Larzen_91 Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Det er jo frivillig. Selv er jeg i en greit betalt jobb, og min utdannelse er fullstendig sponset av staten via vanlig videregående utdanning. Man er ikke nødt til å ha høyskoleutdanning for å kunne klare seg. Lenke til kommentar
MellomAlt Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Ingen tvinger deg til noe som helst her i norge. Du kan gi faen i alt og daffe rundt på sosialhjelp resten av livet om du absolutt vil. Alt handler om hvor mye arbeid du gidder å legge i livet ditt. Du får betalt deretter. Work hard = profit. Lazy fuck = broke. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 21. desember 2017 Del Skrevet 21. desember 2017 Hahaha, du har åpenbart ikke hørt om stillinger i staten. Der kan du fint få bedre betalt så lenge du har lengre utdanning sammenlignet med noen som legger inn mye mer innsats og har lavere utdanning. Bare å lese på stillingsutlysninger, alltid lønn etter utdanning og ansiennitet, aldri ett ord om at du må faktisk levere noe. Sånn sett trenger du bare å utdanne deg høyt nok til å begynne med, så kan du bare dasse rundt i en "vernet" statlig stilling. For å ikke prate om ansiennitet/erfaring, har du karret deg til en stilling lenge nok så får du automatisk betalt mer, enda du ikke leverer etter dagens standard. Det er absolutt ingen regel for at man får bedre betalt ved å legge inn mer innsats. 3 Lenke til kommentar
MellomAlt Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Hahaha, du har åpenbart ikke hørt om stillinger i staten. Der kan du fint få bedre betalt så lenge du har lengre utdanning sammenlignet med noen som legger inn mye mer innsats og har lavere utdanning. Bare å lese på stillingsutlysninger, alltid lønn etter utdanning og ansiennitet, aldri ett ord om at du må faktisk levere noe. Sånn sett trenger du bare å utdanne deg høyt nok til å begynne med, så kan du bare dasse rundt i en "vernet" statlig stilling. For å ikke prate om ansiennitet/erfaring, har du karret deg til en stilling lenge nok så får du automatisk betalt mer, enda du ikke leverer etter dagens standard. Det er absolutt ingen regel for at man får bedre betalt ved å legge inn mer innsats. Alt handler ikke om penger. Jeg snakker om generelt livskvalitet. Innsats = arbeid, dvs ... man må jobbe for det man ønsker. Om man ønsker en døll høytlønna jobb, eller en middelmådig jobb med helt ok lønn - er alt bedre enn å ikke ha utdannelse, og heller ikke ha mulighet til å velge hva man ønsker å gjøre. Alle jobber gir muligheter. Se på Norwegian-Kjos, hva er han? Hva startet han som? Pilot, så jobber han seg oppover. Work hard = profit. Ikke alt kan måles i kroner og øre. Utdannelse gir muligheter. Selv har jeg studiekompetanse, to fagbrev og tre utdannelser. En deilig følelse og stor trygghet å ha med seg. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Utdanning gir så absolutt muligheter, men hardt arbeid som ikke er strategisk er på ingen måte garanti for resultater. Det er en grunn til at en del manuelle jobber blir automatisert, da hjelper det fint lite hvor flink du er. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Trondheim kino har hatt honnørrabatt lenge og studentene kan droppe å drikke seg dritings og/eller drikke ute på byen så har de sikkert mer enn nok til mye rart Man skal heller sitte hjemme og alene for å bli surr grinebitere slik som pensjonistene mener du? Nei, men en kan kjøpe øl på butikken, 20ish kroner kontra på byen som er 100ish og en må ikke drikke på byen Dra til noen venner eller ta en tur i skogen Mye en kan gjøre som ikke koster tusener Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Ta med bokser med øl på innerlommene på jakken. Kjøp så én øl på utestedet, drikk den opp, og fyll på glasset igjen med dine billige boksøl. Dette gjorde jeg da jeg var student, fikk lett 4 øl på innerlommene. Og så må du ikke glemme å putte ølglasset på innerlommen når du er ferdig, så du kan ta det med hjem å sette i barskapet. 2 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Også kan man jo samtidig tappe seg inn på strømnettet til naboen, jobbe svart og unndra skatt. Hvis man først skal gjøre seg til lovbryter for å spare penger mener jeg Det å dra på byen svir noe hinsides i lommeboka. Nå som man er "voksen" innser jeg at det er mye triveligere å møtes hjemme hos folk Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 https://www.adressa.no/nyheter/politikk/2017/12/22/St%C3%B8re-innr%C3%B8mmer-ukultur-15797864.ece Uønsket seksuell oppmerksomhet? Kan noen vennligst forklare meg hva det betyr? Er så sykt vagt utsagn dette her. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Tror det bare er en del av kvinnenes kamp for å overta verdensherredømme, ogknekke ned menns psyke.(Som feks Buffy også gjør med sitt giftige psykospill mot tHz tidligere i tråden, selvsagt på en helt annen - men også veldig typisk måte ) Ikke at jeg mener det er ok med se****ll trakkasering, tvert imot jeg hater alt sånt.Men tror det i stor grad ikke dreier seg om det, men mer om at kvinner ønsker "ta" menn genereltog det som kjennertegner dem.Det er den organiserte feminist-heksekraften som virker unnenifra. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 For sin egen del burde de jo bare komme ut med det om det er alvorlig nok. Om jeg var en mann i maktposisjon og danset med ei på byen som ikke ville, så er det sikkert grunnlag nok til å komme med slike utsagn. Men akkurat dette er med å ufarliggjøre reell voldekt, for det blir til slutt ikke tatt seriøst. Det blir jo som å rope ulv, når det er en hund som bjeffer litt mot deg. Lenke til kommentar
tHz Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Hadde du hatt relativt gode leseferdigheter hadde du fått med deg at det ikke var ett angrep rettet mot deg, altså føler du deg IKKE fornærmet så hvorfor føler du deg så truffet? For da er ikke DEGet mytet på deg i utgangspunktet, men de som føler seg truffet. Derfor jeg syns det er litt artig at du fortsatt skriver om dette som om du er fornærmet Det er nok heller dine skriveferdigheter som bør forbedres. Jeg svarte deg hva jeg mener om bruken av stereotpye merkelapper. Du sier så: Beklager men det er ikke min, eller andre sin skyld, at DU føler deg truffet. Du har selvsagt lov til å føle deg fornærmet ... Hvis dette ikke var rettet mot meg burde du i det minste skrevet "om du". Når jeg så forklarer deg i klartekst at jeg ikke føler meg truffet eller fornærmet. Så svarer du like fult slik: Beklager, men at du er fornærmet bryr meg rett der det aldri skinner, ikke burde det gjøres om ved LOV at jeg må bry meg heller. Du bruker igjen "at du er fornærmet". Men ok. Da forstår jeg at du ikke mente det du skrev slik du skrev det, så vi kan legge ballen død. 4 Lenke til kommentar
""" Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 se****ll trakkasering, Hahaha, kødder du? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Jeg synes det er gøy når folk drar opp folk uten utdanning som Kjos. Hvor mange er det av disse i Norge? Du kommer ikke langt uten formell utdanning i Norge lenger, dessverre på mange måter. Dermed er det ikke frivillig. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Kjos har en av de dyreste og mest eksklusive utdanningene i Norge som jagerflypilot. Han er i tillegg advokat... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 (endret) Haha da blir det jo enda mer tåpelig. Bare nevnte ham pga noen dro ham opp i tråden. Overså at han hadde startet som pilot (som forøvrig er en eksklusiv utdannelse som du sier). Endret 22. desember 2017 av Slettet-3RYwwc Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Haha da blir det jo enda mer tåpelig. Bare nevnte ham pga noen dro ham opp i tråden. Overså at han hadde startet som pilot (som forøvrig er en eksklusiv utdannelse som du sier). Vanlige piloter er jo nesten på nivå med andre sjåfører nå om dagen (godt hjulpet av Kjos selv), men fyren er altså en av ytterst få som kom seg gjennom nåløyet til forsvarer, og en av enda færre som etterpå får fly jagerfly. Rimelig drøy fyr, altså. Men han er jo et godt eksempel på hva man kan få til med ståpåvilje, ekstreme fysiske og mentale grunnevner og en god utdannelse da... Lenke til kommentar
CFM Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Jeg har timelønn... Jo mer effektivt jeg jobber, desto mindre betalt får jeg. Satt veldig på spissen Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 Nei sånn der munn-åpner er ikke gøy Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 22. desember 2017 Del Skrevet 22. desember 2017 HEidis Bier Bar kan egentlig ryke å reise. Spiller løvenes konge osv hver JÆVLA helg. Sangen er ikke så jævla bra. Tankene til den jevne person ute på byen: Oi, den sangen DER, den har jeg hørt FØR. Da må jeg JUBLE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå