Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på kroppen min. I fjor elns merket jeg at jeg ble så fort solbrent, spesielt brystet.

I dag var jeg ute i bergenssolen i 15min og ble solbrent. Og jeg er ikke hvit fra før.

Ble solbrent kun på brystet. Dette har skjedd liksom nylig. Før ble jeg solbrent etter 1t om sommeren i bergen uten solkrem.

Skikkelig rart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...