Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk som skal mene og synse om hva som er rett og hva som er galt for hva andre velger å gjøre.

 

Om personen har lyst til å spille fotball, ja so what? La nå personen få spille fotball. Bokse? Ja så la nå denne personen bokse. Reise rundt og fiske? Ja, la nå personen få lov til å fiske og utfylle drømmen sin.

 

SKADER det deg som person at andre velger å gjøre noe annet som du anser som farlig, idiotisk eller hva enn nå det måtte være som du ikke liker? Det er dem det går utover og ikke du. Likevel så bryr man seg såpass mye at man må mene noe negativt om valget til denne personen velger.

Haha, patetisk!

Endret av Laffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge fellesskapet betaler for disse idiotene som skader seg så er det deres rett å bry seg

Du mener altså at disse idiotene bør egentlig bare holde seg inne I sitt egen seng og nave enn å dra på jobb? For om du hadde jobbet, så ville du nok vist at det kan skje uforutsette skader underveis. Jeg jobbet som snekker og I den bransjen så kan det hende at man skader seg. La oss forby snekkere, mekanikere,ingeniører og alt som skader.

 

Flott at du anser alle som velger å jobbe som idioter..

Endret av Laffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt som aksjetråden her altså. Går ikke an å stille spørsmål uten å få sarkastiske "hvorfor tror du"-svar tilbake som om dette er noe alle MÅ vite.

Dette er ikke for å starte en diskusjon, men i håp om at du ikke gambler bort pengene dine:

 

Nå har ikke jeg lest absolutt alle svar i den tråden, så det er godt mulig at noen av de er sarkastiske, men jeg tror du misforstår. Poenget med slike spørsmål er ikke å latterliggjøre deg fordi du ikke kan svare på de, men for å illustrere at du etter all sannsynlighet ikke kan vite det.

 

De aller fleste vet ikke hva som påvirker aksjepriser, eller hvorfor folk er villige til å betale hva. De fleste nybegynnere vil investere i et selskap fordi de liker det eller tror at det vil gjøre det bra, men de forstår ikke at hvis dette skal være relevant for aksjeprisen så må selskapet gjøre det bedre enn hva markedet tror det vil gjøre. Derfor får du gjerne følgende spørsmål:

 

- Tror du at selskapet vil gjøre det bedre enn hva resten av verden tror?

- Hvis ja, hvorfor tror du dette?

 

Om du ikke kan svare overbevisende på disse spørsmålene, så er kjøp ren gambling. De er altså ment som hjelp til deg, men det kan godt være at det bør kommuniseres tydeligere.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

 

Så lenge fellesskapet betaler for disse idiotene som skader seg så er det deres rett å bry seg

Du mener altså at disse idiotene bør egentlig bare holde seg inne I sitt egen seng og nave enn å dra på jobb? For om du hadde jobbet, så ville du nok vist at det kan skje uforutsette skader underveis. Jeg jobbet som snekker og I den bransjen så kan det hende at man skader seg. La oss forby snekkere, mekanikere,ingeniører og alt som skader.

 

Flott at du anser alle som velger å jobbe som idioter..

 

Moving the goalposts. Det er forskjell på boksing og snekring. Man må se risiko opp mot nytteverdi.
Lenke til kommentar

ALLE arbeidsplasser har krav om forsikring, men det er ikke krav om forsikring for fritiden

Selvfølgelig ikke. Men så var ikke det hovedpoenget mitt heller. Det var bare noen eksempler.

Greia var når folk skal blande seg inn hva andre velger å gjøre! Stå på ski og konkurrere for landet sitt ser jeg på som jobb, på lik linje som når folk velger å jobbe som f.eks snekre!

 

Man utgjør jo en jobb!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...