Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-360061

Det handler ikke om hundeelskere eller hundehatere heller. Jeg har hund selv, og min personlige frihet som hundeeier er ikke viktigere enn at jeg forstår at vi har sånne lover for en grunn, og at allmen- preventive hensyn tilsier at jeg har hunden min i bånd. Fordi verden handler om mer enn nesetippen min. Om du så har verdens snilleste og mest lydige hund.

Endret av Bruker-360061
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke alle som har kontroll på hunden sin og de burde for all del fortsette å ha dem i bånd, men syns det blir ganske teit å klage over at en 3 kilo tispe får løpe rundt de siste hundre metrene av turen sent på en søndagskveld når omtrent ingen er ute. Apples and oranges and all that. 

 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

På butikker når du spør etter noe: Så går de og leter fram og tilbake, og finner ut at de ikke har det. Likevel må de holde på deg i evigheter for de kan ikke helt innfinne seg med at de ikke har det, og må fram og tilbake flere ganger. Og når jeg blir lei og sier at "nei da her dere det ikke da, da går jeg bare et annen sted" så fortsetter hun å kommentere og snakke etter meg mens jeg er på vei ut.
Forferdelig irriterende. Kan hun ikke bare innfinne seg med at de ikke hadde det, slippe det og la meg gå ut i fred??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På butikker når du spør etter noe: Så går de og leter fram og tilbake, og finner ut at de ikke har det. Likevel må de holde på deg i evigheter for de kan ikke helt innfinne seg med at de ikke har det, og må fram og tilbake flere ganger. Og når jeg blir lei og sier at "nei da her dere det ikke da, da går jeg bare et annen sted" så fortsetter hun å kommentere og snakke etter meg mens jeg er på vei ut.

Forferdelig irriterende. Kan hun ikke bare innfinne seg med at de ikke hadde det, slippe det og la meg gå ut i fred??

På butikker når kunden spør om du har noe: Så sier du at det har du ikke, men likevell greier ikke kunden godta dette og vil ha deg til og lete over hele butikken etter noe du allerede vet du ikke har. Kan de ikke bare innfinne seg med at vi ikke hadde det og la meg jobbe i videre?  :p

Lenke til kommentar

 

FUCK båndtvangen,  hunder er frie dyr. Jeg er forkjemper mot den stygge tvangen, jeg lar hunden min gå fritt og respekterer ikke en DRITT av folka jeg ser ute. Slår ned alle jeg ser med spade. HATER mennesker

Fuck også viltbestanden vår, og alle potensielle småbarn i tettbebygde strøk. Bare JEG får gå med bikkja mi løs, så driter jeg i konsekvenene.

 

Bryr meg ikke om andre, respekterer ikke andre heller as

Lenke til kommentar

 

På butikker når du spør etter noe: Så går de og leter fram og tilbake, og finner ut at de ikke har det. Likevel må de holde på deg i evigheter for de kan ikke helt innfinne seg med at de ikke har det, og må fram og tilbake flere ganger. Og når jeg blir lei og sier at "nei da her dere det ikke da, da går jeg bare et annen sted" så fortsetter hun å kommentere og snakke etter meg mens jeg er på vei ut.

Forferdelig irriterende. Kan hun ikke bare innfinne seg med at de ikke hadde det, slippe det og la meg gå ut i fred??

På butikker når kunden spør om du har noe: Så sier du at det har du ikke, men likevell greier ikke kunden godta dette og vil ha deg til og lete over hele butikken etter noe du allerede vet du ikke har. Kan de ikke bare innfinne seg med at vi ikke hadde det og la meg jobbe i videre?   :p

 

 

Kan sikkert være den veien også. Men faktisk har jeg vært ute for opptil flere ganger, at en eller annen av de mer uerfarne ekspeditørene sier de ikke har et eller annet. Når jeg kommer der siden, så sier en av de som har greie på det; at jo - det har de hatt hele tiden det.

Så jeg kan forstå at noen tror at unge og/eller kvinnelige/uerfarne ekspeditører ikke vet hva de sier, når de sier sikkert de ikke har det du spør om (jeg pleier ikke mase  sånn da)

Lenke til kommentar

Skjønner godt båndtvang om man bor utenfor byen, men har aldri skjønt vitsen med det om man går tur med hunden midt i Oslo sentrum. Er det fordi noen mennesker er redde for hunder? Det er det eneste argumentet jeg kan tenke på, og det er et dårlig ett.

 

Andre grunner?

Hunder som går løst går gjerne fysisk borti folk. Det må folk få slippe. Det andre argumentet er løse hunder imellom. Det blir visst gjerne klinsj når de møtes. Selv om hundeeier bedyrer at det ikke skjer med deres hund...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Det jeg sitter og lurer på er hvorfor de samme menneskene som ikke kunne brydd seg mindre om noen ringer på døren også ser ut til å ha et selektivt syn på loven hva angår båndtvang.

Endret av Bruker-360061
Lenke til kommentar

Det andre argumentet er løse hunder imellom. Det blir visst gjerne klinsj når de møtes. Selv om hundeeier bedyrer at det ikke skjer med deres hund...

 

 

Det skjer definitivt med vår hund. Enten for å hilse, eller for å krangle. Han biter ikke, men han skremmer jo gjerne livet av den andre hundeeieren når de begynner å kjefte. (Og jeg vet jo ikke sikkert at ikke den andre hunden biter...)

 

Så da bruker jeg bånd, og går også ut i veien med ham om noen fremmede kommer mot oss, om de ser usikre ut. Det skulle bare mangle. Han er bare snill med mennesker, store som små, men det kan jo ikke de vite.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...