Lami Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 (endret) "Æææsj ett korn på hele brødet har myglet, nå må jeg kaste brødet selv om resten smaker og ser godt ut" - nordmenn Endret 30. november 2016 av Lami Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 (endret) FRP: når vi kommer I regjering så skal vi fjerne bomavgiften og bommer Rettelse: når vi kommer I regjeringen, så skal vi lage flere! Endret 30. november 2016 av Laffe 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 FRP har ikke flertall 2 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 (endret) Folk som kaster mat! For eksempel dersom man har igjen flere poteter, fra en middag. Så gidder man aldri å ta vare på disse potetene, frem til middag neste dag. Selv om maten fremdeles er brukbar, og holder seg greit i kjøleslap i ett par dager... Det blir maten rett i søppel uansett, og så steke noen nye "ferske" poteter dagen etter... Samme med dato freeks. Nekter å spise ting som er utgått med noen få dager. Spiser selv sjokolade som er utgått for flere år siden, like fint. Annet som irriterer nå er Nvidia programmet. Er sikkert laget for å være mest mulig dritt. Endret 30. november 2016 av Skogslik Lenke til kommentar
""" Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 "Æææsj ett korn på hele brødet har myglet, nå må jeg kaste brødet selv om resten smaker og ser godt ut" - nordmenn Selvfølgelig kaster man brød som har mugg på seg. Dette handler jo om at visse sopper lager giftstoffer som kan spre seg i brødet selv om det kun er litt mugg på en side av brødet, i motsetning til f.eks harde oster og grønnsaker hvor man bare kan kutte bort noen cm. fra der mugget er. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Når brødet mugler så er det et tegn på at det begynner å bli gammelt, som med alt annet som mugler Jeg følger nok datomerkingen litt for slavisk noen ganger, men det er en psykologisk effekt som er vanskelig å overkomme Egg er stort sett det eneste som ikke blir hivd på datomerkingen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Pokker. Jeg har vært gjennom "generellt uvel"-stadiet, "sår hals"-stadiet, og nå starter altså nyse-stadiet. Kan ikke dette viruset slutte snart? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Hvorfor er det så mange som har problemer med ordet "muggent" og bøyninger av det. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Hvorfor har folk problemer med spørsmålstegn. 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Hvorfor har folk problemer med spørsmålstegn. På hvordan måte problemer med spøsmålstegn..? 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Politi som ikke kan lover og regler Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) FRP har ikke flertall Det er jeg klar over. Likevel viser de ikke akkurat at de er villig eller kjemper for at bomavgiften og bommer skal ned. Eksempler på det var når dem stemte for bommer I Bergen.... Endret 1. desember 2016 av Laffe Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Synes det er en stor sak i avisene om akkurat det i de siste ukene, at FRP etc vil at bomavgiftene skal ned etc. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Folk som kaster mat! For eksempel dersom man har igjen flere poteter, fra en middag. Så gidder man aldri å ta vare på disse potetene, frem til middag neste dag. Selv om maten fremdeles er brukbar, og holder seg greit i kjøleslap i ett par dager... Det blir maten rett i søppel uansett, og så steke noen nye "ferske" poteter dagen etter... Norsk kastemani er kanskje det som irriterer meg aller mest. Husker en kompis bare kasta en pakke med tacoskjell rett i søpla en gang fordi han ikke skulle bruke dem. Siden pakka var uåpna tok jeg den opp igjen, skylte den med litt vann og lagde taco dagen etter. Også var det en gang jeg var på søppelplassen og ei dame i 50-åra skulle kaste en ganske ny sånn trimsykkel som sikkert var verdt flere tusen fordi "hun ikke hadde bruk for den". Altså, hva faen? Hvorfor ikke selge den eller gi den bort? 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Det at vi forbrukere kaster mat blir bare dråper i havet når vi tar med alt det butikkene kaster Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Leverte bil på verksted i dag, og siden dette er på utsiden av byen så spurte jeg etter når ca de trodde de ville bli ferdig. "Jeg sender deg en melding." Ja, det var jo nøyaktig det jeg spurte om. At jet ville ha mulighet til å gjøre noe annet enn å sitte og vente i 6 timer hadde jo ingenting å gjøre med spørsmålet mitt. Og det tar en time med bybuss for å komme seg dit. Endret 1. desember 2016 av Dragen 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Lydmikseren til 8 Out of 10 cats, og 8 Out of 10 Cats does Countdown. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Amen. Lenke til kommentar
jegeringenhvemerdu Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Det at vi forbrukere kaster mat blir bare dråper i havet når vi tar med alt det butikkene kaster http://forskning.no/mat-miljovern-okologi-samfunn-ressursokonomi-samfunnskunnskap/2016/01/mest-mat-kastes-hjemme-hos-deg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Det at vi forbrukere kaster mat blir bare dråper i havet når vi tar med alt det butikkene kaster https://www.nrdc.org/sites/default/files/wasted-food-IP.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå