Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kakerlakker er dritekle. Fyyyyyyf

Jeg har aldri skjønt hva folk synes er så ekkelt med insekter. Har aldri følt på det samme.

I min forrige leilighet var det kakkerlakker hele tiden (gammelt bygg). Jeg tok bare tak i de med hånda, og kastet de ut fra balkongen. Null stress. Jo større de er, desto lettere er de å plukke opp.

Lenke til kommentar

Det er noe med eksoskjelett som er skikkelig guffent.

Hardt skall utenpå, myk gugge inni.

Det er derfor jeg ikke er glad i å spise krabbe heller.

Ser ikke for meg innmaten som muskler, men "hydraulikkvæske".

Når krabba dør ligger den med beina trukket inn, akkurat som armen på en gravemaskin som ikke er rettet ut lenger om hydraulikkvæsken lekker ut...

Vi koker krabba til guffa inni har stivna, knekker den åpen og tygger det i oss.

Synes det er noe uappetittelig over det hele.

Mulig jeg også tenker Alien, Zerg etc. og forsterker tanken, men insekter som er harde utenpå er guffne.

Lenke til kommentar

Krabbe har jeg ikke rørt siden jeg var barn. Ble forgiftet(antagelig) og så syk jeg sjelden har vært.
Etter det har jeg knapt tålt synet og lukten av krabbemat. Det inni altså.
Men jeg tror heller ikke krabbe er en bra ting å spise, og tror at høyere makter la det tilrette, sånn at jeg kom bort fra det.
Ja jeg tror det er noe sånt. Vil fraråde å spise krabbe, det er ond mat.

Lenke til kommentar

Kjenner et par som ble matforgiftet i utlandet da de spiste rå kråkebolle.

Pussig ting å finne på å spise.

For det første er den i utgangspunktet vanskelig tilgjengelig på havets bunn, dette er vi åpenbart ikke ment å finne.

Man skal trosse naturens klare advarsler med både pigger, vond lukt og motbydelig utseende.

Han må ha vært svært sulten, mannen som første gang spiste kråkebolle.

Eller krabbe.

Lenke til kommentar

Men jeg tror heller ikke krabbe er en bra ting å spise, og tror at høyere makter la det tilrette, sånn at jeg kom bort fra det.

Ja jeg tror det er noe sånt. Vil fraråde å spise krabbe, det er ond mat.

Oh lord.

Pussig ting å finne på å spise.
For det første er den i utgangspunktet vanskelig tilgjengelig på havets bunn, dette er vi åpenbart ikke ment å finne.
Man skal trosse naturens klare advarsler med både pigger, vond lukt og motbydelig utseende.

"Ikke ment å finne"? Virkelig? Jeg vil ikke påstå vi er 'ment' å finne noe som helst på den måten. Blomkål er ikke spiselig for oss fordi vi er 'ment å finne den'.
Endret av afterall
Lenke til kommentar

Haha, kom igjen a, du skjønner sikkert hvor jeg vil hen.

Hvem fant første gang på å slå hull på og ete en sak som vi slett ikke snubler over uten å dykke ned i havet og som i tillegg har alle naturens "varsellamper" om "ikke spis meg!".

Da man kom over en blomkål første gang var den hverken vond å ta på, vond å lukte på eller ga magesjau.

Lenke til kommentar

Haha, kom igjen a, du skjønner sikkert hvor jeg vil hen.

Hvem fant første gang på å slå hull på og ete en sak som vi slett ikke snubler over uten å dykke ned i havet og som i tillegg har alle naturens "varsellamper" om "ikke spis meg!".

Da man kom over en blomkål første gang var den hverken vond å ta på, vond å lukte på eller ga magesjau.

Tja, du kunne like gjerne spurt hvem som hadde den geniale ideen om å melke en ku.

Lenke til kommentar

Jepp! :p
Menneskemagen er vel heller ikke spesielt godt tilpasset melk fra dyr heller, men det er nå så.

Man ga menneskebarn melk fra eget bryst, så at kalven fikk det samme fra sin mor og tenkte nok at dette måtte vi kunne utnytte til vår fordel.

Det er 6 milliarder mennesker som drikker melk eller bruker melkeprodukter.

Hvor mange spiser kråkeboller?

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

Tror ikke det er sånn at noen ting er prøvd og tilfeldigvis fungert bra. Tror nesten ALT som er å finne er prøvd gjennom 200.000 år som mennesker. De siste ti tusen år har det blitt dokumentert og/eller videreført gjennom annenhånds erfaring. Er sikkert en grunn til at babyer spiser på alt de ser og må få kjeft

Endret av DJ FROSK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...