BadCat Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 (endret) Man kan være effektiv på skolen. Speedrun i skoleoppgaver. Man må ikke bruke unødvendig lang tid. Du foretrekker kanskje å leie inn en treg håndverker som bruker 5 timer på en jobb som andre bruker en time på å utføre bedre. 5x betaling for en dårlig utført jobb. Hvis noen bestiller en pizza pleier det å ta 10-15 minutter. Det er ikke innenfor hvis de ansetter en fyr om bruker halvannen time. Slik er det i teoretiske fag og slik er det i praktiske oppgaver ved yrkesfag. Noen ligger sjanseløst bak og noen ligger der de skal eller foran ved liten til moderat innsats. Endret 3. juni 2017 av BadCat Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Du svarte ikke på spørsmålet. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Man kan være effektiv på skolen. Da får man bare nye oppgaver. Og når timen er slutt, får man leksen. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Læreren pleide å lese mine innleveringer høyt for klassen. Jeg vil helst ikke tenke på det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 For å gjøre narr eller for at det var såååååååååååå bra? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Man kan være effektiv på skolen.Da får man bare nye oppgaver. Og når timen er slutt, får man leksen. Hva slags skole har du gått? Selv på 80-tallet fikk man ukeplan med alle oppgaver og lekser + innleveringer ei uke før den aktuelle uka. De som ikke lagde støy eller drev med fjas i timene var ferdig i god tid. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Hva slags skole har du gått? Selv på 80-tallet fikk man ukeplan med alle oppgaver og lekser + innleveringer ei uke før den aktuelle uka. De som ikke lagde støy eller drev med fjas i timene var ferdig i god tid.Jeg gikk på skole på 80-tallet, og vi hadde ikke ukeplan. Lekser ble gitt i slutten av hver time og spesielle ting som innleveringer var ting som kun ble jobbet med hjemme. Vi gjorde ikke lekser på skolen. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Lekser er ubetalt overtid for barn. Hadde arbeidsgivere gitt arbeidstagere ubetalt overtid hver dag, så ville det blitt ramaskrik i media og alle ville huffet seg. Hyklere hele gjengen. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Barn skal igjennom alt for mye stoff nå til dags Kan fint kutte ut Livssyn/Kristendom og Samfunnsfag/historie kan kuttes ned drastisk Hvilke andre fag har de nå til dags? Gym? Ubrukelig, synes ikke de skal tvinges til å gjøre noe de ikke vil og mobbingen starter som regel i garderoben Nynorsk.. mye bedre at ungene lærer kinesisk Musikk? Bleh! Gym burde vi faktisk ha mer av, en frisk kropp fostrer ett friskt sinn. Gym er noe barna bør ha mer av på fritiden, da gjennom f.eks fotball 100% unødvendig å ha det i skoletiden Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Slutt å diktér hva barn skal gjøre på fritiden. La barn være barn. I dag er barndommen over i en alder av 5. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Ja er den det? Virker mer som barndommen i dag varer til man er 50 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Barn skal igjennom alt for mye stoff nå til dags Kan fint kutte ut Livssyn/Kristendom og Samfunnsfag/historie kan kuttes ned drastisk Hvilke andre fag har de nå til dags? Gym? Ubrukelig, synes ikke de skal tvinges til å gjøre noe de ikke vil og mobbingen starter som regel i garderoben Nynorsk.. mye bedre at ungene lærer kinesisk Musikk? Bleh! Gym burde vi faktisk ha mer av, en frisk kropp fostrer ett friskt sinn. Gym er noe barna bør ha mer av på fritiden, da gjennom f.eks fotball 100% unødvendig å ha det i skoletiden Skolen burde forberede deg til voksenlivet, det å holde seg aktiv og frisk er en gigantisk del av det. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Barn skal igjennom alt for mye stoff nå til dags Kan fint kutte ut Livssyn/Kristendom og Samfunnsfag/historie kan kuttes ned drastisk Hvilke andre fag har de nå til dags? Gym? Ubrukelig, synes ikke de skal tvinges til å gjøre noe de ikke vil og mobbingen starter som regel i garderoben Nynorsk.. mye bedre at ungene lærer kinesisk Musikk? Bleh! Gym burde vi faktisk ha mer av, en frisk kropp fostrer ett friskt sinn. Gym er noe barna bør ha mer av på fritiden, da gjennom f.eks fotball 100% unødvendig å ha det i skoletiden Skolen burde forberede deg til voksenlivet, det å holde seg aktiv og frisk er en gigantisk del av det. Svært få som holder seg aktiv og frisk på arbeid De gjør sånt etter/før arbeid Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Folk som sier de skal bli styrtrike en dag. Men de er tiltaksløse og ukreative. De har aldri gjort noe, men joda, de skal bli sin egen sjef og alt! Det er utrolig naivt. Jeg har aldri sagt at jeg skal bli rik. Har strevd hele livet mitt. Er alltid fordypet i noe. Er alltid 100% lost i et prosjekt. Det har kostet meg økonomisk, gått utover arbeid, mental helse og kostet meg samboerskapet med dama jeg ville ha i livet. Jeg har jagd og fått knust drømmer siden jeg var 13. Jeg er sliten nå. Er ferdig. Nå tar jeg den jobben jeg har. Er det lotto. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 De gjør sånt etter/før arbeid Svært få som holder seg aktiv og frisk på arbeid Voksenlivet byr på mer enn bare jobb og å slappe av etter jobb vettu. Det er også bevist fordelsaktig for oss generelt å være i aktivitet utover hele dagen, gå seg en tur eller noe sånt eller bevege på bena hver time hvis man sitter stille. Vi er ikke skapt for å sitte stille, vi er skapt for å løpe ned byttet vårt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Derfor har de friminutt.. 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Folk som tar med søppelsekk på søppelsekk med panteflasker på butikken irriterer meg. Hvorfor er du nødt til å spare opp flasker i flere måneder før du panter, slik at du skaper kø for oss andre? Hvorfor kan du ikke bare pante etterhvert som vanlige poser fyller seg opp? I 99% av tilfellene så tilbyr de ikke å ta en pause for å slippe frem andre som bare har noen få flasker heller. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 De vil jo ha alt på en pantelapp Derfor vil de gjøre seg ferdig jeg tror ikke at alle er personer som har samlet flasker i månedsvis . noen har samlet flasker de har funnet på gata eller i søppekasser ( det er jo ikke alle som bryr seg om panten ) Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 Blir så daff på røde dager Har ikke giddet lage frokost ennå Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. juni 2017 Del Skrevet 4. juni 2017 (endret) Folk som tar med søppelsekk på søppelsekk med panteflasker på butikken irriterer meg. Hvorfor er du nødt til å spare opp flasker i flere måneder før du panter, slik at du skaper kø for oss andre? Hvorfor kan du ikke bare pante etterhvert som vanlige poser fyller seg opp? I 99% av tilfellene så tilbyr de ikke å ta en pause for å slippe frem andre som bare har noen få flasker heller. Det kan være lag eller foreninger som har samlet inn. Endret 4. juni 2017 av Emancipate Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå