Skurupu Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 (endret) Det er Pinex som er i blå ekse. https://www.apotekhjem.no/dep/display/526749.jpg Og det er ikke placeboeffekt. Hvorfor skulle det være det? Var jo sikker på at det ville virke likt, og da skulle vel i såfall placeboeffekt tilsi at den ville gjøre det. Men den gang ei, bare prøv selv. ( En voksen person bør jo ta to stk da, men det er du vel klar over. ) Pillene er identiske. 500 mg paracetamol. Placebo er den eneste sannsynlige forklaringen. Spør du meg er den smertestillende effekten til paracetamol 90% placebo, uansett. Tviler på at jeg hadde merket forskjell på Paracet/Pinex og sukkerpiller i en blindtest. Endret 26. februar 2018 av Skurupu 2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Da holder din og min standard for normalitet to vidt forskjellige nivåer, Lami. Mine innlegg er langt over normal. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Det er Pinex som er i blå ekse. https://www.apotekhjem.no/dep/display/526749.jpg Og det er ikke placeboeffekt. Hvorfor skulle det være det? Var jo sikker på at det ville virke likt, og da skulle vel i såfall placeboeffekt tilsi at den ville gjøre det. Men den gang ei, bare prøv selv. ( En voksen person bør jo ta to stk da, men det er du vel klar over. ) Pillene er identiske. 500 mg paracetamol. Placebo er den eneste sannsynlige forklaringen. Spør du meg er den smertestillende effekten til paracetamol 90% placebo, uansett. Tviler på at jeg hadde merket forskjell på Paracet/Pinex og sukkerpiller i en blindtest. Nei tror lite på dette. Tror dette er noe typisk besserwisser tullball du har hørt av andre. Det er nok helst det som er mest paceboeffekten her. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Det er Pinex som er i blå ekse. https://www.apotekhjem.no/dep/display/526749.jpg Og det er ikke placeboeffekt. Hvorfor skulle det være det? Var jo sikker på at det ville virke likt, og da skulle vel i såfall placeboeffekt tilsi at den ville gjøre det. Men den gang ei, bare prøv selv. ( En voksen person bør jo ta to stk da, men det er du vel klar over. ) Pillene er identiske. 500 mg paracetamol. Placebo er den eneste sannsynlige forklaringen. Spør du meg er den smertestillende effekten til paracetamol 90% placebo, uansett. Tviler på at jeg hadde merket forskjell på Paracet/Pinex og sukkerpiller i en blindtest. Nei tror lite på dette. Tror dette er noe typisk besserwisser tullball du har hørt av andre. Det er nok helst det som er mest paceboeffekten her. Du får lese/sammenligne innholdet på begge produktene Lenke til kommentar
Lami Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 (endret) Feberen øker for hver dag som går. Har hatt den siden fredag Endret 27. februar 2018 av Lami Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Begrenset hvor mye en feber kan øke på fem dager uten at du må på sjukehus.... Lenke til kommentar
Lami Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 (endret) Er oppe i 40,7 nå men regner med den går ned snart Endret 27. februar 2018 av Lami Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 ModeratorererererBrukerererere 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Får håpe det for din del, 41 er nemlig grensen for det som regnes at selve temperaturforhøyelsen er farlig. Feber i så mange dager høres jo også ut som en infeksjon. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Kan være lurt å vurdere en kjapp sjekk, alt de gjør er å stikke deg i fingeren for å sjekke om du har infeksjon i blodet. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Følelsen av å ikke fortjene jobben man har, dag ut og dag inn Lenke til kommentar
Myst Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Herlig start på uka. Fikk ikke dratt på skolen i går fordi rørene hadde fryst og var ingen vann til dusj og vask. I dag dro jeg litt sent siden det ikke var undervisning før utover dagen, og da var det helt fullt med parkering. Var èn som kjørte ut, men så kom det en bil bak meg som kapret plassen før meg. Ellers er annen parkering reservert for ansatte og beboere. Og når jeg allerede er i dårlig og "fuck it" humør, ble det hjemtur. Tillegg hadde jeg tenkt meg hjem til familien i morgen, men er skikkelig snøstorm ute. Får bare håpe det gir seg til i morgen. Lenke til kommentar
...... Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 All diskusjonen rundt om Astrid S burde blitt årets spellemann eller ikke. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 (endret) Du får lese/sammenligne innholdet på begge produktene Nei hvorfor skal jeg det, når jeg opptil flere ganger har testet og funnet ut at det ene virker og ikke det andre? Nå så vi at andre visste at noe av stoffet var forskjellig. Og det er ingen grunn til at jeg ikke skulle tro at Paracet virket på samme måte. Tvert i mot, det var jo det jeg hadde regnet som en selvfølge, nettopp fordi jeg var sikker på det var akkurat det samme. Derfor er det ingen logisk grunn til å si at det 'sannsynligvis er "placeboeffekt" at Paracet ikke virket på meg, slik Pinex gjør. Det var jo hvis det var motsatt det, at noe virket fordi jeg trodde det skulle virke. Det er opp til deg å eventuelt finne ut om det er noen forskjell i virkning på deg eller ikke, jeg har forlengst funnet det ut av det for min del, så jeg har ikke behov for å studere mer på det. Endret 27. februar 2018 av Delvis 1 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 (endret) Tja, Paracet og Pinex har samme virkestoff (Paracetamol). Hjelpestoffene varierer litt: Pinex Tabletter, filmdrasjert 500 mg: Virkestoff er 500 mg paracetamol.Hjelpestoffer er hydroksypropylcellulose, maisstivelse pregelatinisert, magnesiumstearat og talkum (E553b), polyvinylalkohol og makrogol. https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-pinex-actavis-562835 Paracet: Pregelatinisert stivelse, povidon, stearinsyre. https://www.legemiddelsok.no/_layouts/15/Preparatomtaler/Spc/0000-06208.pdf Litt forskjell her i at Pinex er filmdrasjert, mens Paracet her er 'vanlig'. Disse stoffene skal jo ikke ha noen virkning. I så tilfelle hadde de vært virkestoffer. Endret 27. februar 2018 av afterall Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Det er da viden kjent at forskjellige virkestoff gjør at medisinske preparater fungerer forskjellig på forskjellige mennesker grunnet varierende sammensetning i kroppen... Lenke til kommentar
afterall Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Det er da viden kjent at forskjellige virkestoff gjør at medisinske preparater fungerer forskjellig på forskjellige mennesker grunnet varierende sammensetning i kroppen... Ja. Men igjen, Pinex og Paracet har samme virkestoff. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Jesus, så greide jeg å skrive feil. Jeg mente hjelpestoff. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Stappfull buss, og flere drittunger som slenger ryggsekker på gulvet i midtgangen istden for å sitte med greiene deres på fanget sitt... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå