Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3RYwwc

Dama har hatt fast, statlig stilling i 4.5 år, jeg har vært student i 3 av dem og jobbet veldig uforutsigbart resten, likevel klager hun titt og ofte på at jeg ikke spanderer mer middager og drinker på henne og kjøper ting og blomster.

I’m like, I’m in school, b*tch. Elsker dama, men akkurat her får jeg ingen forståelse. Hadde ikke gjort noe om jeg jobbet fulltid og hadde mer i lønn enn hun, men jeg har jo langt lavere inntekt...

Lenke til kommentar

Dama har hatt fast, statlig stilling i 4.5 år, jeg har vært student i 3 av dem og jobbet veldig uforutsigbart resten, likevel klager hun titt og ofte på at jeg ikke spanderer mer middager og drinker på henne og kjøper ting og blomster.

I’m like, I’m in school, b*tch. Elsker dama, men akkurat her får jeg ingen forståelse. Hadde ikke gjort noe om jeg jobbet fulltid og hadde mer i lønn enn hun, men jeg har jo langt lavere inntekt...

Hvorfor må ting og pengebruk være et tegn på affeksjon? Synes det er ganske overfladisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Jeg forstår ikke helt den der jeg heller, for hun er generelt veldig lite materialistisk av seg, mer opptatt av opplevelser.

Men jeg har vel mine rariteter jeg ikke helt ser jeg og :-)

Lenke til kommentar

Gjør hun de tingene til deg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

I grunn ikke. Hender hun kjøper noe fancy øl til meg hvis jeg har gjort det godt på eksamen eller hatt en drittdag som å få bilen tauet inn, men ikke mer utpreget enn dette. Har prøvd å forklare dette, men akkurat her får hun litt døve ører. Hun er litt romantisk ift dette med likestillingen, selv om hun ikke hadde hatt noe mot at fx jeg var hjemme med evt barn om vi har råd!

Lenke til kommentar

Trenger det å være så dyre ting som middager og drikke? Hva med blomster eller sjokolade en gang du har råd til å avse en 100lapp.

Et tips til dere med bedre halvdeler: Ikke bare kjøp damene deres ting på spesielle dager som bursdag, jubileumer, valentines etc.. Da tenker de at du gjør det som en plikt

• Liker 2
Lenke til kommentar

VG har en sak: "Raser mot TMZ etter omtale av Aviciis dødsårsak" der hele poenget deres er at å omtale dødsårsaken handler bare om å pirre nyskjerrigheten til folk og at det er slemt av media å gjøre det. Men VG viser altså til en annen "avis" som skriver hvordan han døde - altså bare en forlengelse av denne nyskjerrigheten.

Lenke til kommentar

"Frekke tyver"

Finnes det snille tyver?

Vil si at h*n i Danmark som brøt seg inn i et feriehus og tømte barskapet for så å antageligvis få dårlig samvittighet kan kvalifisere her. Endte opp med å klippe plenen og rosebuskene.

(Og mtp. Prisene på alkohol i Danmark så var det vel en billig måte å få ordnet hagen på :-p)

Fant ikke kilde i forbifarten, men mener å erindre at det var en artikkel i VG eller Dagbladet.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Trenger det å være så dyre ting som middager og drikke? Hva med blomster eller sjokolade en gang du har råd til å avse en 100lapp.

Et tips til dere med bedre halvdeler: Ikke bare kjøp damene deres ting på spesielle dager som bursdag, jubileumer, valentines etc.. Da tenker de at du gjør det som en plikt

Poenget er jo at det skjer like lite andre veien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Skal gjøre et skikkelig forsøk på å skaffe meg en fulltidsjobb nå i løpet av sommeren. Klarer jeg det søker jeg om å utsette det neste studieåret mitt, evt. dropper ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Takk! Sleit med å finne jobb da jeg var ferdig på mitt forrige studie så det ble med å jobbe med noe helt utenfor mitt kompetanseområde i halvannet år som jeg egentlig ikke trivdes spesielt med, men gav en OK inntekt. Har straks gått ferdig første året på mitt nye studie nå, men kjenner at jeg heller vil jobbe og siden det var en del jobber ute med en akseptabel startlønn og som jeg har annen relevant kompetanse til å hevde meg (har en master) så skal jeg prøve på nytt.

Vil også gjerne ha en 8-16 jobb da dama jobber turnus. Der jeg er på vei med studiet mitt nå vil jeg nok måtte jobbe turnus i begynnelsen, og det hadde vært greit å slippe!

Lenke til kommentar

8-16 jobb hadde vært utrolig deilig å ha. Har selv i utgangspunktet 7-15, men i praksis så snakker vi brått 7-19. Ikke hver dag heldigvis, men nok til at gjennomsnittlig timer i løpet av uken er over 50. Har rekord på 19,5 timer i løpet av én dag.

Endret av CFM
Lenke til kommentar

8-16 jobb hadde vært utrolig deilig å ha. Har selv i utgangspunktet 7-15, men i praksis så snakker vi brått 7-19. Ikke hver dag heldigvis, men nok til at gjennomsnittlig timer i løpet av uken er over 50. Har rekord på 19,5 timer i løpet av én dag.

Hva er jobben din? Trives du?

Lenke til kommentar

Hva er jobben din? Trives du?

Er ansatt som serviceingeniør og har en rolle som teknisk ansvarlig. Stortrives i jobben. Men noen ganger skulle jeg ønske at det ikke er så uforutsigbart. Er ikke alltid jeg vet når jeg er hjemme.

Nå skal det sies at medregnet disse timene så er det en del kjøring i og med at jeg har betalt fra jeg drar hjemmefra til jeg er hjemme igjen (har firmabil som jeg får ha med hjem). Så har på en måte betalt pendling. :)

Altså, jeg har ingenting i mot å jobbe mye, men det kan til tider være slitsomt når det er mye uforutsigbart som skjer. Men det er sånn det er.

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...