Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er forsåvidt i orden å returnere noe og kreve pengene igjen dersom det ikke står til forventet i forhold til hva som er lovet.

Men å kreve å få det gratis?

Skulle jeg kjøpt meg en TV på Elkjøp, blitt misfornøyd, troppa opp i butikken og krevd å få pengene tilbake og samtidig beholdt TV'en?

Seriøst, synes det er sinnsykt smålig.

Og hvorfor kreve at en pizza eller burger skal se ut som en modell?
Om det er nøyaktig samme antall gram av hver ingrediens som på bildet i menyen spiller det for f@ ingen rolle om et par pepperoniskiver ligger skjevt på eller om kjøttet stikker ut på siden av burgeren.

Dette er billig mat som omtrent produseres på samlebånd.

Jeg har klaget på en burger en gang, hos Bergbys.

Vi bestilte mat og skulle spise i restauranten, og burgeren som kom på brettet var most så sammen at kjøttet stakk gjennom brødet, det var ingen garnityr på overhodet og kjøttet var ihjelstekt og stivt som et spett.

Jeg påpekte dette og fikk en ny. Spiste naturligvis ikke opp den gamle eller krevde penger igjen i tillegg.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Du sier først at det ikke handler om gratis mat. Senere skriver du at du ikke gidder å lage selv fordi du spekulerer i gratis mat ved å klage. Nettopp.

Ja, det stemmer. Det handler ikke om å få gratis mat, men om at de REKLAMERER for noe de ikke klarer å levere som de viser I annonser, tv, radio og medier generelt. Hvorfor da lage og bruke penger på mat, når man vet at man ikke får det de reklamerer for? Da er det ganske logisk at man velger å utnytte systemet.

Hadde ikke vært noe problem om jeg hadde fått servert det de viser på tv, for da ser jeg ingen grunn til å klage.

Klager ikke når jeg eter på maaemo, statholdergaarden e.l restauranter, nettopp fordi jeg får det de reklamerer for.

"Men det er fastfood restaurant, idiot" ja, så ta bilder av det de serverer da for faen ;D

Du er uønsket som kunde på mitt serveringssted. Vennligst hold deg unna.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fredags ettermiddag på jobb. Man gjør en endring, og den dukker opp en gang utpå mandag. ><

Fader, så tregt når alle journalistene i alle avisene til Adressa (eller alle i Polaris for alt jeg vet) skal sende ting over samme servere før de tar helg med god samvittighet. Så nå er det 1 time og 20 minutt igjen med å trykke Ctrl + F5 i et håp om at forandringene skal synes, slik at jeg kan sjekke at alt ser bra ut, og jeg kan fortsette med andre oppgaver.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Du vet at det eksisterer andre top restauranter enn bare maaemo...

Ja. Jeg er fullt klar over at det finnes andre top notch restauranter i Oslo og i utlandet. Jeg sier bare at argumentasjonen din ikke holder vann. Hvorfor skulle du være villig til å bruke flere tusen kroner på å spise på Maaemo, om du ser deg nødt til å grine deg til gratis pizza på Peppes til noen hundrelapper?

Til dere som diskuterer reklame: Reklame har til hensikt å få oss til å kjøpe X. Selvsagt pynter de på sannheten. Det er noe alle vet. Og det er heller ikke ulovlig. Enten må vi A: forby reklame alltogether. Eller B: slutte å kjøpe noe som helst fordi det på et eller annet tidspunkt er blitt reklamert for og pyntet på. Vi kan godt mislike reklame, og det er helt fair. Men å forvente at reklamen ikke lyver all den tiden reklame som konsept er ment å bidra til mest mulig cash i kassa til X annonsør er i beste fall naivt. De som reklamerer for produktene sine ønsker jo selvsagt å tjene penger. De driver ikke veldedighet.

Endret av Bruker-360061
Lenke til kommentar

Er det ikke ganske vemmelig å holde på sånn da, som en bølle på matsteder? :( Nei da betaler jeg heller. Andre får jo det samme..

Selvfølgelig er det vemmelig, men før eller siden så må det jo være en eller annen tulling (som meg) som må påpeke dette problemet. Uavhengig om det er kulinarisk eller fastfood restaurant så forventer man at man får det de reklamerer for.

Om man har kjøpt et produkt. Og det produktet ikke nådde forventningene, velger du å beholde det selvom du ikke fikk det du ble lovet eller håpet på? Nei, man velger å sende det tilbake.evt få bytte lapp

Fatter ikke hvorfor det skal være noe forskjell på mat og gjenstander. Folk lager mat og folk lager produkter, same shit different wrapping

Svar på dette, spiser du opp maten før du klager??

Det lurer jeg oxo på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da får dem bare endre måten de markedsfører seg på, verre er det ikke!

Skjønner ikke helt denne irritasjonen på dette her. Hvorfor skal det være unntak for fastfood - kjedene eller andre kommersielle kjeder, når disse stjerne restaurantene klarer det?  Ikke I verden at jeg betaler 500-800 for en rett som ikke tilsvarer forventningene. Noe som de fleste her inne aksepterer skjønner jeg.

Vis folket sannheten eller kutt ut hele kjeden! Enkelt og greit. Eller så får dem bare akseptere at det finnes sånne kunder som meg. På lik linje som når folk handler I matvare butikk. Du reagerer hvis en vare blir slått inn til 169,90 kr når det egentlig sto 49,90 på plakaten/labelen...det er hva man kan kalle veiledende, som igjen bryter markedsføringsloven. Legger gjerne til link til lovene og reglene angående markedsføring om man er interessert.

RETT SKAL VÆRE RETT

"Spiser du alt før du klager?"

Nei, spiser noe av det(ser på det som en slags appetizer) Hadde jeg spist alt så ville det ha vært mindre sjanse for at jeg ikke ville fått kompensasjon for det. Enten få ny tallerken eller få det gratis/redusert pris.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når du ser på Discovery Channel og det kommer et program om kriminelle. Du ser hva de gjør og tenker med en gang at her er det et par ting som man kunne ha gjort på en mye smartere måte. Så på den ene siden blir du glad for at enkelte kriminelle er så "dumme", men samtidig så blir man så rastløs av å se folk gjøre så teite feil.

Lenke til kommentar

Du sier først at det ikke handler om gratis mat. Senere skriver du at du ikke gidder å lage selv fordi du spekulerer i gratis mat ved å klage. Nettopp.

Ja, det stemmer. Det handler ikke om å få gratis mat, men om at de REKLAMERER for noe de ikke klarer å levere som de viser I annonser, tv, radio og medier generelt. Hvorfor da lage og bruke penger på mat, når man vet at man ikke får det de reklamerer for? Da er det ganske logisk at man velger å utnytte systemet.

Hadde ikke vært noe problem om jeg hadde fått servert det de viser på tv, for da ser jeg ingen grunn til å klage.

Klager ikke når jeg eter på maaemo, statholdergaarden e.l restauranter, nettopp fordi jeg får det de reklamerer for.

"Men det er fastfood restaurant, idiot" ja, så ta bilder av det de serverer da for faen ;D

Spiller ikke du poker? Om svaret er ja, da regner jeg med at du vet om lover og regler angående pengespill :) det er som om jeg skulle ha respondert med at du er ikke er velkommen til å bruke eller tippe I norsk tipping fordi du (som meg) synes at reglen er idiotisk, men gir f I det og utnytter derfor systemet/spiler poker uansett uavhengig hva norsk tipping måtte mene

Endret av Laffe
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Hva med shamporeklamer og Coca Cola-reklamer? Er du like sinna på de og? Eller får du ikke gratis shampo, så da spiller det ingen rolle?

Endret av Bruker-360061
Lenke til kommentar

Hva med shamporeklamer og Coca Cola-reklamer? Er du like sinna på de og? Eller får du ikke gratis shampo, så da spiller det ingen rolle?

Du skjønner ikke problemstillingen, så da sier vi takk til deg.

... og til denne diskusjonen. Greit, folk liker ikke at jeg gjør det jeg gjør. Bryr jeg meg? Nei. Bryr du deg om hva andre irriterer seg om ? Tydeligvis. Hvorfor I det hele tatt skrive noe I denne tråden? Tråden handler trossalt om: ting som irriterer deg!

Skal man liksom begynne å irritere seg om hva andre irriterer seg om?

Nei takk.

Endret av Laffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Hva med shamporeklamer og Coca Cola-reklamer? Er du like sinna på de og? Eller får du ikke gratis shampo, så da spiller det ingen rolle?ell

Du skjønner ikke problemstillingen, så da sier vi takk til deg.

... og til denne diskusjonen. Greit, folk liker ikke at jeg gjør det jeg gjør. Bryr jeg meg? Nei. Bryr du deg om hva andre irriterer seg om ? Tydeligvis. Hvorfor I det hele tatt skrive noe I denne tråden?

Problemstillingen består i at du angivelig mener at Peppes bryter markedsføringsloven ved å fremstille produktene sine i best mulig lys i et forsøk på å tjene mest mulig penger. Om så er tilfelle kan jeg ikke forstå annet enn at en samlet reklamebransje bryter markedsføringsloven. Noe som selvsagt ikke er tilfelle. Da hadde de ikke hadde fått lov til å drive på som de gjør.

Endret av Bruker-360061
Lenke til kommentar

Spiller ikke du poker? Om svaret er ja, da regner jeg med at du vet om lover og regler angående pengespill :) det er som om jeg skulle ha respondert med at du er ikke er velkommen til å bruke eller tippe I norsk tipping fordi du (som meg) synes at reglen er idiotisk, men gir f I det og utnytter derfor systemet/spiler poker uansett uavhengig hva norsk tipping måtte mene

Vel, jeg kan saklig begrunne at du ikke behøver tilgang til mitt serveringssted med at du kommer med usaklige klager eller oppfører deg urimelig ovenfor ansatte i servicebransjen. Så vidt jeg vet har du ingen myndighet over Norsk Tipping, men jeg har faktisk lov til å nekte folk adgang til serveringsstedet mitt hvis jeg mener at du hindrer driften min. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg kan saklig begrunne at du ikke behøver tilgang til mitt serveringssted med at du kommer med usaklige klager eller oppfører deg urimelig ovenfor ansatte i servicebransjen. Så vidt jeg vet har du ingen myndighet over Norsk Tipping, men jeg har faktisk lov til å nekte folk adgang til serveringsstedet mitt hvis jeg mener at du hindrer driften min.

Så det du sier er at dem som kommer med klager/misnøye om sin rett er usaklige? Nice! Du er altså e av restaurantene som ikke tåler kritikk og mener derfor at deres mat er best uansett hva.

Blir det ikke litt dobbelmoralskt? din serveringssted så er det du som bestemmer og må følge dine lover og regler, men når du spiller poker, ja da er den reglen angående poker og pengespill bare tullball og gir rett og slett f?

Endret av Laffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...