Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Hele fem dager? Prokrastinering er mer i retning når du har fem timer til innlevering og du egentlig burde sove.

 

Det som funker er å innse at senere ikke eksister og utføre oppgaver etter viktighet og ikke etter hva som er mest tilfredsstillende i et kort tidsperspektiv, såkalt "instant gratification".

 

Så sant så sant. Håper jeg skal greie å skrivs en side om dagen de neste dagene. Problemet er at jeg har alt for mye å gjøre i tillegg haha  :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt legger man seg 10 under grensa ved passering av fotoboks.

For folk som har jobb og familie, og trenger lappen, er det direkte uansvarlig å ligge tett opptil fartsgrensa nær en fotoboks.

Da har man ingen margin, og kan lett kjøre over grensa. Lappen ryker. Dermed får man sparken fra jobben sin, må flytte fra det fine huset sitt, og leie en liten leilighet i et annet distrikt. Dette tærer på ekteskapet, og så vil kona skilles.

Du må betale barnebidrag av deltidslønna på bensinstasjonen hvor du nå jobber, så ekskona di får enda bedre råd når hun flytter sammen med ny mann.

Er du klar over hvordan livet går til helvete om du mister lappen?

 

Jeg passerer ALDRI en fotoboks i den hastigheten som er max tillatt på veien.

Fartsgrensa er max, ikke minimum.

Inntil vi får gjort noe med de strenge bøtesatsene og straffene i trafikken her i landet, kjører jeg svært forsiktig der jeg vet det står fotobokser, og unngår helst slike steder.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom man legger ut ett stort spisebord til salgs gjennom finn.no - og potensielle kunder sender en melding for å spørre "får dette spisebordet plass i bilen min, eller må jeg ta med en henger for å hente bordet?"

 

Altså, hvordan kan selger egentlig vite hvorvidt ett stort spisebord faktisk får plass i noen andre sin bil eller ikke? Spesielt hvis de ikke nevner hva slags bil de i så fall skal bruke til å hente greiene. Dessuten står det jo oppgitt hvor stort bordet er i selve annonsen. Så potensielle kjøpere kan vel bruke ett målebånd eller noe, for å finne ut hvorvidt det faktisk er plass til store møbel i bilen deres eller ikke.

Lenke til kommentar

Kommer jo litt an på bordets design.

IKEAs policy har alltid vært møbler som kan flatpakkes, for enklere transport.

Ikke alle møbler kan flatpakkes. Ofte kan du ikke ta av bordbena en gang.

 

Han som eier bordet bør jo vite om det kan fraktes i bil. Hvordan fraktet han det selv da bordet var nytt?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Selvsagt legger man seg 10 under grensa ved passering av fotoboks.

For folk som har jobb og familie, og trenger lappen, er det direkte uansvarlig å ligge tett opptil fartsgrensa nær en fotoboks.

Da har man ingen margin, og kan lett kjøre over grensa. Lappen ryker. Dermed får man sparken fra jobben sin, må flytte fra det fine huset sitt, og leie en liten leilighet i et annet distrikt. Dette tærer på ekteskapet, og så vil kona skilles.

Du må betale barnebidrag av deltidslønna på bensinstasjonen hvor du nå jobber, så ekskona di får enda bedre råd når hun flytter sammen med ny mann.

Er du klar over hvordan livet går til helvete om du mister lappen?

 

Jeg passerer ALDRI en fotoboks i den hastigheten som er max tillatt på veien.

Fartsgrensa er max, ikke minimum.

Inntil vi får gjort noe med de strenge bøtesatsene og straffene i trafikken her i landet, kjører jeg svært forsiktig der jeg vet det står fotobokser, og unngår helst slike steder.

 

...virkelig?

Hvis man har problemer med å klare å holde en jevn fart, så finnes det vel de som legger seg godt under. Men ærlig talt, så vanskelig er det da ikke. Du må minst være 5 km/t over for å få en reaksjon. Du klarer vel å holde deg under 55 i en 50 sone? Hvis ikke er det bare å øve, øvelse gjør mester! Skal ikke være nødvendig å legge seg ned i 40.

Lenke til kommentar

Fotoboksene her i distriktet er plassert i noen av verdens dypeste, undersjøiske tunneller med nedoverbakker så bratte at de ikke oppfyller moderne EU-krav.

Her kan du lett havne over fartsgrensen om du absolutt må leve på kanten.

Ikke så lenge siden det nesten skjedde. Jeg tror jeg rakk å bremse ned, og krysser fingrene for at det ikke kommer bot i posten i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389

Fotoboksene her i distriktet er plassert i noen av verdens dypeste, undersjøiske tunneller med nedoverbakker så bratte at de ikke oppfyller moderne EU-krav.

Her kan du lett havne over fartsgrensen om du absolutt må leve på kanten.

Ikke så lenge siden det nesten skjedde. Jeg tror jeg rakk å bremse ned, og krysser fingrene for at det ikke kommer bot i posten i dag.

Oslofjordtunellen(Drøbak-Hurumlandet) er også bratt og har gjennomsnittmåling. De gangene jeg har kjørt der med bil, legger jeg den i 3de gir og slipper gassen så blir det litt mindre stress. Er dog glad boksene enda ikke måler motorsykler hehe :)

Lenke til kommentar

Dere må ikke tro at man får bot ved å passere en fotoboks i fartsgrensen! Man risikerer ingen ting ved å passere imens nåla ligger på 80 i en 80-sone. Man må nemlig over 88 for å få bot. Samme gjelder i snitt-soner. 87 i snitt (etter gps) er ingen problem (bor ved en snitt-sone, så jeg kjører daglig i 87 i snitt på den strekningen). Man har 10% å gå på i forhold til fartsgrensen uansett hvor man kjører forbi en fotoboks. Dette er noe jeg må repetere gang på gang, da folk flest er livredde de boksene..

 

For all del, ingen grunn til å ta sjanser. Men holder man fartsgrensen/ligger bittelitt over så er det ingen fare. Ja til bedre flyt i trafikken, også forbi fotobokser.. ?

Endret av Kjetil_90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange gjør det kun i protest, jeg kjører f.eks. alltid 10-20 over (på speedometeret), men foran fotobokser bremser jeg ned til fartsgrensen, også på speedometeret og gasser på igjen etterpå

På strekningsmålinger legger jeg meg på speedoen, har det sjeldent travelt

Det er alltid flust av bremsespor før fotobokser, så de hjelper veldig på sikkerheten...

Lenke til kommentar

Har pc-pulten som nattbord. Våknet av at jeg veivet ned et fullt vannglass som druknet tastaturet mitt. Andre gang på en mnd (4. Gang i år?!). Tviler på at det kan reddes denne gang. Byttet tastatur før sommeren engang, av akkurat samme grunn. Jeg må finne en annen løsning på det der, nå er jeg så sinnsykt lei!

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...