Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste denne tilfeldigvis i stad:

"Clothes Make the Man. Naked People Have Little or No Influence in Society" - Mark Twain

 

Huh, for en overfladisk dust han var? Trodde han skulle ha noe inni hodet.

Shakespeare, Ikke Twain. Og Shakespeare tok det fra det oldtidens greske uttrykket "the garment makes the man". Det betyr at det overfladiske råder. Det stemte for 3000+ år siden, og det stemmer i høyeste grad i dag.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en stund siden fikk jeg ett gavekort, som kan brukes hos CDON. Så jeg la inn en bestilling, som gjaldt fire forskjellige produkter.

 

I går fikk jeg en tekstmelding om en pakke som var kommet til postkontoret, og som inneholdt ett av produktene jeg hadde bestilt. I tillegg fik jeg en pakke i postkassen, med ett av de andre produktene som jeg hadde bestilt.

 

I dag fikk jeg enda en tekstmelding om at det var kommet frem enda en pakke til meg, som ligger ved postkontoret. I tillegg til at jeg kom hjem, og fant en pakke liggende i postkassen min hjemme.

 

Det må vel være pokker så tungvindt å semde fire produkter, i fire forskjellige pakninger på denne måten? I tillegg blir det litt mer styr og stell for meg, og stikke innom postkontoret i fleire omganger...

Lenke til kommentar

Posten er ikke så mye bedre

Man forventer jo hentemeldig ente på pappir eller elektronisk

 

noen ganger får man ikke hente meldig , bare en påmidelse etter at pakke jer ligge der en uke

andre ganger sender de hente meldig flere ganger i uken  (vi har fått 3 hentelapepr  ) for samme forsendelse hvis man ikke rekekr å hente denm før i slutten av uken

Det har til og med hent at pakker har blir sndt i retur uten at mottaker vist om pakken

 

Så det er en del persoener som ikke tenker klart

Lenke til kommentar

Med 4 forskjellige produkter har de nok blitt sendt fra 4 forskjellige varehus

 

Det er opp til avsender om det skal sendes hentemelding per post, usikker på hvordan det er med digitalt

Post appen er et must synes ihvertfall jeg, så slipper en disse lappene

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Med 4 forskjellige produkter har de nok blitt sendt fra 4 forskjellige varehus

 

Det er opp til avsender om det skal sendes hentemelding per post, usikker på hvordan det er med digitalt

Post appen er et must synes ihvertfall jeg, så slipper en disse lappene

Er det ikke et krav om at kunden skal få vite når pakken er ankommet henststedet ?

Lenke til kommentar

Disse jævlene på I/O shields. Ingenting som er mer irriterende enn å bygge en PC, for så å måtte ta ut alt, og løsne hovedkortet igjen fordi en av de jævla utstikkerne har lurt seg inn i en USB port eller noe.

 

Derfor jeg velger ASUS. De har løst det problemet der for lenge siden med sine I/O-Shields....

Lenke til kommentar

Med 4 forskjellige produkter har de nok blitt sendt fra 4 forskjellige varehus

 

Det er opp til avsender om det skal sendes hentemelding per post, usikker på hvordan det er med digitalt

Post appen er et must synes ihvertfall jeg, så slipper en disse lappene

Har ikke posten sluttet med å sende ut pakkelapper på papir? Jeg har iallefall ikke mottatt noen slike papirlapper, på minst ett par år.

 

De har vel gått over til å sende hentemeldinger, enten på e-post eller som tekstmeldinger...

Lenke til kommentar

Hrntelappen er forsat i bruk , men den har forskjelig design avhangif av hvor man får pakken fra .

Det kan være  kopi av en elle anne adresse lapp

Det kan være et papp kort

eller pussig nok en lapp som  er plaser inne noe som minenr løningslappen som var i bruk for en del år siden

jeg har enten opplev eller hør om mange rare løsninger me dette

 

Når motaker ikke har opgit mobil nummer ( vanlig fasttelefon duger ikke )  eller epost -adresse hvordan skal da posten få meld om at pakkene er ankommet og er klar til henting ?

 

PostMord operer jo på samme måte

Lenke til kommentar
Vi sender ut to varsler. Hentemelding ved ankomst og en påminnelse. På mange av våre sendinger vil du bli varslet på SMS, epost eller i Digipost. Dersom sender har valgt flere varslinger kan du få flere varsler underveis fra pakken er innlevert. 

 

Fra Posten

Står ikke noe om per post så jeg tipper det faller under "valgt flere varslinger"

Lenke til kommentar

Post Nord sendte ikke hentelapp til meg, når de ikke hadde mobil nr osv for en pakke.
Viste ingenting, før jeg tilslutt fikk vite at den hadde ligget i 14 dager og så blitt returnert.

Heldigvis har Ebay et opplegg, der de hjelper deg å sende den fram på nytt. Så jeg fikk skjorta til slutt. 

Lenke til kommentar

At nettlesere på mobil stadig åpner youtube-appen istedenfor å åpne youtube.com. Hvordan er det mulig? Hvordan kan en nettside kjøre en lokal app uten at dette er tidenes sikkerhetshull? Helt håpløst. Når jeg søker på youtube, så kommer youtube.com opp øverst på listen hos Google, men trykker jeg på den linken kommer jeg ikke til youtube.com, men appen åpner seg! Dette er en sånn shady praksis man venter å se hos svindelsider. Når jeg er på youtube.com og trykker logg inn og har skrevet inn passordet - så åpner den youtube-appen igjen! Så uendelig råttent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...