Emancipate Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 At folk bryr seg så mye om hvordan signaler de må ta inn for å høre på radio skjønner jeg ikke. Det finnes så mange viktigere ting å bry seg om..Fordi: * DAB-enheter har dårligere batterikapasitet. * Folk får ikke inn DAB-signalene i det hele tatt, pga manglende dekning. * Folk får ikke inn DAB-signalene pga manglende utstyr, som er dyrt i f.eks. bil. * DAB-sendingene får dårligere lydkvalitet enn fm-sendingene. 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 At dama tror jeg har noe å skjule fordi jeg ikke liker å gi henne tilgang til telefonen og pc'en min. Noe liker jeg å ha privat, og sånn er det bare. Hvis jeg skriver meldinger med en kamerat spør hun hva vi skriver om. Det gidder jeg ikke å fortelle da jeg vil ha det privat. Da tror hun selvfølgelig at jeg har noe å skjule. Jeg gidder i hvertfall ikke å bry meg om hva HUN skriver til sine venninner. Hun har ikke rett til å snoke, du har rett på privatliv, men har du ikke noe å skjule så er det ikke noe grunn til at hun ikke skal få se, men da burde heller ikke hun ha noe grunn til å spørre Dvs. Det handler vel til slutt om manglende tillit til deg fra hennes side pga usikkerhet. Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Jeg gidder i hvertfall ikke å bry meg om hva HUN skriver til sine venninner. Begynn å spørre hva hun skriver hver gang hun tekster. 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 At dama tror jeg har noe å skjule fordi jeg ikke liker å gi henne tilgang til telefonen og pc'en min. Noe liker jeg å ha privat, og sånn er det bare. Hvis jeg skriver meldinger med en kamerat spør hun hva vi skriver om. Det gidder jeg ikke å fortelle da jeg vil ha det privat. Da tror hun selvfølgelig at jeg har noe å skjule. Jeg gidder i hvertfall ikke å bry meg om hva HUN skriver til sine venninner. Jeg liker ikke at andre bruker pc-en min og derfor tror folk automatisk at den MÅ være full av snusk. Svært irriterende. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Det ligger vel i ordene Personal Computer at den er personlig. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 At folk bryr seg så mye om hvordan signaler de må ta inn for å høre på radio skjønner jeg ikke. Det finnes så mange viktigere ting å bry seg om..Fordi:* DAB-enheter har dårligere batterikapasitet. * Folk får ikke inn DAB-signalene i det hele tatt, pga manglende dekning. * Folk får ikke inn DAB-signalene pga manglende utstyr, som er dyrt i f.eks. bil. * DAB-sendingene får dårligere lydkvalitet enn fm-sendingene. Jeg stusser på hvorfor ikke ha en mer gradvis overgang? Ha FM i 10 år til slik at de fleste eldre biler med FM radio er vraket for nyere biler med DAB. Syns overgangen er for brå. Blir som at de skulle ha innført kun 5G mobiltelefoner og at alt annet blir kuttet neste år. Istedenfor å ha en gradvis overgang slik man har hatt med utfasing av NMT nettet. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Du er klar over at stengingen av FM-nettet ble annonsert for flere år siden, ja? Dette er ikke noe de bestemte seg for i desember. Folk har hatt mange år til å omstille seg. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Det var vel ikke avgjort. Det var vel en politisk prosess inntil det siste, der hvertfall Frp jobbet for en utsettelse av nedstengingen. (Har ikke fulgt nevneverdig med, men fikk hvertfall med meg såpass) Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Kravet ble lagt frem i februar 2011. Kravet ble innfridd i februar 2015. Folk har visst at omleggingen kommer siden februar 2011, med en spesifikk deadline siden februar 2015. Hvis du ikke klarer å forberede deg iløpet av seks år, så er det du som er problemet. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Svært få biler som har blitt levert med DAB så en kan ikke skylde på forbrukere da regjeringen skulle ha stilt krav at biler måtte ha DAB som standard (der det var mulig) 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Synes det er litt irriterende at utlendinger og turister blir ansett som dumme når de tror det er isbjørn i Nord-Norge. Ikke så vanskelig å forstå at folk kan tro dette med tanke på at Canada har isbjørn like langt sør som Berlin. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 regjeringen skulle ha stilt krav at biler måtte ha DAB som standard (der det var mulig)Når ble der en menneskerett å høre på radio? Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 I 2006, da RR startet. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 regjeringen skulle ha stilt krav at biler måtte ha DAB som standard (der det var mulig)Når ble der en menneskerett å høre på radio? NRK har en plikt til å sende nødmeldinger via radio, så når 80% av befolkningen ikke har tilgang så er det noe som ikke stemmer Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Alle burde fått gratis oppgradering til DAB i bil. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Du er klar over at stengingen av FM-nettet ble annonsert for flere år siden, ja? Dette er ikke noe de bestemte seg for i desember. Folk har hatt mange år til å omstille seg. Helt riktig du. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Du er klar over at stengingen av FM-nettet ble annonsert for flere år siden, ja? Dette er ikke noe de bestemte seg for i desember. Folk har hatt mange år til å omstille seg.Helt riktig du. Ja. Klar over det. Men jeg syns de kunne ha hatt en mer gradvis overgang læll. Slik at bilparken kunne ha blitt byttet ut enda 10 år til. FM "teknologien" er fortsatt bra nok til å leve nok en 10 år. 1 Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Folk må roe reker. DAB har vore annonsert i ein liten mannsalder, så det er ikkje særleg brått. Også dette skal vi overleve. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Gratis førpremiere på Jane Doe for kinosonemedlemmer. Velger seter og skrive inn epost. Får opp "du må oppgi kortnr". For noe jævla dritt. Ser flere ikke får til heller, og vaktsjefen tar ikke telefonen. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Folk må roe reker. DAB har vore annonsert i ein liten mannsalder, så det er ikkje særleg brått. Også dette skal vi overleve. Er helt rolig jeg. Men jeg mener at 5 år er for kort overgangstid mtp. bilparken. Biler byttes ikke så ofte ut. For å ha unngått så mye unødvendige kostnader,støy, e-avfall etc. Så kunne de heller tatt 10-15 år for at parken kunne ha blitt ytterligere fornyet. Selv har jeg såpass ny bil at jeg har dab, men har fortsatt en mening rundt emnet. For jeg ser for meg utfordringene for de som får 6000+ i utgift for en integrert løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå