Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 (endret) Jeg fikk 8000, og syntes det var MYE penger. Da var jeg halvveis til ny PC, og måtte bare ta meg en sommerjobb for å få råd. Årets konfirmanter har et snitt på 30.000 kroner. I snitt er 8400 av de fra foreldrene. Aldri i livet om jeg hadde gitt en 14-åring 8400 kroner. Det er utenfor en hver fornuft. Var vel konfirmant for 14 år sida, fikk da 15K cash, klokke til 6-7K, mobil, TV, telt, et kjede og armbånd. Blei helt sjokkert!! Brukte alle pengene på førerkort. Endret 9. mai 2018 av Slettet-3RYwwc Lenke til kommentar
...... Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Men det å forvente at de i samme alder skal bestemme seg for hva de vil studere og kanskje gå i gjeld og for og jobbe med resten av livet er helt ok. Samfunnet suger, bygd av voksne for voksne. Kunne ikke vært mer enig. Hadde selv foreldre som var veldig på at alle vi barna måtte begynne på høyere utdanning like etter videregående men jeg hadde ikke peiling på hva jeg ville bli. Endte opp med å starte på fire ulike utdannelser før jeg fullførte min første bachelor. Alle, absolutt alle, har godt av enten et år på folkehøgskole eller bare et år der man jobber og tjener litt penger og finner ut hva man vil om man er usikker. Om man ikke er en av de jeg-skal-bli-lege-og-hoppet-rett-på-medisin-studiet-etter-vgs-folkene da. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Helt enig. Skal oppfordre mine barn til å dra i Forsvaret, jobbe, reise og generelt modnes litt før de begynner å studere. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Varmt ute Drukket 3 liter vann og ikke vært på do i dag, væsken kommer ut andre plasser Har også måttet slå på AC hjemme Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 At legetimer må være en halvtime + forsinket. Det er visst standarden liksom.Byttet fastlege for noen år siden pga dette. Hos han forrige var det nær en time venting hver eneste gang.Den neste var litt bedre en stund, men nå begynner det å nærme seg samme der også.Kan de ikke bare legge inn litt lengre intervaller? Det er jo så åpenbart 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 At legetimer må være en halvtime + forsinket. Det er visst standarden liksom. Byttet fastlege for noen år siden pga dette. Hos han forrige var det nær en time venting hver eneste gang. Den neste var litt bedre en stund, men nå begynner det å nærme seg samme der også. Kan de ikke bare legge inn litt lengre intervaller? Det er jo så åpenbart Det er fordi de blir forsinket når de må ta mer akutte tilfeller i løpet av dagen. Det lønner seg å få time tidlig på dagen. Hva mener du med lengre intervaller? Færre pasienter i løpet av en dag? Da blir jo ventetiden enda lengre. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Har vært hos legen sånn kl09-10 og allerede da var det forsinkelse. Tror jeg satt 30min ... Det var rimelig kjedelig. 3 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Når Windows skal oppdatere seg og restarter automatisk. Da starter selvsagt maskinen det OSet som er satt som standard, nemlig Linux. Dette har vært en pine i "20" år, og enda har de ikke løst det. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Jeg har hatt en halvtimes ventetid som dagens første pasient. Da sa jeg i fra at dette ikke er greit, og hvis det fortsetter så klager jeg til fylkeslegen. Etter det så har jeg kun hatt 5 min ventetid. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Hva mener du med lengre intervaller? Færre pasienter i løpet av en dag? Da blir jo ventetiden enda lengre. Forstår ikke hvordan det kan bli det. Færre pasienter korter ned ventetiden, for da har de mer rom for akutte tilfeller og mer å gå på. feks hvis hun som kom etter meg, hadde time 10 min senere, så hadde hun ventet 10 min mindre. Enkel logikk. ( Hun gikk faktisk og klagde, etter å ha spurt meg når jeg hadde time) Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Hva mener du med lengre intervaller? Færre pasienter i løpet av en dag? Da blir jo ventetiden enda lengre.Forstår ikke hvordan det kan bli det. Færre pasienter korter ned ventetiden, for da har de mer rom for akutte tilfeller og mer å gå på. feks hvis hun som kom etter meg, hadde time 10 min senere, så hadde hun ventet 10 min mindre. Enkel logikk. ( Hun gikk faktisk og klagde, etter å ha spurt meg når jeg hadde time) Hvis det er færre pasienter per dag, må du vente lenger for å få time. Er ikke det logisk? Du vil måtte vente flere dager ekstra. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Snakker ikke om ventetid for å få time, det er snakk om tiden du sitter og venter på venteværelset.Når man vet tidspunktet man har time, så vet man jo det. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Problemet er at du løser et lite problem, og skaper et mye større problem. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Problemet er at du løser et lite problem, og skaper et mye større problem. Det kan være at legen bør ha færre pasienter totalt på lista også, det får være legenes problem å finne ut av. Men premisset må være at har du time kl. 10, så skal du som hovedregel komme inn ca kl 10. ikke kl 10.30 eller senere. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Boligannonser uten bilder fra inni huset. Er det mulig? 2 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 (endret) Jævla naboer som MÅ drikke/spille musikk hele natta så fort det er en rød dag. Klarer ikke nordmenn å ha fri utenom å drikke? Endret 10. mai 2018 av Kjetil_90 6 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Problemet er at du løser et lite problem, og skaper et mye større problem. Det kan være at legen bør ha færre pasienter totalt på lista også, det får være legenes problem å finne ut av. Men premisset må være at har du time kl. 10, så skal du som hovedregel komme inn ca kl 10. ikke kl 10.30 eller senere. Jeg tar forsinkelser over å vente ekstra ekstra dager på behandling. Det er ikke sånn at jeg er hos legen så veldig ofte, så det går bra å vente litt. Det er verre å vente flere dager på en henvisning eller en resept for at man skal bli frisk. 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Boligannonser uten bilder fra inni huset. Er det mulig? Eller mangler plantegning... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Tror heller ikke jeg ville hatt bilder av det innvendige til allmannskue, med mindre jeg var desperat etter å selge.Eller hvis alt private eiendeler og sånt var flyttet ut allerede.Seriøst interesserte kan be om å få det hvis de vil. Hva skal alle andre se på det for? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå