BadCat Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Det er blitt mer folk i gatene her enn før så det er positivt at folk er ute og går med mobilen. 1 Lenke til kommentar
Samara Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Apropos dyrehold og hus/leiligheter.. Jeg irriterer meg veldig over naboene, som har ei lita sånn veske-gneldrebikkje, som dattera i huset dikker og duller med på grensen til dyreplageri. Bikkja bjeffer omtrent konstant, 24 timer i døgnet, og det er veldig slitsomt også for oss som er naboer. Ikke har de bikkja i bånd som påkrevd heller. (At disse naboene også gjør/ikke gjør en del andre klanderverdige og vedtakstridige ting gjør det ikke akkurat bedre.) I vedtektene der vi bor er det, som så mange andre steder, presisert at dyrehold er tillatt så lenge det ikke er til ulempe for andre. Vel, vi er rimelig lei av å holdes våken om natta (og av alt annet disse naboene fører med seg), så vi kommer til å klage. Jeg er bare så usikker for reaksjon og prosess.. Lenke til kommentar
Dolandyret Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Apropos dyrehold og hus/leiligheter.. Jeg irriterer meg veldig over naboene, som har ei lita sånn veske-gneldrebikkje, som dattera i huset dikker og duller med på grensen til dyreplageri. Bikkja bjeffer omtrent konstant, 24 timer i døgnet, og det er veldig slitsomt også for oss som er naboer. Ikke har de bikkja i bånd som påkrevd heller. (At disse naboene også gjør/ikke gjør en del andre klanderverdige og vedtakstridige ting gjør det ikke akkurat bedre.) I vedtektene der vi bor er det, som så mange andre steder, presisert at dyrehold er tillatt så lenge det ikke er til ulempe for andre. Vel, vi er rimelig lei av å holdes våken om natta (og av alt annet disse naboene fører med seg), så vi kommer til å klage. Jeg er bare så usikker for reaksjon og prosess.. Er du redd for reaksjon, så kunne det kanskje vært greit å ta en prat med naboen før du går og klager? Lenke til kommentar
Samara Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Er du redd for reaksjon, så kunne det kanskje vært greit å ta en prat med naboen før du går og klager? Vi har prøvd forsiktig, og de sier at bikkja "bare er sånn". Deal with it-holdning. Vi har også en allergiker i hus, og det gjør det ikke akkurat bedre, spesielt ikke når bikkja løper inn hos oss idet vi åpner døra vår grunnet nevnte ikke-bruk av bånd. Lenke til kommentar
m20k Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Når folk poster slike statuser: Det er alt jeg trengte !!!! ??? ... Jeg kom akkurat hjem og fant fire politimenn i leiligheten min på jakt etter noe , opptrer som galninger !!!!! Skuffer og skap, alt står på hode, klær, sko og Selv i mikrobølgeovnen sjekket de, noe som var ganske pinlig !!! ?? De sjekket under vaskemaskin, i kjøleskapet, til og med så spratt de opp de nye madrassene jeg hadde kjøpt til sengen !! Da jeg spurte om de hadde en ransakelsesordre , svarte de helt hysterisk : " Hvor har du gjemt det ???? Vi vet at det er her et sted !!!!" Minst 1000 tanker gikk gjennom hodet mitt ,,, men jeg gadd ikke si eller spørre om mer ettersom de optredde så agressive, så jeg lot de søke etter hva de var ute etter, for og se hva de vil finne! Omtrent en halv time senere så jeg en av politimennene snakke i mobiltelefon, og deretter ropte han : " Stopp!! vi er i feil hus !!!! Pokémon er i nabohuset Spesielt når flere kopierer og poster den samme statusen slik at det ikke lenger er morsomt. Har lagt merke til at de fleste som poster slike statuser står oppført som "NAV'er", "mamma på heltid" og "pappa betaler" under jobbstatusen. 4 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 (endret) Enig. En vits med skrivefeil er ikke morsom. Endret 8. august 2016 av Skurupu 2 Lenke til kommentar
m20k Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 -ja? Jeg lager aldri mat hjemme, det er kjerringer sin jobb. Virkelig? Hva ser jenter i slike gutter? Det må virkelig være turn-off Her i huset er det som regel dama som lager mat, men det er fordi hun vil at maten skal lages sånn og sånn og sånn... Jeg prøver meg noen ganger, men hun tar som regel over fordi jeg ikke gjør ting på hennes måte. Føler meg skikkelig ubrukelig på kjøkkenet. Jeg får lov til å steke en grandis da Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Punkterer helt ca kl 13:30 på jobb, hver eneste dag. Jobber flittig frem til da men så blir det bare... blaah. Sånn er vel kontorjobb. Lenke til kommentar
m20k Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 (endret) Når overvektige folk bestandig deler bilder om hvorfor det er bedre å være overvektig enn å være tynn. Gjerne med bilder som rakker ned på tynne/normalbygde folk. Har ikke noe i mot overvektige, men når de rakker ned på tynne folk er de ikke noe bedre selv. Husker på VGS da jeg stadig fikk kommentarer av ei overvektig jente fordi jeg var for tynn. Virker som at hun prøvde hva som helst for å få opp sitt eget selvbilde. Jeg misliker virkelig folk som kommenterer kroppen til folk. Ser også ofte at når aviser legger ut bilder av undervektige folk i f.eks modellkonkurranser, er kommentarfeltet fylt med negative kommentarer. Men så fort det legges ut bilder av overvektige folk, kommenterer folk at det er flott at de tør å vise seg selv. Endret 8. august 2016 av m20k 4 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 At Spotify Discover bommer så totalt. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 At ingen enda har skambanket de som gjengvoldtok Andrea Voll Voldum. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 (endret) Du ytrer selv nedlatende holdninger om kroppen tii andre og deres verdi som mennesker. Virker som dere er like gode. Endret 8. august 2016 av BadCat Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 (endret) At ingen enda har skambanket de som gjengvoldtok Andrea Voll Voldum. Du er en hykler. Det er straffbart å oppfordre til en straffbar handling. Hykler, person som hykler; ofte brukt om person som gir sterkt uttrykk for strenge moralregler, men selv handler umoralsk i det skjulte. Store norske leksikon Endret 8. august 2016 av BadCat Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Du, jeg lurte på en ting angående Pokemon Go. Medfølger det bleier på kjøpet når man installerer spillet fra Google Play/App Store? Er det viktig for deg om det følger med bleier? 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 At ingen enda har skambanket de som gjengvoldtok Andrea Voll Voldum. Du er en hykler. Det er straffbart å oppfordre til en straffbar handling. Hykler, person som hykler; ofte brukt om person som gir sterkt uttrykk for strenge moralregler, men selv handler umoralsk i det skjulte. Store norske leksikon Jeg trenger ikke deg eller store norske leksikon for å vite at jeg er en hykler. (Men dette var ikke spesielt hyklersk i forhold til mye annet jeg har gjort.) Jeg har ikke oppfordret noen. Og hvorfor blander du straffbarhet og lov, med moralregler? Rettstaten har jo nettopp bevist at rettferdighet/moral og dom/straff ikke har noe med hverandre å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Er det viktig for deg om det følger med bleier? Enda en som ikke tåler at jeg henger ut favorittspillet til vedkommende? Pokemon Go suger balle, ferdig snakka. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Klesbutikker der hver farge av hvert plagg har sin egen oppføring. Det burde vært en for hvert plagg, og farger markert under. Og tilsvarende i andre typer butikker. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Og når plagget vises på en knøttliten flis av en modell, men det viser seg at kun størrelse XL er igjen. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 (endret) Når plagg er så små i størrelsen at man må ha XXL når man normalt bruker L. Joda, det er kostnadsfri retur bakt inn i prisen, men tidsenheter og energi går tapt. Endret 8. august 2016 av BadCat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå