Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Beklager men det er ikke min, eller andre sin skyld, at DU føler deg truffet. Du har selvsagt lov til å føle deg fornærmet, helt lov og ikke ulovlig å fornærme noen her i norge enn så lenge, england har snowflakesene allerede klart å fucke opp med denne idiotiske tankegangen om at ingen har lov til å fornærme noen andre. Kyss meg i ræva, er glad vi bor i ett fritt samfunn. 1984 ringte og ville ha tilbake konseptet sitt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager men det er ikke min, eller andre sin skyld, at DU føler deg truffet. Du har selvsagt lov til å føle deg fornærmet, helt lov og ikke ulovlig å fornærme noen her i norge enn så lenge, england har snowflakesene allerede klart å fucke opp med denne idiotiske tankegangen om at ingen har lov til å fornærme noen andre. Kyss meg i ræva, er glad vi bor i ett fritt samfunn. 1984 ringte og ville ha tilbake konseptet sitt. 

Jeg føler meg ikke truffet. Ei heller fornærmet.

Jeg forsøkte å belyse at ved å bruke utrykk som snowflake, trumptard, libtard, etc Så diskuterer man egentlig ikke sak. Man spesifikt unngår å diskutere sak ved å kategorisere noen som "fiende". 

Artig at du nevner 1984, hvor språket bevist endres for å lettere kontrollere massene.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Butikker som tvinger deg til å gå gjennom hele butikken for å komme frem til kassa/komme seg ut irriterer meg.

Rusta og XXL er verstinger på dette.

Ja. Europris også, hvertfall den her borte.

Hvis man bare skal ut, kan man gå til inngangen og vente til noen går inn hvis der er sperrebom.

Gjorde det i Sverige sist gang. Der peip det, og en ansatt kom og kjeftet på meg. "nesta gång går ni rundt til kassan er ni snell !!"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Problemet er jo at folk egentlig ikke er så krenket, de bare blir helt ufiltrerte når de kan gjemme seg bak tastaturet, enten det er anonymt eller under fullt navn.

De fleste har ikke de samme meningene når de konfronteres i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Jeg forsøkte å belyse at ved å bruke utrykk som snowflake, trumptard, libtard, etc Så diskuterer man egentlig ikke sak. Man spesifikt unngår å diskutere sak ved å kategorisere noen som "fiende".

Artig at du nevner 1984, hvor språket bevist endres for å lettere kontrollere massene.

Brukes hele tiden i trump tråden.

Lenke til kommentar

Det er artig for det er akkurat det snowflakesene prøver å gjøre (re: fucking HEN), se til england og canada der de allerede har fått endret lovene for å kunne ta folk når de sier noe feil. Beklager, men at du er fornærmet bryr meg rett der det aldri skinner, ikke burde det gjøres om ved LOV at jeg må bry meg heller. 

Lenke til kommentar

Det er artig for det er akkurat det snowflakesene prøver å gjøre (re: fucking HEN), se til england og canada der de allerede har fått endret lovene for å kunne ta folk når de sier noe feil. Beklager, men at du er fornærmet bryr meg rett der det aldri skinner, ikke burde det gjøres om ved LOV at jeg må bry meg heller. 

Jeg har sett deg her på forumet i lang tid Buffy.
Det er ikke alltid jeg er enig i det du argumenterer for, men inntrykket er at du virker som en fornuftig person.

Det er derfor synd å se at du insisterer på at jeg er fornærmet og "unnskylder" deg for det. Klassisk blanding av hersketeknikk og stråmann.

Det aner meg at dette er en tapt sak, da det virker som du har i overkant store skylapper på. Men jeg skal gjøre et siste forsøk.

Jeg er ikke fornærmet. Ikke i det hele tatt. 
Det er flere grunnet til det. De to viktigste er som følger. 
  1. Jeg anser meg selv som svært lite partisk og åpen for gode argumenter fra alle sider. Jeg er av typen som leser både CNN og Fox News, fordi jeg gjerne vil forstå forskjellige perspektiver på en sak.
  2. Jeg har vært på internet svært lenge.
Det er forøvrig litt ironisk at du irriterer deg over at folk blit lett fornærmet, samtidig som du insisiterer på at folk er fornærmet selv om de i klartekst sier de ikke er det.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er ikke en tråd om politikk, derfør bør det være unødig å påpeke at det ikke er et fruktbart utrykk i å "diskutere sak" Muligens ikke direkte fornærmet, men at man velger å reagere på utrykket, skrevet i krass men generell tekstform, har man nok det ironiske svar på selv. Snowflakes er for meg en stereotypisk fellesbetegnelse på nærtagende sympatisøkende og deres lagkamerater, sympati/empatiposørene.

Endret av Hekk-Tor
Lenke til kommentar

Dette er ikke en tråd om politikk, derfør bør det være unødig å påpeke at det ikke er et fruktbart utrykk i å "diskutere sak" Muligens ikke direkte fornærmet, men at man velger å reagere på utrykket, skrevet i krass men generell tekstform, har man nok det ironiske svar på selv. Snowflakes er for meg en stereotypisk fellesbetegnelse på lettkrenkede sympatisøkende og deres lagkamerater, de nærtagende empatiposørene.

Så du definerer alle som er uenig i noe som krenket? seriøst?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...