Skogslik Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Hyttefolk i bygda som spiller fotball i min innkjørsel i morgenen. Ga beskjed jeg ikke ville ha det her, men måtte jo nesten argumentere for hvorfor. Faens folk. 3 Lenke til kommentar
""" Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Hva var problemet egentlig? Var de til stor bry for deg? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Jenten jeg holder på med, er blitt glad i hun men hun gjør meg gal til tider. Utrolig ubesluttsom. Jeg trodde jeg var ubesluttsom men hun her tar kaken. "Hva vil du spise? Samme for meg." "Hva vil du gjøre? Samme for meg." "Skal vi spise pizza? Samme for meg." Forteller jeg noe kult så bare: "holy shiit". Forteller jeg noe kjipt så: "livet ass". Og det er det liksom. Bruker ordene "skamdigg" og "gledes". F.eks. "Skamdigg å kose", eller "gledes til å se deg igjen." Helvete altså. Irriterer meg men jeg har lyst å få til noe og hun er forelsket i meg. Men kan ikke bli sammen med noen som er sånn. Når du kommer til et punkt der du er glad i noen og til "elsker" så kommer du til å irritere deg over mange ting.. Hun sier iallefall ikke Serrriøøøøst, Serrriøst ass.. nei Serriøst... nei... å serriøøøst? Den pizzan var bra serrrøst. Men språk, væremåte osv kommer til å gå deg på nervene. Når dere har vært lenge nok sammen så kan du på en pen måte ta sånne ord opp i plenum, og hun kommer sikkert til å ta opp ting med deg. Her lever jeg med klesvask på stolen og tørkestativ på fra sikkert forever... Ser lite pent ut når vi har besøk. Dette fordi kona absolutt skal ha nazifolder på alt. Selvom jeg har lært meg rimelig Psychobrett i militæret.. Og så står det evig to store pappbokser på kjøkkenet, vi sendte først en svær pakke til familien hennes til jul som stod i måndedsvis... Da tenkte jeg yess, men neida det kom to pakker ting, som skal bort. Gigantpakker... Mor mi lurte på om vi skulle flytte.... Det du opplever er helt normalt, aksepter og forsøk å si ifra på en ordentlig måte.. Ikke nå men når det passer. Serrrrriøst hadde faen vært bedre. Jeg vet jeg kan si det om vi hadde blitt sammen, men det blir for mye til at jeg kan bli sammen med hun. Da må jeg si det nå. Virker så care med de svarene samtidig som jeg er litt sikker på at hun ikke memer det care. Irriterende allerede hvordan skal det gå. Må nesten si det til hun en gang. Blir så fort irritert når folk ikke vet hva de vil. Kan ende opp med å sulte ihjel. Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 "Holy shit" jeg lurer "særriøst" på om Lami er hun "skamdigge" "jenten" på avataren sin. Det ville "gledes". Men men sånn er "livet ass" 2 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 (endret) Lami, hvor er det du finner disse brudene dine? Virker som at du beskriver nye særinger hele tiden Endret 3. desember 2017 av Jokerjævel 3 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 PEBHE. Persons Exists Between His Ears. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Musikk som er kjempebra hjemme er kjedelig i bila Lenke til kommentar
Lami Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Lami, hvor er det du finner disse brudene dine? Virker som at du beskriver nye særinger hele tiden Tinder, Insta, snapchat. Ja ingen er perf Lenke til kommentar
afterall Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Musikk som er kjempebra hjemme er kjedelig i bila BILA? Virkelig? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 (endret) Sikkert fra Bergen eller Stord. De amøbene putter a etter det meste. Julaaftena. Bila. Brusa. Manna. Husa. Vanna. Men skal det faktisk være -a, så bruker de faen meg -en istedet. Endret 3. desember 2017 av Dragen 1 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 A er dritt, Å i slutten av ord er knall! Lenke til kommentar
Inventory Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Sikkert fra Bergen eller Stord. De amøbene putter a etter det meste. Julaaftena. Bila. Brusa. Manna. Husa. Vanna. Men skal det faktisk være -a, så bruker de faen meg -en istedet. Jeg er fra Bergen, og jeg bruker aldri -a. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Trøndere skriver -a, istede for -en, så da blir det bila, og ikke bilen Jenta, ikke jenten, etc. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Sikkert fra Bergen eller Stord. De amøbene putter a etter det meste. Julaaftena. Bila. Brusa. Manna. Husa. Vanna. Men skal det faktisk være -a, så bruker de faen meg -en istedet. Jeg bruker bare a etter jenta, jula og sånt. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Trøndere skriver -a, istede for -en, så da blir det bila, og ikke bilen Jenta, ikke jenten, etc. Sier du da 'ei bil', 'den bila'? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 (endret) Han tenkte vel sikkert i flertall. At det lyder kjedelig i biler generelt liksom. Eller..? Trøndere skriver -a, istede for -en, så da blir det bila, og ikke bilen Jenta, ikke jenten, etc. Det der maker ingen sense. Sier virkelig trøndere det? "Kom å se på den nye bila jeg har kjøpt" .. Endret 4. desember 2017 av Delvis Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Jeg prøver å skrive sånn at folk flest forstår det jeg skriver, men det sniker seg inn enkelte ord, som "bila" Jeg synes det er vanskelig å lese/skrive trøndersk... Vi sier ihvertfall ikke "Kom og se på den nye bilen" Kåm å sje på bila æ har kjøpt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Er du nord-trønder? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Er det noe de kaller for hav-trøndere? Var på en båt en gang i tiden med noen trøndere, jeg skjønte nesten ikke et kvekk.Noen sa de var hav-trøndere.Ikke til forkleinelse for noen som er det altså, er bare litt nysgjerrig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå