Delvis Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Leger har gjerne 1000 pasienter. Med mindre du er veldig ofte innom er det ikke sikkert de husker deg. Hadde det i det hele tatt vært en mulig årsak, ville jeg ikke tenkt tanken en gang. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Fordi du er en pasient og de ønsker ikke å involvere seg med dem i sitt personlige liv, noe som man burde ha respekt for, du betalte for at de skulle grave i kjeften din, ikke for at de skulle være din venn. Man blir nok passe lei når tusenvis av pasienter i løpet av årene skal si hei utenom arbeidstiden og det beste for å ikke oppfordre sånn oppførsel er å ignorere den. Det er også vanskelig å holde seg saklig hvis man skaper en relasjon til pasientene sine. 2 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Har lagt merke til at tannleger og leger oftest ikke hilser tilbake, hvis du hilser når du passerer dem på gata. Det var noe jeg la merke til tidlig, derfor har jeg en oppfatning om at man helst ikke skal hilse på de? At det faktisk er upassende? Den gamle legen min hilser til bake oxo tannlegen, hvis de ikke hadde gjort det hadde jeg sagt til de om de var overleggene eller høy på pæra da jeg har neste time hos de. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Fordi du er en pasient og de ønsker ikke å involvere seg med dem i sitt personlige liv, noe som man burde ha respekt for, du betalte for at de skulle grave i kjeften din, ikke for at de skulle være din venn. Man blir nok passe lei når tusenvis av pasienter i løpet av årene skal si hei utenom arbeidstiden og det beste for å ikke oppfordre sånn oppførsel er å ignorere den. Det er også vanskelig å holde seg saklig hvis man skaper en relasjon til pasientene sine. Ja og skrev vel også det, at jeg nesten hadde forstått at det er upassende( for en del av dem), og har ingen problem med å respektere det. Hvis det er det som er grunnen. Vil jo selv helst hilse på så få personer som mulig egentlig, så når jeg hilser på -type legefolk er det av ren og skjær høflighet, fordi jeg føler at jeg hvertfall helst bør det. Bare sånn for å få klargjort akkurat den biten der da kan du si. Uansett, den hilsingen jeg snakker om, er bare et sånt helt upersonlig nikk (sier ikke hei eller noe). Å se det som man 'involverer noen i personlige liv/ønsker bli venn med' om voksne personer nikker til hverandre på gata, er selvfølgelig bare tull..(hehhe). Tviler litt på de tenker sånn. Om de syns det av og til blir så mange å nikke til at de opplever det slitsomt, og derfor av prinsipp ingorerer alle pasienter som hilser, den kan jeg forsåvidt kjøpe. Det kan være et forståelig valg. Tror jeg kan forstå den ja. Det fins jo unntak også da for å nevne det. Den forrige tannlegen min(en kvinnelig) hilste og gjorde det til gjengjeld uttrykkelig også, med både smil og hei og alt det der, og var som regel den som hilste først også. Så det er ikke konsekvent. Lenke til kommentar
...... Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Møtte fastlegen min på Vinmonopolet forleden. Fikk gode vintips av han og hilste på både kona og barna hans. Tror det har mye med person og alder å gjøre. De eldre er nok gjerne fort litt mer reserverte. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) Hvis man ser på filmer eller serier som gjenspeiler en tid litt tilbake (1950-60-70-tallet), ser man at folk har en god og nær relasjon til legen sin. Endret 31. oktober 2017 av BadCat Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Mener å ha hørt at helsepersonell ikke har lov til å hilse på pasienter i offentligheten. Dvs de kan hilse tilbake, men ikke hilse først. Det har med taushetsplikt å gjøre. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) Baklengs regel. Hva om de hilser på venner som ikke er pasienter? Da kan de vel ikke ha venner da fordi vennene kan bli sosialt stigmatisert som antatt syke. Endret 31. oktober 2017 av BadCat Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Og hvis han hilser på alle han møter unntatt én, så avslører han at den personen er pasient. #PatologiskEksempel. 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Stranger Things S2 er bra, men de forklarer alltid ting man allerede forstår... Utrolig irriterende og unaturlig dialog de gangene det skjer. