Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

 

Lønningsdag på mandag, så pengene skal egentlig komme i dag. Men det er mange av oss som ikke har fått penger i dag, pga at jobben har rotet det til. De sier det skal fikses 15:30. Hvis ikke er helgen ødelagt.

Uføre skulle få trygd i mai til den 12., så endret NAV det til den 15. I forrige uke endret de det igjen til den 16. Dette for å gi uføre "forutsigbarhet i økonomien".

 

Så de hadde oppført i dag som i alle år, endret det til mandag for et par måneder siden, og i forrige uke endret det til tirsdag i forrige uke. Begge gangene uten å faktisk si i fra til de trygdede.

 

Rart at det ikke ble onsdag  , da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor får ikke trygda folk seg et kredittkort?

 

On topic: Takler ikke folk som snakker høyt fordi .. jeg aner ikke hvorfor. Skifta i garderoben i en treningssenter i går, da kom det inn noen som har vært på noe trenings-kurs eller noe .. JAAHA BLIR BRA DET GUTTA BLABLA HAHA!! snakker i kjeften på hverandre så en ikke kan høre sine egne tanker. Lurer på hva som foregår oppi hodet på sånne folk. Sikkert dratt et par striper kokain før de dro på trening!

 

Samme på buss i dag. To ungdommer som preka HELE 30 minutters-turen... titta skeptisk o\_/O et par ganger, men sånne folk tar jo ikke signaler heller.

 

Det er noen mennesker hvor motoren går i full fart, men det er absolutt ingen bak rattet ^^ eller den som er bak rattet, sover. De har ingen radar, sonar eller ekkolodd ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her må man tenke lit på hvilke personer som får hjelp av NAV

Mange har vanlig tryg uten at det er noe problmer med dette , de klare også å betale regningen sine i tide

 

Men en god del sliter økonomisk

trygden strekke da bare såvisdt til når alt er betalt

Det er også en tendens til at lønna kommer ofte etter at betalingsfristen har gått ut

Da må man vent med å bruke månedens lønn til neste måned. 

Det er det ikke alle som har økonomi til

tar slik personer sjansen på kreditkort så¨kan man lure på om de faktisk er i stand til å betale tilbake "lånet

 

-

 

Noen har jo mundiare

Andre forslker å fortelle en hel livshistorie på den tiden bussen bruker

 

Når man er inne på det .

jeg hadde en uvanlig bustur da jeg skulle hjem på fredag

 

først bla bussen stående en stund , da det var feil med bakdøra som selvsagt ikke vil opp
så virket helelr ikke stoppeknappene

på toppen av det så ver det en dame med barnevogn som skulle med bussen
men den fi man jo ikke langre en de 3-4 først seteraden når den bl tat inn fremdøra

Så alle som skulle av , måtte smyge seg forbi denne barnevogna til hun skulle av

 

Endret av sinnaelgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sexylubb1: Joda, ser den, men hvis den eneste klagen folk har er at de ikke kan vente 4 dager til neste utbetaling, så mener jeg de bør klare å bruke et kredittkort fornuft. Får heller si til banken at de bare vil ha en grense på 5 000 eller noe, sette grenser for seg selv.

 

Sinnaelgen: Hehe ^^ Sånne situasjoner får meg til å le ^^ Det var en bussjåfør i dag også, som virket temmelig ny.. og selvfølgelig skjedde det all verdens rare ting på ruta hans. Aller først skulle jeg ha overgangsbillett. Det  tok han 3 minutter å finne ut av dette på maskinen. Så var det var en type som satt seg litt lenger bak. Plutselig stanset sjåføren, og gikk bakover. Da hadde den personen rørt og tulla med den nød"hammeren", som er ment til å slå istykker rutene med. "Må la den være ^^" sa han .. "Må jeg gå av nå?" spurte passasjerene .. "Nei da, så klart ikke." Var stille resten av turen. Rett etterpå kom vi til en stasjon med tog og buss. Da var det noen som begynte å spørre på de mest vanskelige måter, gebrokkent Norsk, om hvordan de kunne komme seg fra det ene stedet til det andre. Sjåføren prøvde så godt han kunne å forklare, men kom etter hvert frem til at "det går ikke flere busser dit i dag" .. "Skal jeg sove ute i natt da?" sa personen ^^, hehe, jeg synes synd på sjåføren! Så tenkte sjåføren på at det gikk kanskje buss for tog, og dét gjorde det.. etter å ha ringt i 3 minutter. Så han fikk hjulpet dem. Han forholdt seg rolig til tross for disse hendelsene, så dét var ikke dårlig. Underveis på veien så kom det selvfølgelig svære lastebiler rundt 3-4 vanskelige svinger på veien, rett rundt svingen, så han måtte bråbremse for å unngå ulykke hver gang. Han kjørte veldig forsiktig hele veien også ^^ Har aldri vært med en bussjåfør som kjørte så forsiktig over fartshumper. Jøss, noen dager er det bare så mye som går feil for noen! Og jeg får meg en (velment) men forbasket god latter!

Lenke til kommentar

"Venner" som bare tar kontakt når DE trenger noe. 

"Venner" som aldri kan henge med meg når jeg spør, og som kun tar kontakt med meg når de trenger skyss eller et sted å vorse. 

 

De motsatte fins, men problemet er som regel at de er mindre interessanne personer. Er ikke lett det der.

Lenke til kommentar

Jeg får litt dårlig samvittighet av den grunnen ^^ men har blitt flinkere til å "døyve" det. Men jeg legger i hvert fall ikke dét på andre ... sprøtt.

 

Kommer til å tilbringe mye tid i solen denne sommeren. Og muligens reise til mer solrike steder om vinteren. 8 måneder med mørke og kulder er lang tid.

Lenke til kommentar

Folk irriterer seg over at de kjøpte masse drikke på byen en lørdagskveld. Jeg pleier ikke å kjøpe drikke ute, da jeg pleier å drikke mye før jeg går ut for å slippe å bruke penger på byen. Det jeg derimot våknet av i dag var mange meldinger hvor det sto "Takk for din betaling på www.datingside.no", var 3 datingsider jeg betalte for i natt da jeg var drita. Jeg gremmes.  :nei:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...