CaZpeR Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 At folk er så ekstremt negativ til at jeg har kjøpt meg elbil. Hvilken fordel har jeg benyttet meg av som ikke alle andre har anledning til å benytte seg av?Er nok misunnelse. Er ikke alle som har råd til El-bil. De som på grunn av dårlig økonomi kjører rundt i 20 år gamle biler at blitt ganske rævkjørt av regjeringen i det siste og kunne nok tenkt seg El-bil. Selv finner jeg hele El-bil opplegget idiotisk. Syns de kunne ha gjort politikken annerledes. Spesielt mtp. Bompengene. Det er vel kanskje den mest skjeve forskjellen i dag og der folk kanskje kjenner mest på urettferdigheten. Kollektivfelt er bare å fjerne mtp. Rekkevidden i dag er noe helt annet enn da fordelene ble innført. Men utvalget biler kunne gjerne vært bedre, men det er ikke akkurat politikerene sin feil. Lenke til kommentar
m20k Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 At legen roper opp med bare etternavn, spesielt når man har et veldig vanlig etternavn. To ganger på rad når jeg har vært hos legen, har jeg og en annen reist oss samtidig fordi legen kun sier etternavnet. 1 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Hvor mange prosent av totalen utgjør bilparken i Norge? Rundt 0,2% Lenke til kommentar
...... Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 At folk er så ekstremt negativ til at jeg har kjøpt meg elbil. Hvilken fordel har jeg benyttet meg av som ikke alle andre har anledning til å benytte seg av?Er nok misunnelse. Er ikke alle som har råd til El-bil. De som på grunn av dårlig økonomi kjører rundt i 20 år gamle biler at blitt ganske rævkjørt av regjeringen i det siste og kunne nok tenkt seg El-bil. Selv finner jeg hele El-bil opplegget idiotisk.Syns de kunne ha gjort politikken annerledes. Spesielt mtp. Bompengene. Det er vel kanskje den mest skjeve forskjellen i dag og der folk kanskje kjenner mest på urettferdigheten. Kollektivfelt er bare å fjerne mtp. Rekkevidden i dag er noe helt annet enn da fordelene ble innført. Men utvalget biler kunne gjerne vært bedre, men det er ikke akkurat politikerene sin feil. Det er noe grunnleggende feil med politikken og tanken bak når en med meget god råd kan gjøre gratis igjennom bompengeringen med sin dyre Tesla, mens en aleinemor må kjøre rundt i en sliten stasjonsvogn som såvidt går og bruke tusenvis av kroner på bompenger i året. Og Oslo øst er den delen av Oslo der det kommer flest bompengestasjoner også. Gutta i Holmenkollen eller på Bygdøy i Teslaene sine vil ikke ha slikt såklart. Noe så inne i helvete provoserende. Glad jeg flytter fra Oslo til våren. 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 At legen roper opp med bare etternavn, spesielt når man har et veldig vanlig etternavn. To ganger på rad når jeg har vært hos legen, har jeg og en annen reist oss samtidig fordi legen kun sier etternavnet. Det handler litt om taushetsplikt, tenker jeg. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Da bruker man fornavn, ikke etternavn. "Ola" er mer anonymt enn "Nordmann". Faktisk så bryter nesten alle legekontor taushetsplikten ved å rope opp navn på pasienter. 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Det er noe grunnleggende feil med politikken og tanken bak når en med meget god råd kan gjøre gratis igjennom bompengeringen med sin dyre Tesla, mens en aleinemor må kjøre rundt i en sliten stasjonsvogn som såvidt går og bruke tusenvis av kroner på bompenger i året. Og Oslo øst er den delen av Oslo der det kommer flest bompengestasjoner også. Gutta i Holmenkollen eller på Bygdøy i Teslaene sine vil ikke ha slikt såklart. Noe så inne i helvete provoserende. Glad jeg flytter fra Oslo til våren. Ser den. Skjevheten blir kanskje enda større i Oslo ja. Men syns heller de kunne tatt tak i fordelene i bomringen kontra vektøkningen. Evt. Innført andre engangsavgifter også. Ikke bare på vekt. Men kjenner jeg dette rett så ender vi vel med ingen endringer og vi er tilbake der vi startet :-p Men. Over til noe som irriterer meg og som kanskje er nevnt før. Folk i kliss nye biler som fortsatt snakker i håndholdt mobiltelefon. Inkompetente sjåfører som ikke gidder å sette seg inn i funksjonene i bilen sin. Amatører. 1 Lenke til kommentar