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Nå tror jeg faktisk ikke jeg gidder å se mer likevel. Hva slags retarderte seere vet ikke hva morse code er. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) Når du trengte gruppe til eksamensoppgave, og fant deg en med to personer. Så skjønner du godt nå hvorfor de to personene ønsket å ha en tredje person med på laget - de er faen så dumme. "Jeg fikk A på en flervalgsoppgave der jeg hadde 5 forsøk." NÆÆ OMG SÅ FLINK DU ER. BARE 5 FORSØK OG A? GRATTIS. De vet ikke hva de skal skrive på en dritt. Kunne like godt vært alene jeg, det er null hjelp å få fra dem. Fristende å bare ikke skrive mer når du har skrevet 90% av alt så langt, og bare se hvor det går. Endret 31. oktober 2017 av Lami Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Hvordan gikk det med forsikringsoppgjøret Lami? 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Gikk heldigvis fint. Hun pådro seg all skyld så slapp å stresse. Takk som spør 1 Lenke til kommentar
...... Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Når du trengte gruppe til eksamensoppgave, og fant deg en med to personer. Så skjønner du godt nå hvorfor de to personene ønsket å ha en tredje person med på laget - de er faen så dumme. "Jeg fikk A på en flervalgsoppgave der jeg hadde 5 forsøk." NÆÆ OMG SÅ FLINK DU ER. BARE 5 FORSØK OG A? GRATTIS. De vet ikke hva de skal skrive på en dritt. Kunne like godt vært alene jeg, det er null hjelp å få fra dem. Fristende å bare ikke skrive mer når du har skrevet 90% av alt så langt, og bare se hvor det går. Studerte med ei sånn kjerring på høyskolen. Jeg gjorde 99 % av jobben. Når vi leverte oppgaven fikk vi A, men de reagerte på at et lite avsnitt hadde så dårlig språk i forhold til resten, så da fortalte jeg at oppgaven var helt og holdent min utenom de tre elendige setningene som jeg lot stå. Hun strøk i faget (og de fleste andre fagene) og ble aldri ferdig med studiene. Gruppearbeid generelt irriterer så grenseløst når folk har så forskjellig arbeidsmoral! 3 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Ja, har hatt god erfaring med gruppearbeid før men nå, nei uff. Det var jo bra at hun strøk i faget. Tviler på jeg kan si det til sensor hvis det blir noe slikt. Oppgaven er forferdelig tung, og det blir ikke lettere når du har to dumme kuer med på laget som heller ikke skjønner noe. Det er liksom fristende å ikke bry seg mer og heller godta en dårlig karakter, bare for at de andre på gruppen ikke skal få god karakter. Det går utover meg som er kjipt men. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Stranger Things S2 er bra, men de forklarer alltid ting man allerede forstår... Utrolig irriterende og unaturlig dialog de gangene det skjer. Nå tror jeg faktisk ikke jeg gidder å se mer likevel. Hva slags retarderte seere vet ikke hva morse code er. Kanskje du bare er for smart og at serien ikke er for deg? Du kan jo spørre noen unger hva morse kode er... Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Nå tror jeg faktisk ikke jeg gidder å se mer likevel. Hva slags retarderte seere vet ikke hva morse code er. De forklarte ikke Morsekode, de bare nevnte navnet. Du kom med et dårlig eksempel, men jeg skjønner hva du mener. Serien har tapt seg. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 (endret) Stranger Things S2 er bra, men de forklarer alltid ting man allerede forstår... Utrolig irriterende og unaturlig dialog de gangene det skjer. Kanskje du bare er for smart og at serien ikke er for deg? Du kan jo spørre noen unger hva morse kode er... Føler ikke at jeg er spesielt smart. Men de som ikke forstår ting burde være skyld i det selv. De trenger ikke få det servert. Nå tror jeg faktisk ikke jeg gidder å se mer likevel. Hva slags retarderte seere vet ikke hva morse code er. De forklarte ikke Morsekode, de bare nevnte navnet. Du kom med et dårlig eksempel, men jeg skjønner hva du mener. Serien har tapt seg. Ja, det var et dårlig eksempel. Et bedre er kanskje Når Bob ropte "We're in Will's map!" 10 ganger. Var det liksom noe tvil... Endret 1. november 2017 av Edgelord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå