Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er noen som irriterer meg, men som jeg selv synes er ganske teit at jeg irriterer meg over:

- Hun roomaten min driver å stirrer skikkelig på meg. Man kunne jo anta at jeg stirrer like mye tilbake siden jeg er klar over det, men jeg legger merke til det i sidesynet. Akkurat som lillesøsteren min pleide å si til meg da hun var liten: "Sluuuuutt å se på meg", får jeg lyst til å si det samme. Men hun stirrer på meg på en veldig merkelig måte. Jeg liker ikke å bli stirret på.  Man kan liksom kaste et blikk, men når man bare stirrer i retningen mot meg i flere sekunder, og kroppen er vendt en helt annen vei, så blir det hele så merkelig. 

- Hun går så lydløst, noe som betyr at jeg får hjerte i halsen når jeg møter på henne når jeg går i mine egne tanker. Altså, kan hun ikke lage litt mer lyd når hun går, sånn at jeg er mentalt forberedt. 

- Hun lager veldig mye lyd med gaffel og kniv (ja, jeg vet, et er helt idiotisk å irritere seg over). 

- Hun går veldig mye på do om natten, og jeg trodde jeg hadde overaktiv blære... Altså...Da jeg bodde med 2 gutter og én do.. så var det aldri/sjelden kø på badet. Nå deler jeg toalett med én jente.. alltid kø. 

- hun fiser så sykt høyt på rommet sitt. Ikke for å være en kvinnediskrimende kvinne, men jeg synes at bare menn bør fise, og at kvinner bør ha litt klasse. Jeg har bodd med så mange gutter at det liksom greit, men aldri bodd med kvinner som har fist, før nå, og det er kultursjokk for meg

- Hun er arbeidsløs, har sannsynligvis ikke venner og er mye hjemme (hun har heldigvis penger til å betale for seg, men jeg foretrekker å bo med andre som har det travelt med jobb og/eller skole, har sine egne venner, og ikke har så mye tid til meg... 

Man kan jo spørre seg hvorfor jeg endte opp med henne. Vel, som 26 åring vil jeg ikke bo sammen 50 år gamle menn, som ofte var de som tok kontakt om leie av bolig Og jeg følte meg så presset av utleier med å finne en leietaker kjapt. 

Jeg er på saken med å finne meg nytt sted å bo. Det kan nok høres ut som jeg burde bo alene når jeg irriterer meg så mye,men det har faktisk gått greit i 5-mannskollektiv før.. Men de var travle og derfor ble jeg ikke "gal" av å være rundt dem. 

Når jeg en gang kjøper hus med kjæresten , så skal jeg sørge for at han får en mancave som han kan bruke når han trenger det og jeg kommer til å være oppmuntrende til at han bare må invitere venner på besøk eller dra ut med venner. Når vi bor sammen kommer vi jo til å ha mye med hverandre å gjøre, så for å bevare det gode forholdet er det viktig med alenetid og holde det sosiale nettverket i gang. Og det skjønner jeg så utrolig mye nå, etter å ha bodd sammen med noen som er "oppi meg" hele tiden. Så, kanskje ikke så negativt allikevel, denne erfaringen . 

Ellers en annen grenseløs irritasjon: dunkende hodepine , selv om jeg er klin edru. og stram nakke. og jeg tror jeg har fått trykksår i rævva av all den sittingen ifbm heldagsundervisning og eksamensskriving.

Lenke til kommentar

Stekt pommes frites og pølser er ikke akkurat kjøleskapmat som kan spises dagen etter..

Eller pommes noisettes  :hm:  de smaker veldig godt varme, men ikke såå godt når de har blitt kalde.  i motsetning til mye annen mat som i versta fall kan smake OK avkjølt. 

Ta på ketchup så er det meste spisende, selv dagen etter

Lenke til kommentar

Godt eksempel på kjedelig mat. Uten i det minste løk og dijon trur jeg ikke det er noe vits å spise pølser.

Alt spm trenges for og gjøre pølser dritdigg er en god potetsalat. Tar gjerne litt rå løk og ketchup på, men det er ikke et must. Potetsalat derimot. Mmmh.

Lenke til kommentar

Nordmenn er ofte vanedyr med gigantisk V. Kjenner et par som har hatt den samme ukemenyen for middag hver dag i flere år. Faren min spiser også minst to brødmåltider med gulost. Hver. Eneste. Dag. Begge søsknene mine har Rema 1000-tako hver fredag og pannekaker hver mandag. 

Og gitt hvor mye Rema og Kiwi og andre satser på tako så er det ikke rart at det fort blir en vane.

Studenter i storbyene har lett for å la seg friste av alt mulig rart - jeg har aldri spist små mye sushi, burger og alt annet mulig rart som når jeg var student - fordi man er mer sosial og derfor spiser ute med venner osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

At jenter gjør det slutt eller slutter å skrive med deg fordi du har dine svake sider. Uansett hvor mye positivt man har i seg, veier det aldri opp for det negative.

Jeg har datet flere jenter som har sine negative egenskaper, men det positive veier opp for det da jeg vet at ingen er perfekte.

Hun jeg datet nå kunne nesten aldri være med meg da jeg spurte. Hun spurte dog ofte om å henge med meg, og viste tydelig interesse. Jeg sluttet å ta initiativ siden hun bestandig sa nei da jeg spurte, men plutselig en dag ble hun sur og mente at jeg aldri tok initiativ. Etter det spurte jeg igjen og igjen, men hun sa bestandig at hun var sliten, kan ta det en annen dag osv. Allikevel orket hun å henge med andre.

For noen dager siden spurte jeg om det var noe i veien og spurte hvorfor hun plutselig aldri kunne finne på noe med meg. Da eksploderte hun og sa at hun ikke tror dette funker pga ditten og datten. Det var bare et spørsmål, og jeg maste ikke heller.

I natt fikk jeg snap hvor hun kyssa en annen i fylla osv, noe som gjorde veldig vondt da jeg har følelser for henne (er bare et par dager siden hun gjorde det "slutt"). Gadd ikke svare på den, men det var veldig unødvendig og det gjorde utrolig vondt.

Jeg føler meg som en Lami v.2, men han forstår meg sikkert. Noen jenter er så kalde. Hadde jeg holdt på med ei og sagt at jeg ikke har følelser mer, hadde jeg aldri sendt bilder av at jeg kysser en annen jente når jeg vet at hun fortsatt har følelser for meg.

3 måneder bortkasta.

3 måneder? Det var lenge. Jeg føler med deg.

Jeg har vært borti sånne og. Jeg har aldri skjønt meg hva det er med slike. Forøvrig har jeg ikke vært så tett inn i et "forhold" slik som du, for å så bli "dumpet", men jeg kan tenke meg det er fælt. Og som sagt, hvem sender snap av at de kysser en annen. Jævla støgg kjerring. Bare for å gjøre deg sjalu, enten fordi hun er kald jævel eller så er det fordi hun har og følelser for deg og vil du skal reagere. Noen jenter er virkelig bitcher rett gjennom. Men når du har holdt på i 3 måneder er det svært kjipt og mye tid bortkastet. Men du kan spørre hun hva greien var.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Apropos taco, hvor kommer egentlig begrepet fredagstaco fra? Hvorfor er det en etablert greie? Jeg har alltid laget det den dagen jeg føler for det. Som regel rundt helga, men aldri på en bestemt dag.

Rema 1000 spesielt har pushet reklamer for fredagstako i en årrekke og da ble det en greie.

Lenke til kommentar

Dama svarer alltid spørsmålet mitt med samme spørsmål til meg, og uten å svare.

For eksempel hvis jeg spør hun om hun ligger godt, eller om hun fryser, eller om det ikke var godt. Så svarer hun med "synes du det er kaldt?" "Synes ikke du det var godt?", uten å svare selv ...

Helvete det begynner å irritere meg. Jeg MÅ ikke fryse selv om jeg spør du gjør det.

Også sier hun unnskyld for alt. Jeg: "du trenger ikke ta på dekselet på ladekabelen (til elbilen), eller "du trenger ikke ha igjen døra", så bare "unnskyld". Unnskyld unnskyld unnskyld

Endret av Lami
Lenke til kommentar

https://www.dagbladet.no/nyheter/frp-sier-ja-til-assistert-befruktning-for-enslige-kvinner/69756379

Dette er en god nyhet, men jeg poster den i denne tråden fordi endringen kommer alt for sent. Norge henger langt bak andre land på dette området. Det er fremdeles veldig mye som er forbudt, som må gjøres lovlig, men dette er en god start. For en gang skyld gjør denne regjeringen noe positivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...