Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom ut av prøverommet med bukse. En ekspeditrise utenfor spør: "Den passet buksen?" Jeg svarer: jada
Nytt spørsmål: "Du fant rette størrelsen?" .. Hallo, var ikke det samme spørsmål jeg nettopp svarte på??
Hvorfor må jeg svare to ganger på det samme..?
Bare kikket litt rart på henne og gikk mot kassen
Merk: Det var en kjerring, hadde det vært en ung penere hadde jeg antagelig av vennlighetsgrunner svart pånytt.

Lenke til kommentar

Nye pass med biometric control.

Er jo lenge siden de begynte med det(2005), eller er det noe helt nytt nå?

Neste er rumpehullavtrykk og bilde av kuken i passet slik at folk kan reise til USA. Så skal man vel kopiere alle private dokumenter og bilder også og legge de på passet slik at USA kan ha tilgang til det også.

Biometrisk pass kun fordi USA krever det er unødvendig for alle som ikke vil reise til USA. Prisstigningen er grusom, og faktum at det er så mange færre plasser som utsteder pass gjør at ulempene ved de nye passene er betraktelig større enn "fordelene".

Irriterende ja.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neste er rumpehullavtrykk og bilde av kuken i passet slik at folk kan reise til USA. Så skal man vel kopiere alle private dokumenter og bilder også og legge de på passet slik at USA kan ha tilgang til det også.

Biometrisk pass kun fordi USA krever det er unødvendig for alle som ikke vil reise til USA. Prisstigningen er grusom, og faktum at det er så mange færre plasser som utsteder pass gjør at ulempene ved de nye passene er betraktelig større enn "fordelene".

Irriterende ja.

Vel... Grunnen til at færre steder utsteder er fordi passautomatene er gamle og umulig å få deler til når ting ryker. Så har ingenting med passene å gjøre.

Og prisen på pass har jo gått betraktelig ned de siste årene (fra i overkant av kr. 800,- til kr. 450,-) så ser ikke helt argumentene.

Lenke til kommentar

Enkelte folk med emosjonell bagasje.

Som lar det diktere hvordan de oppfører seg, defansiv / passiv-aggressiv / sjalu / voldelig / frekk / eller har stort markeringsbehov.

Altså, klarer du ikke å se inn i den knøttlille skallen din at du er fucked up? Hvorfor gjør du ikke noe med det før du vandrer uti den vide verden og sprer dritt? Takk.

Creds til de som er i behandling eller whatever.

Endret av DJ FROSK
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Irriterende ja.

Vel... Grunnen til at færre steder utsteder er fordi passautomatene er gamle og umulig å få deler til når ting ryker. Så har ingenting med passene å gjøre.

Og prisen på pass har jo gått betraktelig ned de siste årene (fra i overkant av kr. 800,- til kr. 450,-) så ser ikke helt argumentene.

Ok, ja stemmer, har jo hørt det. Men ikke sett det i praksis enda. Bra at de blir billigere da. Men utsteding av pass ble iallefall redusert til dramatisk færre lokasjoner etter overgang fra gamle pass til første generasjon biometriske pass.

Jeg vil tro det hadde en sammenheng.

Lenke til kommentar

Ok, ja stemmer, har jo hørt det. Men ikke sett det i praksis enda. Bra at de blir billigere da. Men utsteding av pass ble iallefall redusert til dramatisk færre lokasjoner etter overgang fra gamle pass til første generasjon biometriske pass.

Ja. Da det kom så var det nok sånn ja. Men det begynner å bli mange år siden. Nå i dag så er det en ganske utdatert teknologi som blir registrert i gamle maskiner.

Det er jo også omdiskutert hvorvidt dataene i brikken er sikker. Har fått demonstrert der en bruker redigerte informasjonen i passet og fikk frem Elvis Presley istedenfor seg selv :w00t:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det spesielt pass for å dra til USA eller? Fikk fornyet passet nylig og det var null stress. Bestilte time på nett, møtte opp og registrerte meg, ble tatt bilde av og scannet ett fingeravtrykk. Signerte og betalte, passet var i postkassen min dagen etter. Kostet 400-ish kr.

Lenke til kommentar

Er det spesielt pass for å dra til USA eller? Fikk fornyet passet nylig og det var null stress. Bestilte time på nett, møtte opp og registrerte meg, ble tatt bilde av og scannet ett fingeravtrykk. Signerte og betalte, passet var i postkassen min dagen etter. Kostet 400-ish kr.

Både ja og Nei. Man må ha et biometrapass (en liten firkantet logo med runding i på fremsiden av passet viser at det er et biometrapass). Grunnen til nei er at norge har hatt biometrapass siden 3. Oktober 2005, altså 12 år siden det ble innført.

Så med mindre du ikke har ordnet nytt pass på 12 år så ja... da trenger du et spesielt pass for innreise i USA :-p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Da det kom så var det nok sånn ja. Men det begynner å bli mange år siden. Nå i dag så er det en ganske utdatert teknologi som blir registrert i gamle maskiner.

Det er jo også omdiskutert hvorvidt dataene i brikken er sikker. Har fått demonstrert der en bruker redigerte informasjonen i passet og fikk frem Elvis Presley istedenfor seg selv :w00t:

Ja, pass med chip er enklere å forfalske enn gammeldagse pass, iallefall hvis ingen sjekker det faktiske passet og kontrollen går over en slags trådløs teknologi.

Lenke til kommentar

Ja, pass med chip er enklere å forfalske enn gammeldagse pass, iallefall hvis ingen sjekker det faktiske passet og kontrollen går over en slags trådløs teknologi.

Heldigvis er det flere sjekkpunkter enn bare chippen. Er jo masse sikkerhetsdetaljer i et pass utover chippen.

Lenke til kommentar

Heldigvis er det flere sjekkpunkter enn bare chippen. Er jo masse sikkerhetsdetaljer i et pass utover chippen.

Alt som overføres via datastrøm kan manipuleres.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn forbanna klikkelyd når folk bruker telefonen er jævlig irriterende.

At det ikke irriterer de som bruker dette er også irriterende. Ta nå litt forbanna hensyn. De som har designet den lyden irriterer meg, og de som har tillatt at den brukes som tastelyd.

Hva slags mennesker er det som ikke slår av den lyden?

:nei:

Vertikal video er også irriterende. De som har designet disse "smart" telefonene har gjort noen enorme blemmer ved designet. "Smart" telefoner er egentlig jævlig irriterende på nesten alle måter.

https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...