m20k Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 At legen roper opp med bare etternavn, spesielt når man har et veldig vanlig etternavn. To ganger på rad når jeg har vært hos legen, har jeg og en annen reist oss samtidig fordi legen kun sier etternavnet. Det handler litt om taushetsplikt, tenker jeg. Hos tannlegen blir jeg alltid ropt opp med fullt navn. Har hendt at jeg blir ropt opp med fullt navn hos legen også. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Da er det mange som bryter taushetsloven, for de har brukt fullt navn stort sett alltid som jeg har hørtpå alle legekontorer. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Serier som er regionlåst Betaler for Amazon Prime, og sett ferdig 2 sesonger av en serie, men den 3dje sesongen måtte jeg laste ned fra en annen plass Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Da bruker man fornavn, ikke etternavn. "Ola" er mer anonymt enn "Nordmann". Faktisk så bryter nesten alle legekontor taushetsplikten ved å rope opp navn på pasienter. Aldri tenkt over det før, men i teorien har du godt mulig et poeng der. Kanskje man burde innføre et kølappsystem på legekontorer, likt som på apoteket. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Vi har kølappsystem på legekontoret, så i stedet for navn kan de bruke nummer, men de bruker navn Selv de med time må ta lapp, så de vet at en er kommet Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 (endret) Avgift som skal få folk til å avstå fra ei handling. Så skal altså de som ikke kan avstå fra handlinga betale for at andre skal avstå. En aktivitet skal være rask, enkel og rimelig, ikke påføres avgift. "Enhver kjøretur starter og ender med en parkeringsplass, så da skal man ha salig avgift på parkering, slik at folk avstår fra å kjøre bil." Fuck it. Endret 7. november 2017 av BadCat Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Da bruker man fornavn, ikke etternavn. "Ola" er mer anonymt enn "Nordmann". Faktisk så bryter nesten alle legekontor taushetsplikten ved å rope opp navn på pasienter. Fornavn er gjerne sjeldnere enn etternavnet. For meg feks er det litt under et dusin andre i Norge med samme fornavn, men det er godt over 30k som har samme etternavn. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Anekdotiske bevis teller ikke. Bare fordi noe stemmer for deg så er det ikke sånn at det er noe som stemmer for majoriteten. 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 (endret) Selv om fornavn representere 20-30k så er de mest brukte etternavnene bredere representert. Jeg baserte uttalelsen på tall fra SSB. De mest brukte fornavnene er også sjelden brukt som eneste fornavn. Det finnes både sjeldne fornavn og etternavn og det bør derfor vurderes i hvert tilfelle hva som bør benyttes. Endret 7. november 2017 av BadCat Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Så nettopp reklame i en nettavis om F35. Har ikke forsvaret bedre ting å bruke penger på? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Basert på at reklame i en nettavis antaglivis koster like mye som det å holde en F35 i lufta i få minutter så er det vel ikke så ille? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Går ikke buss tidlig på Søndag morgen, så blir nødt til å ta tog, og deretter buss. Buss stopper knappe 1 min gange fra der jeg bor, men toget er bare 10 min gange så ikke den store katastrofen akkurat det. Etter 10 min, fra en holdeplass til første stopp, så må jeg av og ta buss Nesten så jeg vurderer å droppe arrangementet Hele morgenen blir stress Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Basert på at reklame i en nettavis antaglivis koster like mye som det å holde en F35 i lufta i få minutter så er det vel ikke så ille? Men hvorfor er det nødvendig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå