CaZpeR Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Evt begynne å planlegge økonomien bedre. Det gjorde vi. Byttet ut en petrolbil til en batterivogn og sparer masse på bompenger (er gjennom 6 bompunkter (!!) tur retur jobb) og årsavgift (som er på 480,- kontra nesten 4000,- på den gamle bilen). 1 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Det er jo på en måte ikke et alternativ for noen som har dårlig råd og gjerne kjører en petrolbil med en verdi på 10-20k. 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Var så herlig når jeg ENDELIG hadde betalt regningene/inkassosakene mine og var nesten blakk. Men det føltes godt. Neste dag kommer det eiendomsskatt. Litt etter kom det kommunale avgifter. Strømregning på 2000(!) Bomregninger på 4000. Termostaten på badet gikk til helvete. Kom regning på 2800. Det er opplagt at dette sjuke landet ikke er for meg. Jeg HATER norge og kommer ikke til å feire i morgen. Forbanna DRITT. Suicidal og deprimert sommer here I come. Gleder meg sykt mye til disse inkassosakene og tungt salær. Min verste gjeldskrise starter nå, bare få uker etter at jeg var helt a jour. Så deilig å ha ADD. Ligger utmattet hver jævla dag etter jobb og alt bare flyter rundt meg. Klarte ikke engang å få tak i medisin, på grunn av at jeg ikke klarte å følge opp alle avtaler jeg måtte møte opp på for å få resept. Snakkes. Hvis jeg fortår deg riktig så valgte du å betale en del regninger menst du hadde råd og rett etter på kom regningene fra komunen som du må betale innen fristen og så fik du enda en utgift Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Du får ringe kreditorene, legge kortene på bordet og høre om du kan få utsettelse eller plan om nedbetaling. Det lureste er å ikke leve fra måned til måned, men å ha en buffer på 3-6-12 månedslønninger. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Du skjønner vel at det ikke går an å ha en buffer når du ikke har penger å spare? Eller tror du at folk driter penger? 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) men å ha en buffer på 3-6-12 månedslønninger. Endret 16. mai 2017 av TMB 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Da får man legge om livsførselen eller bli mer verdifull. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Du skjønner vel at det ikke går an å ha en buffer når du ikke har penger å spare? Eller tror du at folk driter penger? Den brukeren det diskuteres om her har, ut i fra det han har skrevet før, hatt anledning til å legge seg opp buffer og planlagt økonomien sin bedre. Selv om han ikke driter penger. Og ærlig talt. Han klager over bompengeutgifter, eiendomsskatt og kommunale utgifter. Han har åpenbart god nok økonomi til å få lån og kjøpe seg inn i boligmarkedet samt har bil. Altså burde han før han gjorde de investeringene hatt grei oversikt over når utgiftene kommer, hvor mye de er på og burde ha satt av penger til dem i budsjettet sitt. Det er selvsagt kjipt at termostaten på badet røk, men det er ikke en veldig stor utgift som boligeier med mindre ørten andre ting går i stykker samtidig og det er heller ikke noe man må bytte der og da om man ikke har råd. På generelt grunnlag har du selvsagt rett. Men det har BadCat og. Endret 16. mai 2017 av Sexylubb1 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Jeg tror ikke at folk driter penger, men folk bruker over evne og alle har potensiale til å forbedre seg. Jeg gir kun råd. Det er valgfritt å følge dem. Hva så om noen ikke greier å legge seg opp en så stor buffer, det går fremdeles an å legge seg opp mer enn kr 0. Endret 16. mai 2017 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 men å ha en buffer på 3-6-12 månedslønninger. Det kommer selvsagt an på hvilke økonomiske investeringer man har gjort, hvor man er i livet og om man har familie osv. Og er oftest sterkt påvirket av alder. Når man snakker om 12 måneders buffer trenger man ikke nødvendigvis ha dem på en bankkonto. De kan være langtidsinvestert eller finnes som del av eid bolig/lett omsettelige ting (bil, f.eks.). Man trenger ikke nødvendigvis realisere investeringene sine. Har man relativt lav prosentandel lån på en bolig er det f.eks. neppe noe problem å spørre banken om å utsette avdrag noen måneder om man er i knipe. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Spilte Sid Meier's Alpha Centauri. Og etter 30 minutters intens konsentrasjon og perfekt og rask spillgang, ingen krig, ingen innblanding, og så klart på det vanskeligste nivået, så glemmer jeg å innføre "Wealth" i Verdi-styresett, x (5-6) antall turer etter at jeg fikk teknologien som låste den opp. Da går man glipp av svært nødvendige fordeler for å holde seg foran i spillet. Én liten detalj som ødelegger et perfekt system. Bannet høyt, aner ikke om naboen hørte det ^^ Men klarte fremdeles å ligge langt foran computeren. Vinner kriger med nasjoner som er 4 ganger større. Greit nok, det er computer, men de har dobbelt så rask byggetid på alt mulig, og masse andre bonuser, på dét vanskelighetsnivået. Så man må ha et nærmest perfekt system. Jeg antár at det er sånn i den virkelige verden også.Men sånne småting irritérer meg grenseløst .. det er de små detaljene som tar knekken på en, ikke de store.https://strategywiki.org/wiki/Sid_Meier%27s_Alpha_Centauri/Social_Engineering Endret 16. mai 2017 av Taurean Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Det er jo ikke alle som klare å legge seg opp en buffer da kostnadene står i kø Man kan selvsagt mene at den persone lever med for høye kostnader i forhold til intektene og det blir veldig merkbart om man bor midt i en by jeg har ihverfall hørt at om man bor for kostbar så må man finen seg no som er biligerer , men da må man også ut på landet og der trenger de fleste bil som gør sitt for økonomien Med det argumentet så er det lite man kan gjøre med huset ihvertfall Nå finnes det flere mulighetet for spare penger , eller strengt tat la være å bruke penger Endret 16. mai 2017 av sinnaelgen Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Ang økonomi, så må man bare få alt ned på papir, og se langt nok fram. Ikke tenke 1 år frem i tid, men 30-50. Da blir alt klart, og det er inspirérende. Og man må prøve å tenke muligheter. Hvis man fikk en lys idé, og fremlá den for noen investorer, og de trodde på idéen, så kunne det jo hende at de ville hjelpe deg med å bli rik på den. Alt er mulig, vi lærer bare ikke å tenke sånn, som en selger. Beklager off topic, følte bare for å hjelpe. Endret 16. mai 2017 av Taurean Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Elgen: Man får ikke kostnader uten å be om det. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Elgen: Man får ikke kostnader uten å be om det. Når er det nå ikke helt 100% riktig .politikerne kan jo gripe inn Dette skjedde da de skulle inføre eindomsskatt her i Bodø komune For ta med galskapen oppe i det så var det snakk om at noen kansje måtte gå til NAV for å få hjelp Denne gangen hjalp det litt å protestere / klage Endret 16. mai 2017 av sinnaelgen 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 ExtraTorrent er permanent nede, så i dag har jeg brukt thepiratebay, via VPN Tok meg hele 3 sekunder å komme meg rundt sperringen Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Folk som ikke gidder å bidra med noe som helst, for å fikse noe. De vil helst sitte og se på at alle andre arbeider, og så kritisere / slenge dritt, om hvordan alle gjør alt mulig helt feil. Men ikke pokker om de gidder å hjelpe til selv.... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Når man ikke kan lime inn i tekstfelter. Hva i ***** er det i veien med de som har implementert dette? De legger opp til at man skal bruke passordet 1234567 istedenfor et langt passord fra et passord-hvelv. 3 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 (endret) Du skjønner vel at det ikke går an å ha en buffer når du ikke har penger å spare? Eller tror du at folk driter penger? Den brukeren det diskuteres om her har, ut i fra det han har skrevet før, hatt anledning til å legge seg opp buffer og planlagt økonomien sin bedre. Selv om han ikke driter penger. Og ærlig talt. Han klager over bompengeutgifter, eiendomsskatt og kommunale utgifter. Han har åpenbart god nok økonomi til å få lån og kjøpe seg inn i boligmarkedet samt har bil. Altså burde han før han gjorde de investeringene hatt grei oversikt over når utgiftene kommer, hvor mye de er på og burde ha satt av penger til dem i budsjettet sitt. Det er selvsagt kjipt at termostaten på badet røk, men det er ikke en veldig stor utgift som boligeier med mindre ørten andre ting går i stykker samtidig og det er heller ikke noe man må bytte der og da om man ikke har råd. På generelt grunnlag har du selvsagt rett. Men det har BadCat og. Du tar feil. Jeg har ikke mulighet eller evner til noe av det der. Er så JÆVLIG lei av å høre det der. Det er som å si "slutt å ha kreft". Bare bli flink til noe. Bare BLI det liksom. Åja. Hadde ikke tenkt på det. Takk Endret 18. mai 2017 av DJ FROSK 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå