Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3RYwwc

Hvorfor er dette bra? Folk som tror det er en menneskerett å få barn irriterer meg. 

For å snu på flisa, hvorfor er dette ikke bra? Det er da langt bedre at noen som har tenkt gjennom saken i lang tid får barn enn noen som bare blir smelt på tjukka og ikke vet hvem faren er...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er dette bra? Folk som tror det er en menneskerett å få barn irriterer meg. 

For å snu på flisa, hvorfor er dette ikke bra? Det er da langt bedre at noen som har tenkt gjennom saken i lang tid får barn enn noen som bare blir smelt på tjukka og ikke vet hvem faren er...

Det sier seg selv. Men om man ikke er i stand til å få barn på naturlig måte så er man ikke i stand til å få barn. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Det sier seg selv. Men om man ikke er i stand til å få barn på naturlig måte så er man ikke i stand til å få barn. 

Med den logikken så kan vi jo bare la alle som ikke overlever uten medisiner dø? De er jo ikke stand til å overleve på egenhånd...

Lenke til kommentar

Ser ikke helt den sammenligningen, men skjønner at jeg kanskje ikke klarer å argumentere godt nok og har noen fordommer. Har man for eksempel prioritert karriere og bikker 40 og plutselig tenker "shit, jeg må få barn" men kroppen er ikke i stand til det selv så har man seg selv å takke. Jo eldre man er, jo større sannsynlighet er det å få syke barn. Barn født via assistert befrukting har også større sannsynlighet for å bli psykisk utviklingshemmet. Og at enslige skal kunne få et barn via assistert befrukting er i hvert fall helt tøysete. 

Og om det er yngre mennesker som av ulike grunner ikke klarer å få barn selv, så tough luck! Finnes tusenvis av mennesker i det ganske land som har sykdommer de skulle ønske de ikke hadde, men de har ikke noe annet valg enn å leve med det. Slik burde det være om man ikke kunne få barn også - man er i det minste frisk selv. Jeg klarer ikke å se behovet for å måtte hjelpe ressurssterke nordmenn med å få barn når det finnes så uendelig mange barn der ute som drømmer om å bli adoptert. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Det er jo det medisin generelt handler om, å fikse det kroppen selv ikke greier. Argumentasjonen din er i så måte selvmotsigende og vitner som du sier at du har fordommer. Det er i og for seg greit at du mener det du mener ut i fra et moralsk standpunkt, men da må du bruke det og ikke «hva kroppen selv klarer» som argument...

Lenke til kommentar

Du har helt rett, jeg legger meg flat. Det er fra et moralsk standpunkt mener jeg det er feil, det har ingenting med medisinen i seg selv å gjøre - selv om jeg fra et prioriteringsperspektiv syns at dette er en snodig ting å bruke penger på - på samme måte som dyre medisiner som øker levetiden til døende mennsker med en måned eller to. Ekstremt dobbeltmoralsk av meg siden jeg har gjennomgått 7 store operasjoner og egentlig skulle vært død for lenge siden. Men det er kanskje derfor jeg har litt sterke meninger innenfor helsepolitikk.

Lenke til kommentar

Dama svarer alltid spørsmålet mitt med samme spørsmål til meg, og uten å svare.

For eksempel hvis jeg spør hun om hun ligger godt, eller om hun fryser, eller om det ikke var godt. Så svarer hun med "synes du det er kaldt?" "Synes ikke du det var godt?", uten å svare selv ...

Helvete det begynner å irritere meg. Jeg MÅ ikke fryse selv om jeg spør du gjør det.

Også sier hun unnskyld for alt. Jeg: "du trenger ikke ta på dekselet på ladekabelen (til elbilen), eller "du trenger ikke ha igjen døra", så bare "unnskyld". Unnskyld unnskyld unnskyld

Irriterende, neste gang så sier du bare at du spurte først.

Mange lærer seg å bare si unnskyld automatisk, jeg sier mye unnskyld og sånt, betyr ikke at jeg har dårlig selvtillit, det handler om hvordan man ble oppdratt. 

Lenke til kommentar

Jeg sier det, så sier hun "å unnskyld".

Men ja ser det med unnskyld greien. Jeg vet hun mwner det godt. Men jeg føler det mister litt betydning når det faktisk skjer noe ille men. Jeg håndterer det som regel greit med mindre jeg har lavt blodsukker.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis, nei. Og spesielt ikke når hundretusener av barn venter på å bli adoptert. 

Er visst veldig vanskelig å få adoptert i norge. De har så mange krav at jeg føler at ungene det gjelder hadde hatt det bedre hvis det ikke var så strengt. Man må basically være perfekt og litt ekstra også enda litt til for å få lov til å adoptere i norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis, nei. Og spesielt ikke når hundretusener av barn venter på å bli adoptert. 

Er visst veldig vanskelig å få adoptert i norge. De har så mange krav at jeg føler at ungene det gjelder hadde hatt det bedre hvis det ikke var så strengt. Man må basically være perfekt og litt ekstra også enda litt til for å få lov til å adoptere i norge.

Det er også et godt poeng. Bare det å få en katt i fra dyrebeskyttelsen er et mareritt i dette landet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dama svarer alltid spørsmålet mitt med samme spørsmål til meg, og uten å svare.

For eksempel hvis jeg spør hun om hun ligger godt, eller om hun fryser, eller om det ikke var godt. Så svarer hun med "synes du det er kaldt?" "Synes ikke du det var godt?", uten å svare selv ...

Helvete det begynner å irritere meg. Jeg MÅ ikke fryse selv om jeg spør du gjør det.

Også sier hun unnskyld for alt. Jeg: "du trenger ikke ta på dekselet på ladekabelen (til elbilen), eller "du trenger ikke ha igjen døra", så bare "unnskyld". Unnskyld unnskyld unnskyld

Åh, det er slitsomt! Kan hun ikke svare, og så evt. spørre deg tilbake. Og det unnskyld-greiene må mange slutte med. Det mister sin mening 

Lenke til kommentar

Irritasjoner;

- medstudenter som klager over at de sjonglerer 3 jobber og fulltidsstudie. "Åh, se meg på meg, se uselvisk jeg er som både jobber OG studerer, se så flink jeg er, og det er så synd på meg fordi jeg har det så ekstremt travelt" Seriøst, hvis du MÅ jobbe 3 jobber for å få betale ned på det du må, så er det kanskje ikke det rette for deg med fulltidsstudie og master. Slutt å snikskryte sånn.... Jeg jobbet selv 30% i begynnelsen av skoleåret, men skjønte selv at studiene måtte få hovedfokus etterhvert. 

-  Irriterende kvinnelig medstudent fra kullet som ringte meg siden jeg var hjemme fra forelesning: "Du har sikkert ikke hjernerystelse, du fikk bare sjokk fordi du slo deg". Jeg: Jeg har hatt det før, jeg vet hva symptomene er og jeg vet hva jeg skal gjøre nå. Og viste det seg at jeg også hadde hjernerystelse? Yes. Ikke kom å fortell meg hva hjernerystelse er, når du IKKE har klinisk erfaring og JEG har det OG jeg har hatt hjernerystelse før og du ikke har det og du ikke en gang var der når jeg skadet meg og kjenner omfanget!

- Medstudenter som ikke møter opp til timen, og/eller ikke leser pensum, og har så sterke formeninger om ting... uten snev av logikk. 

- Når medstudente får nye sjanser, selv om faglærer sa på forhånd at de kom til å være veldig strenge på fristene. "...Så vet du det til neste gang.."  Også må jo alltid JEG forholde meg til alle reglene uten at disse gjelder for alle.  

- Nyutdanna kvinnfolk som går rett i permisjon akkurat når de har jobbet seg opp rettigheter,  i stedet for å jobbe i bedriften i noen år. Lojalitet much??  

- Kvinner som snakker på utpust og innpust og som jabber i flere timer

- Kvinner som prater om fødsel, revning, amming  osv. TUSEN TAKK for deres bidrag til oss som har det foran seg om noen år, og som egentlig ikke vil høre om det.. as my mum said; ikke hør på de som sier at fødsel er så fælt. "Jada, det er ikke så behagelig når det står på, men det er noe du helt fint kommer deg igjennom." og så skjønner disse kvinnfolka ikke hvorfor mennene setter seg vekk, når de deler intime detaljer om at de bæsja på seg under fødselen. Ja til flere samtaler som inkluderer mer...og som ikke freaker deg ut 

- De som blir sydd puter under på, og så når de møter den minste motstanden, så går de og krever sykemelding og at det er såå synd på dem. Å bli møtt med motgang er ganske fint, for det gjør at en blir tykkhudet og er mer motstandsdyktig. 

- Når du gir et konkret råd som IKKE følges, gang på gang: Hold deg unna ham, han er ikke verdt å samle på, han bruker deg osv." Hva gjør jenta neste helg......? så ringer hun deg og storgråter.....  Skjer det igjen og igjen? Yes.... jeg fikk så nok til slutt av det hele. 

- BLABLABLA om gutter osv. Vel, jeg er IKKE interessert, jeg prøver å få med meg fotballkampen og nå holder de faktisk på å score.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...