Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingenting som irriterer mer enn folk som er så farget av media, at de trur verden blir verre og verre, og at fremtiden ser mørk ut. Det er så fjernt fra virkeligheten.

Lite som er mer irriterende, enn folk som klager på andre i helt generelle vendinger, uten å spesifisere nærmere hva man mener.

- hvem/hva/hvor sier noen det - om feks hva osv..  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om alt. Livet generelt. Samfunnet vårt.

Det er mindre krig nå enn før, mindre sult, minde fattigdom, mindre terrorisme, mindre kriminalitet. Alt peker oppover. Vi har aldri levd i en bedre tid enn vi gjør nå.

Stort sett er jeg optimist også sånn sett.

Men der er sider ved utviiklingen av vestlige samfunn som ikke er helt bra. Det er ikke bare bare å få overflod.

Økende helseproblemer, mye ovevekt, mye psykiske lidelser, økende antall selvmord..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Jeg er helt motsatt, synes vi demonstrerer altfor lite her i Norge. Vi sitter bare på nettet og klager. Jeg vet jeg er en del av problemet.

Lenke til kommentar

Edit: @Delvis

Har du noe tall på dette? Kjapt google søk viser meg at for begge kjønn så viser statistikken en så godt som flat linje fra 1950 til 2015 når det gjelder selvmord (amerikanske tall): https://www.statista.com/statistics/187478/death-rate-from-suicide-in-the-us-by-gender-since-1950/

Overvekt er det nok ingen som tviler på at øker, spesielt det siste århundret, og det kan delvis skyldes en sinnsyk økning i produksjonsevne generelt, også for mat.

Fant ikke noe god statistikk angående psykiske lidelser i farta, men det er indikasjoner på at det ikke er så ille til der heller om vi skal tro denne karen: https://www.psychologytoday.com/us/blog/how-everyone-became-depressed/201404/alarming-increase-in-mental-illness

Jeg holder generelt med Skurupu her. Det er ikke så fryktelig ille som mange skal ha det til, snarere tvert i mot. Vi kunne ikke hatt en bedre tid å leve i enn nå, med mindre man kan reise inn i fremtiden, for pilene peker som sagt opp over hele fjøla. Grunnen til at mange blir pessismistiske er at det ikke blir noe blest rundt "joda, det er litt bedre i dag enn i går for folk flest" kontra "shit, sjekk ut denne jævlige tingen som skjedde med en stakkar!"

Endret av Larzen_91
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forbaskede hundefolk, de irriterer. Stakkart lille lammet.

https://hnytt.no/2018/05/02/lam-skambitt-av-hund-totalt-uansvarlig-av-hundeeieren/

Dårlig av bonden.

Ikke skyld på hunder, da kommer jeg på døra di med softgun

Syns i utgangspunktet det er bonden sin oppgave å passe på sine dyr, men jeg er så DRITTLEI folk som har hund og som slipper den løs uten at de har noen kontroll på den. "Den er så snill atte" - gir jeg fullstendig faen i. Bland det inn med at folk flest som skaffer seg hund ikke gjør en god nok jobb med dem og vi har flere mareritt som løper rundt uten bånd. Flott.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Tiggere på T-banen. Syns det er rart Ruter tillater det. De er ikke så innpåslitne, men blir lei av å se samme bildet av en mor med tre barn der det står en tekst på gebrokkent norsk om at hun ikke har nok penger til å brødfø ungene sine. Kanskje du skal la være å få tre barn da? 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tiggere på T-banen. Syns det er rart Ruter tillater det. De er ikke så innpåslitne, men blir lei av å se samme bildet av en mor med tre barn der det står en tekst på gebrokkent norsk om at hun ikke har nok penger til å brødfø ungene sine. Kanskje du skal la være å få tre barn da?

Eller bare la være å kjøpe månedskort?

736+368×3 = 1840, nok til penger til å brødfø barna.

Tigging er en uting, skriv gjerne til Ruter og klag.

Lenke til kommentar

Selektiv bruk av "MVH" når folk sender / svarer på mail.

Ja jeg vet du ikke er fornøyd nå, passiv-aggressive fisk

Sikker på at du ikke overtolker?

Nei, det er jeg ikke sikker på. Overtolker alt. Men jeg pleier å ha rett med en uslåelig intuisjon. Som når eksen var utro, jeg visste det før jeg fant noe håndfast bevis.

Lenke til kommentar

At hun jeg drev med sier at hun har følelser for meg, men ikke nok følelser for at hun vil være i et forhold med meg.

Allikevel ble hun kjempesjalu da jeg gikk ut med ei venninne på byen her om dagen, hvor hun sa at jeg håper jeg hadde det hyggelig med "den jævla" venninna mi.

Hun reagerer også når jeg sender snap til venninna hennes som jeg sender til ALLE. Tenker ikke over hvem jeg sender snap til.

Er så nedfor for tiden at andre jenter ikke frister, så jeg gikk ikke ut med venninna fordi jeg er interessert. Vil bare ha denne jenta for tiden.

Før jeg gikk ut med henne, hadde jenta jeg drev med sendt snap om at hun kysset en gutt på kinnet i fylla, så hvorfor FAEN reagerer hun på meg? Jeg rørte ikke venninna mi en gang. Og hvorfor er jeg fortsatt interessert i henne selv om hun er i overkant sjalu og sender slike snaps noen dager etter at hun sa hun ikke har nok følelser?

Har blitt en del klaging på denne jenta i det siste, beklager det. Må bare få ut frustrasjonen i ny og ne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...