Lami Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 (endret) Tidenes dyreste taxitur for meg i natt. Minn meg på å ikke spy i taxi neste gang, selv om jeg dog gjorde det ut vinduet. Faen hvorfor fikk jeg ikke en pose elns! Endret 30. desember 2016 av Lami Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 (endret) Vel etter jul så er det ikke alltid så lett med økonomien, men heldigvis har jeg en kone som er flink til å spare, så fikk låne av hennes 17k. Sett opp budsjett som ikke går i null eller minus, kanskje du ikke har budsjet engang, evt ta kurs i privatøkonomi eller gjør skritt for å bli finansielt uavhengig. Vet å føre budsjett og regnskap på privatøkonomien kan man flytte penger fra undødvendig forbruk til ønsker/prioriteringer, evt spare og få råd til å investere for fremtidig avkastning. Jeg skjønner ikke hvorfor normenn flest tror at det er ok å leve fra måned til måned. Man bør minst gå tre månedslønninger i pluss per år, selv om det innebærer at man ikke kan kjøpe både det ene eller andre uten å spare først. Enkelte har langt dyrere vaner enn de har økonomi til. Hvis man går i null hver måned så bruker man for mye penger. Endret 30. desember 2016 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 (endret) Vel etter jul så er det ikke alltid så lett med økonomien, men heldigvis har jeg en kone som er flink til å spare, så fikk låne av hennes 17k.Sett opp budsjett som ikke går i null eller minus, kanskje du ikke har budsjet engang, evt ta kurs i privatøkonomi eller gjør skritt for å bli finansielt uavhengig. Vet å føre budsjett og regnskap på privatøkonomien kan man flytte penger fra undødvendig forbruk til ønsker/prioriteringer, evt spare og få råd til å investere for fremtidig avkastning. Jeg skjønner ikke hvorfor normenn flest tror at det er ok å leve fra måned til måned. Man bør minst gå tre månedslønninger i pluss per år, selv om det innebærer at man ikke kan kjøpe både det ene eller andre uten å spare først. Enkelte har langt dyrere vaner enn de har økonomi til. Hvis man går i null hver måned så bruker man for mye penger. Jeg har en kone som er flink til å spare. Jeg har trygd og betaler mesteparten av regningene. Min kone handler mat, klær etc og legger til side ganske mye. Vi går da etter budget og betaler alt som skal betales. Betaler skatt til to land osv.. Jeg skal til sosialsekretær i februar faktisk og sjekke budget fordi jeg får mer inntekt og annen skatt.. kildeskatt. Jeg bruker alle pengene jeg har til overs jul i julegaver. Jeg gidder ikke gnukke å være gjerrig.. Endret 30. desember 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Jeg får jo litt igjen for at jeg passer barnet vårt også da. I gaver og sånt. Det hvitt gull settet jeg ga til kona i jul var ikke billig det heller. Jeg synes det er helt greit å låne et par laken av kona når noe er ødelagt, og noe veldig bra kommer på salg.. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Jeg skal slutte å snuse nyttår, det er sikkert en post som er unødvendig. Går vel minst 400 i mnd her i Sverige. Men jeg gir det jeg har til overs til kona jeg da, så setter hun inn på sparekonto... Funker best sånn.. 1 Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Ignorante folk som ikke vil eller klarer å innse hvor mye bedre Russland er ifht usa. Fatter virkelig ikke hvorfor Norge skal være alliert med terrorist staten usa. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Imotsetning til Russland som bare er greie mot andre land og landområder? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 En er alliert for å få fordeler, så hvilke fordeler får en ved å være alliert med Russland? Må også ta med at ved en allianse med Russland så vil en miste støtten fra USA Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Jeg er litt trist for at 3 årige sønnen min knuste et copita sherry glass i julen. Ble ikke sint, bare litt trist og oppgitt. Vel vel får bestille nye senere. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Bare du ikke reagerte slik så. Lenke til kommentar
m20k Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Folk som klager over at andre bruker penger på fyrverkeri. Det er ingen nyttårsaften uten. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Ignorante folk som ikke vil eller klarer å innse hvor mye bedre Russland er ifht usa. Fatter virkelig ikke hvorfor Norge skal være alliert med terrorist staten usa. Altså, er det noen som framstår som ignorant nå så er det du.. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Ja russland er bare snill og god. Folket i ukraina kan bekrefte dette. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Folk som klager over at andre bruker penger på fyrverkeri. Det er ingen nyttårsaften uten. De fleste godt voksne klarer seg uten Det er kun de med barn som har en god unskyldning, alle andre skal enten vise hvor mye penger de har eller gjøre farsk Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Fyrverkeri er jævlig lame Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Dubious, så uheldig som du er til vanlig så håper jeg at du holder deg langt unna fyrverkeri hvis du skal ha noen fingre og øyne igjen over nyttår. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Det er så lite aktuelt å kaste bort penger på fyrverkeri. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Positivt overrasket at det ikke har smellet mer enda. Har bare hørt et par små smell et sted. Vanligevis har det vært masse flere dager før. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Der jeg holder til er nyttårsfeiringa avlyst pga været. Har hørt 3 smeller til nå og det er svært lite i forhold til vanlig. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Ble vel sagt noe om at fyrverkeri før 18:00 straffes med 8000 i bot, så kanskje derfor folk har roa ned på tjuvstartinga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå