Dragen Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Ræva 1000 mistet egentlig meg som kunde når de sluttet å selge Fanta Zero i stor flaske for noen år siden. Hater de jævla posene også. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Blemme på innsiden av underleppen, helt jævlig. Lenke til kommentar
m20k Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 At jeg får avslag på avslag når jeg søker jobb, men når NAV ringer til de bedriftene og spør om jeg kan jobbe der i praksis hvor NAV betaler lønna (som er på 300 kroner om dagen) er de plutselig interessert i å ta meg inn Jobbet til og med i praksis i 9 måneder på det stedet hvor jeg var lærling i 2 år og tok fagbrevet. Hadde håp å få noe fast der ettersom jeg var kjent med jobben, og fikk gode tilbakemeldinger... Etter 3 måneder fikk jeg beskjed av sjefen at "jeg bare må fortsette å stå på, for det er såååå koselig å ha deg her, så vi vil gjerne ha deg lenger i praksis". Fikk samme beskjed etter 6 måneder, og etter 9 måneder. Da sa jeg bare rett ut at jeg ikke kan leve på praksis, og at jeg måtte få svar på om det var mulighet for meg å få noe jobb der. Vil bare ha en ordentlig jobb og tjene ordentlige penger. Føler jeg blir utnyttet av bedrifter fordi jeg jobber gratis for dem. 3 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Du blir utnyttet av bedrifter. Det er hele poenget med praksisplass gjennom NAV. Slavedrift satt i system. 8 Lenke til kommentar
m20k Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 (endret) Du blir utnyttet av bedrifter. Det er hele poenget med praksisplass gjennom NAV. Slavedrift satt i system. Jepp. Kjenner flere som blir kastet fra praksisplass til praksisplass uten å få noe videre. Jeg ble spesielt skuffet over at bedriften jeg var lærling for i 2 år ikke ga meg noe videre. Det går veldig inn på selvtilliten og motivasjonen... Samtidig tør jeg ikke takke nei til praksisjobber, da jeg er redd for å miste retten på stønaden. Jeg vil ikke takke nei til å jobbe i praksis for å slippe å jobbe, men er så demotiverende å jobbe for så lite penger... Vil veldig gjerne jobbe da jeg vil gjøre noe nyttig for samfunnet, og det er veldig kjedelig å gå hjemme. Var vikar i en butikk i høsten og rundt juletider da de trengte folk, og jeg var gladere enn på lenge da jeg jobbet der, selv om jeg visste at jeg bare skulle jobbe til nyttår. Men det var i det minste ordentlig jobb med grei lønn og supre kollegaer. Men men, jeg får vel noe fast etterhvert jeg også. Endret 10. januar 2017 av m20k 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Var sommervikar gjennom NAV og fikk skryt av arbeidsgiver at det var stor sjangs for lærlingeplass, men når vi kom til høsten så kom de med unskyldninger om at jeg ikke var noe å satse på og at de ikke hadde behov og da får man kun de pengene som en ville ha fått uansett om en ikke jobbet, så hvorfor jobbe i det hele tatt? 2 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Føler med dere. Hos oss får i det minste de tidligere lærlingene korttidskontrakter med full lønn om det ikke er ledige fulltidsstillinger men behov for kortsiktige vikariater/sesongarbeid. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Mas om overgang til DAB. Etter årevis med nettradio og podcasts skal jeg ikke ha DAB og vil heller ikke høre om DAB. 3 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) At folk bryr seg så mye om hvordan signaler de må ta inn for å høre på radio skjønner jeg ikke. Det finnes så mange viktigere ting å bry seg om.. Endret 11. januar 2017 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Synes det er lov å klage når en blir tvunget til å bruke ~6000+ på noe en egentlig ikke har bruk for 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Utlendingene rister på hodet av at FM stenges ned med en gang.Tullinger. Det er stort sett eldre som hører på radio, pluss 80 % av alle biler er ikke klar for Dab.Bil/trafikk radio er faktisk en litt viktig sak.Selv bryr jeg meg lite, hører aldri på radio lenger. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) Vi skifter ut mobiler, tv'r, pc'r og annet utstyr for flere tusen hvert år. Pga utvikling. Man kan ikke holde i liv i steinalderteknologi kun fordi noen nekter å gi slipp Endret 11. januar 2017 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Vi skifter ut mobiler, tv'r, pc'r og annet utstyr for flere tusen hvert år. Pga utvikling. Man kan ikke holde i liv i steinalderteknologi kun fordi noen nekter å gi slipp Men hvorfor må Norge være først i verden akkurat her? Utlendingene mener at FM vil fortsette i et eller flere tiår hos dem. Bare tull å kutte det sånn over natten. Dessuten skal det være bedre lydkavlitet på FM enn på Dab i dag. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Vi skifter ut mobiler, tv'r, pc'r og annet utstyr for flere tusen hvert år. Pga utvikling. Man kan ikke holde i liv i steinalderteknologi kun fordi noen nekter å gi slipp Hvem er "vi" egentlig? Min mobil er nå 2 år gammel og holder sikkert i 1 år til Min TV er 5+ år gammel og holder noen år til PCn begynner å dra på årene og har ingen større planer om å bytte ut med det første DAB er like mye steinalderteknologi som FM 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 DAB er 10-15 år for sent ute. Bruk nettradio eller podcast på mobilen og koble til stereoen via Bluetooth. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) Enig i at det er en rar og lite nødvendig overgang, men ser ikke helt det store problemet bare. Radio og tv i den tradisjonelle formen er jeg ferdig med for flere år siden, fatter ikke hvorfor noen vil se eller høre på det Endret 11. januar 2017 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Ryggskive problem, prolaps igjen.... får ikke trenet på uker. Skjedde etter en fuktig nyttårsfeiring, merket det 2.Januar ble værre og værre..... Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 DAB er 10-15 år for sent ute. Bruk nettradio eller podcast på mobilen og koble til stereoen via Bluetooth.Du betaler for mobilabonnementet mitt? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 DAB er 10-15 år for sent ute. Bruk nettradio eller podcast på mobilen og koble til stereoen via Bluetooth.Du betaler for mobilabonnementet mitt? Er det noen som ikke har dataplan? Lenke til kommentar
m20k Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 At dama tror jeg har noe å skjule fordi jeg ikke liker å gi henne tilgang til telefonen og pc'en min. Noe liker jeg å ha privat, og sånn er det bare. Hvis jeg skriver meldinger med en kamerat spør hun hva vi skriver om. Det gidder jeg ikke å fortelle da jeg vil ha det privat. Da tror hun selvfølgelig at jeg har noe å skjule. Jeg gidder i hvertfall ikke å bry meg om hva HUN skriver til sine venninner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå