Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

at det er så innmari varmt om dagene..

Skal vi følge været så burde vi flytte året en måned bakover, så nå er det egentlig August, evnt. 2 måneder, da det føles som Juli

Tenkte å sove, men det er alt for varmt så har slått på ACn på stua og skal sove der når det blir kaldt nok

Lenke til kommentar

Skal vi følge været så burde vi flytte året en måned bakover, så nå er det egentlig August, evnt. 2 måneder, da det føles som Juli

Tenkte å sove, men det er alt for varmt så har slått på ACn på stua og skal sove der når det blir kaldt nok

27 til 29 grader her jeg sover. :green:

Lenke til kommentar

Enig, helt vilt om dagene.

Alt blir bare dritt med varme.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Helt ny mini-PC i absolutt økonomi-klasse.

På dag 1 prøver jeg å laste ned Windows 10 anniversary update, og får beskjed om at jeg må ha 16 GB ledig. Har bare 15, selv uten å ha installert noe.

Det kan lønne seg å kjøpe litt dyrere hardware.

Selv om det er supertilbud på Lefdal.

Jeg løste det ved å installere Linux Mint, da jeg fikk beskjed om at jeg manglet 10 GB med plass for å installere siste builden av Windows 10. Ved mindre du spiller veldig mye (og det skal du vel ikke på en mini-PC uansett), så trenger du ikke Windows.

Endret av Bruker-360061
Lenke til kommentar

På dag 1 prøver jeg å laste ned Windows 10 anniversary update, og får beskjed om at jeg må ha 16 GB ledig. Har bare 15, selv uten å ha installert noe.

Jeg løste det ved å installere Linux Mint, da jeg fikk beskjed om at jeg manglet 10 GB med plass for å installere siste builden av Windows 10. Ved mindre du spiller veldig mye (og det skal du vel ikke på en mini-PC uansett), så trenger du ikke Windows.

Har du akkurat samme maskin som meg? Hvordan får du inn Linux på den? Den har ikke BIOS, kun EFI.

Jeg kommer inn i en boot-meny der jeg kan velge boot device, men har ikke fått den til å detektere minnepinne, med unntak av minnepinne med Windows på, i micro USB-porten. Kan den boote fra USB-portene på tastaturet også? Hvordan får jeg den til å boote Linux?

Lenke til kommentar

Den klassiske "bilen" som alltid havner foran deg når du er på vei til noe du skal rekke og har dårlig tid.

Og da den nevnte bilen selvsagt ligger i hvert fall 10km/t under fartsgrensen.

Det kan til tider irritere en som ikke normalt er altfor sinna i trafikken:-)

Endret av Duppsko89
Lenke til kommentar

edit: det du booter må støtte uefi boot. 

Har du akkurat samme maskin som meg? Hvordan får du inn Linux på den? Den har ikke BIOS, kun EFI.

Jeg kommer inn i en boot-meny der jeg kan velge boot device, men har ikke fått den til å detektere minnepinne, med unntak av minnepinne med Windows på, i micro USB-porten. Kan den boote fra USB-portene på tastaturet også? Hvordan får jeg den til å boote Linux?

jeg fikk den til å boote via en otg kabel i allefall. du må inn i efi/bios setup , skru av secure boot. og så velge å boote fra minnepinne. du kommer inn i efi via power og volum + fra kaldstart.  

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...