Skosåle Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 (endret) At nordmenn gjør som amerikanerne. Stemmer på de som skal fikse opp og gjøre det bedre for 'folk flest'. Også ender det bare i større forskjeller og mer skille i samfunnenet. Gulroten de lurer folket med er mindre innvandring og skattelette.. Samfunnet belønner de to dårligste sidene av menneskeheten, egoisme og grådighet. Mer til meg, mindre til deg Endret 12. oktober 2017 av Kjetil_90 2 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 (endret) At nordmenn gjør som amerikanerne. Stemmer på de som skal fikse opp og gjøre det bedre for 'folk flest'. Også ender det bare i større forskjeller og mer skille i samfunnenet. Gulroten de lurer folket med er mindre innvandring og skattelette.. Samfunnet belønner de to dårligste sidene av menneskeheten, egoisme og grådighet. Mer til meg, mindre til deg Det er mexikanerne muslimene sin feil! Og ingen flere bomringer! Endret 12. oktober 2017 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 At nordmenn gjør som amerikanerne. Stemmer på de som skal fikse opp og gjøre det bedre for 'folk flest'. Også ender det bare i større forskjeller og mer skille i samfunnenet. Gulroten de lurer folket med er mindre innvandring og skattelette.. Samfunnet belønner de to dårligste sidene av menneskeheten, egoisme og grådighet. Mer til meg, mindre til deg Var det ikke det de Rødgrønne skulle gjøre, som de ble valgt for i 2005? "Fjerne fattigdom med et pennestrøk" og blablabla? Forskjellene bar fortsatte å øke med flertallsregjering i 8 år. Ikke rart folk da stemmer på andre, når de viser til fulle at de var til å stole på. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 (endret) Man kan ikke fjerne fattigdom ved å trekke ned eller stikke kjepper i hjulene til folk som lykkes. De som ikke får til noe med det de har, fortjener i alle fall ikke å få mer på bekostning av de som lykkes. Matthew 25:14-30English Standard Version (ESV) The Parable of the Talents 14 “For it will be like a man going on a journey, who called his servants[a] and entrusted to them his property. 15 To one he gave five talents, to another two, to another one, to each according to his ability. Then he went away. 16 He who had received the five talents went at once and traded with them, and he made five talents more. 17 So also he who had the two talents made two talents more. 18 But he who had received the one talent went and dug in the ground and hid his master's money. 19 Now after a long time the master of those servants came and settled accounts with them. 20 And he who had received the five talents came forward, bringing five talents more, saying, ‘Master, you delivered to me five talents; here, I have made five talents more.’ 21 His master said to him, ‘Well done, good and faithful servant.[c] You have been faithful over a little; I will set you over much. Enter into the joy of your master.’ 22 And he also who had the two talents came forward, saying, ‘Master, you delivered to me two talents; here, I have made two talents more.’ 23 His master said to him, ‘Well done, good and faithful servant. You have been faithful over a little; I will set you over much. Enter into the joy of your master.’ 24 He also who had received the one talent came forward, saying, ‘Master, I knew you to be a hard man, reaping where you did not sow, and gathering where you scattered no seed, 25 so I was afraid, and I went and hid your talent in the ground. Here, you have what is yours.’ 26 But his master answered him, ‘You wicked and slothful servant! You knew that I reap where I have not sown and gather where I scattered no seed? 27 Then you ought to have invested my money with the bankers, and at my coming I should have received what was my own with interest. 28 So take the talent from him and give it to him who has the ten talents. 29 For to everyone who has will more be given, and he will have an abundance. But from the one who has not, even what he has will be taken away. 30 And cast the worthless servant into the outer darkness. In that place there will be weeping and gnashing of teeth.’ En talent er en mengde gull. Norge er bakvendtland hvor man skal straffes hvis man får til noe og premieres hvis man er udugelig. Med dette tankesettet skal vi sammen gå baklengs inn i fremtiden. Endret 12. oktober 2017 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Bibelpisset ditt kan du ta et annet sted. 7 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 (endret) Mitt piss? Det er ei kjent historie som forklarer et poeng på en effektiv måte. Denne historien er mer aktuell i dag siden våre såkalte foklevalgte stadig snakker om at vi må ha mer likhet. Folk visste bedre for flere tusen år siden. I går og i dag var det så mye dumskap i trontaledebatten og i forbindelse med statsbudsjettet at det er bare så vidt ørene henger på. Endret 12. oktober 2017 av BadCat 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Kjøpepress. Folk som skal framstå fin og velstående uten at de er det. Viktig med fine ting og klær blææææh. Klesstilen min er forferdelig, og bærer preg av at jeg ikke bryr meg, men jeg har jo slett ikke råd. Jævlig dumt med et konstant press om å bruke penger jeg ikke har. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Vær glad hvis du ikke har storforlangende kvinnfolk 1 og 2. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Superstygt OG dyrt, fantastisk Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Denne historien er mer aktuell i dag siden våre såkalte foklevalgte stadig snakker om at vi må ha mer likhet. Folk visste bedre for flere tusen år siden. I går og i dag var det så mye dumskap i trontaledebatten og i forbindelse med statsbudsjettet at det er bare så vidt ørene henger på. De siste 4 årene, og nå de neste 4 årene, har våre såkalte folkevalgte gått aktivt inn for å få mindre likhet, og større forskjeller på folk. Utenom det, så skjønner jeg poenget ditt. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Folk som ikke godtar at mennesker er forskjellige og har forskjellige prioriteringer i livet. Fokus på mer likhet i samfunnet er bare dårlig forkledd sutring av folk som har bortprioritert utdanning/jobb og er misunnelige på de som har lyktes økonomisk. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 (endret) Folk vil alltid få ulikt resultat ut av det samme utgangspunktet og der det ikke er likt utgengspunkt kan man likevel måle (sammenligne) resultatet i prosent. Det er baklengs å prøve tvinge frem likhet der det ikke finnes. Det er mye bedre å legge til rette for folk som "vil noe" enn å gjøre alle kunstig gode. På barneskolen, hvis læreren og systemet ikke hadde planlagt fremdriften i pensum på forhånd og de dårlige elevene skulle ha bestemt tempoet, da hadde man aldri kommet i mål. Etter noen år er de dårlige i en klasse så langt bak at de ikke lenger kan delta i klasserommet men må ha spesialtimer med eget opplegg. Endret 12. oktober 2017 av BadCat Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Folk som ikke godtar at mennesker er forskjellige og har forskjellige prioriteringer i livet. Fokus på mer likhet i samfunnet er bare dårlig forkledd sutring av folk som har bortprioritert utdanning/jobb og er misunnelige på de som har lyktes økonomisk. Nei, det handler om å sikre at de som kontrollerer kapitalen ikke utnytter de som av forskjellige grunner ikke gjør det. 1 Lenke til kommentar
m20k Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Når en sang høres dritbra ut de første 10-15 sekundene, men så skiftes sangen helt, og resten av sangen er pissdårlig. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 (endret) Foreldre som tar med unger på butikken i stedet for å ordne barnepass. Unger bråker og maser om ting de ikke får, i tillegg blir handlinga en mindre hyggelig og mindre effektiv opplevelse for andre kunder. I dag greide noen unger å velte ei fullastet handlevogn over seg ved kassa. Det ble gråt og kaos. Det virker som om den eneste tida det går å handle uten å irritere seg alt for mye er mellom 07:00 og 07:20. I tidsrommet før og etter lunsj er det mildt sagt sjanseløst å dra på butikken. Endret 12. oktober 2017 av BadCat 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Når en sang høres dritbra ut de første 10-15 sekundene, men så skiftes sangen helt, og resten av sangen er pissdårlig. Bytt sjanger. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Ikke noe problem å ha med unger som har lært å oppføre seg Foreldrene er problemet, ikke ungene 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Irriterer meg at alt skal være saltredusert for tiden. Må jo tilsette salt i nesten alt jeg kjøper. Er det noen som har dødd av for mye salt i maten før egentlig? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Når du nå er inne på det "Uten sukker", men har kunstig søtning, som er mye verre Halsen min blir tørr av disse stoffen de erstatter sukkeret med så jeg prøver å holde meg unna dritten Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Er det noen som har dødd av for mye salt i maten før egentlig? http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1304127 ConclusionsIn this modeling study, 1.65 million deaths from cardiovascular causes that occurred in 2010 were attributed to sodium consumption above a reference level of 2.0 g per day 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå